  • Data: 2020-05-03 14:02:28
    Temat: Re: Skala podatkowa - dlaczego mi się nie zgadza?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-03 o 09:59, Budzik pisze:

    > A po co? Przeciez program do pitów ci to podpowie...

    Nie jestem pewien, czy ten co używam podpowie.

    > No to prawda, te opisy to sa dla nienormalnych.
    > Mam około 40 lat i ni wiem czy dozyje czasów zeby pit był opisany dla
    > ludzi a nie dla urzedników.
    > Ale szczerze - olewam to - wypełniam tak jak umiem ;-D

    Młody jesteś. Ja zostałem przetresowany przez urzędników i staram się
    wypełniać tak, aby nie było się o co przyczepić co oznacza, że usiłuję
    rozumieć wszystko co wypełniam, a nie tak jak mi się wydaje.
    Co powiesz na płacenie kary za to, że w tej samej linijce Księgi
    Przychodów i Rozchodów wpisujesz wartość nabytych elementów i koszty
    związane z tym zakupem (bilet tramwajowy) bo to utrudnia pracę urzędnika
    bo to są dwa osobne zdarzenia gospodarcze. Pikanterii temu tematowi
    dodaje fakt, że tego samego dnia odebraliśmy instrukcję jak należy
    wypełniać księgę w następnym roku i tam było, że aby ułatwić pracę
    urzędnikom należy od tego roku wpisywać w tej samej linijce.

    > Jestes w specjalnej kascie z 50% kup i jeszcze narzekasz? ;-PPPPPP

    Bez przesady z tą kastą :)
    W 1995 napisaliśmy z bratem jedną książkę i PWN nadal przysyła nam co
    jakiś czas jakieś pieniądze w ramach praw autorskich. W 2018 było to
    90,63zł z czego wydawnictwo pobrało zaliczkę 8zł. W 2019 0,- , a w 2020
    się zobaczy.
    P.G.