    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Date: Fri, 19 Apr 2002 12:21:31 +0200
    <a9ls8b$gov$1@news.onet.pl> <3...@n...tpi.pl>
    <a9ltnd$jdm$1@news.onet.pl> <a9m4si$7m1$1@news.tpi.pl>
    <a9m6hv$77a$1@news.onet.pl> <a9mc9q$dtv$1@news.tpi.pl>
    <a9mdt1$lfj$1@news.onet.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    <a9nv9s$5f1$4@news.onet.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:

    >+ > >+ Ustawodawca popelnil tutaj kardynalny blad nie okreslajac jakie wymogi
    >+ > >+ dokumentacje nalezy przedstawic w wypadku importu auta ciezarowego.
    >+ >
    >+ > Jak to ?? -:O
    >+ > *HOMOLOGACJĘ*.
    >+
    >+ A skad importer ma ja wytrzasnac jesli w innym kraju takiego papierka nie
    >+ ma.

    Wiesz, bez urazy, ale wspomniane modemy trzeba było homologować
    "we własnym zakresie" - -homologował PRODUCENT lub IMPORTER lub
    UŻYTKOWNIK - i nie ma zmiłuj się.
    Oczywiście - jeśli wiedziałeś że KTOŚ załatwił homologację
    to mogłeś się "podpiąć" :> (wystarczyło znać numer homologacji)
    Jeśli nie wiedziałeś - to urząd z chęcią homologował drugi raz to samo
    urządzenie :>

    >+ W Niemczech to czy auto jest ciezarowe czy osobowe "rozstrzyga" zapis w
    >+ Briefie ktory wystawia odpowiedni urzad i to jest swiete.

    No to przyjmij w końcu do wiadomości że w .pl TEŻ tak jest,
    papier nazywa się "homologacja".
    I:
    1. jeśli .pl ma umowę międzynarodową to honoruje obcą homologację
    (nie wiem, czy jakąkolwiek honoruje - ale taka jest zasada)
    2. jeśli .pl nie honoruje obcych homologacji - to producent,
    importer lub *użytkownik* funduja sobie "papier".

    Ty *możesz wystąpić o homologację* - mam nadzieję
    że nie masz nadziei że takie coś ujdzie za darmo :]

    >+ To jest tak jak
    >+ "akt urodzenia". Jesli masz w akcie urodzenia napisane ze urodziles sie
    >+ dziewczynka lub chlopcem to nie zmienisz tego do konca zycia.

    Ciebie to chyba z wielu błędnych mniemań trzeba wyprowadzać ;)
    O transseksualistach słyszałeś ?
    (BTW: ja tylko stwierdzam FAKT że prawo pozwala - dyskusje
    filozoficzne i światopoglądowe są poza zakresem podatków :>)

    >+ Podobnie w
    >+ briefie. Jesli stoi jak wol ze jest LKW czyli ciezarowy to jest ciezarowy i
    >+ tyle.

    *W Niemczech*.
    A Chinach, Japonii i Polsce - niekoniecznie.
    Podobnie polska homologacja: jest, masz, a nie mam pewności czy
    obowiązuje np. we wspomnianych krajach.

    >+ I z tego juz wynikaja dla tego zapisu wszystkie konsekwencjwe prawne.

    *W Niemczech*.
    A w Japonii, USA, Korei (celowo spoza UE :)) ?

    >+ Prawda ze proste.

    Proste - polska homologacja w .pl niewątpliwie obowiązuje :)

    Pozdrowienia, Gotfryd