  • 61. Data: 2006-02-26 12:13:50
    Temat: Re: Składki ZUS - bardzo poważny problem!!!
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    mela napisał(a):

    > To nie są właściwe porównania, a zresztą nie chodzi o morały, a jedynie
    > interpretację przepisów,

    Odpowiedziałem na

    "A kto na tym traci? Ta osoba nie korzysta z żadnych "dobrodziejstw"
    ZUS-u, płaci obowiązkowe składki, bo nie ma innego wyjścia, uczciwie
    płaci podatki, gdyby jednak miała płacić składki za cały miesiąc, to
    musiałaby zamknąć dz.g. i pracować na czarno, więc jak jest uczciwiej? "

    napisane przez Ciebie, więc nie pisz że chodzi o interpretację
    przepisów, bo w pytaniu wyraźnie zastanawiałaś się nad uczciwością i
    ogólną skutkiem moralnym takiego rozwiązania. W tym duchu też
    odpowiedziałem.

    > bo jednak pomimo braku stosownych przepisów
    > odnośnie zawieszania dz. to jednak jest to możliwe i nikt tego nie zabrania,
    > nie wiadomo tylko dlaczego jedni mogą, a inni nie.

    Dlatego, że mimo braku konkretnych przepisów, korzystając z całości
    prawa dot. DG, orzecznictwa i zdrowego rozsądku, niektórzy interpretują
    to wszystko tak, że mogą zawiesić działalność i przez ten czas nie
    płacić skladek.

    W takim wypadku jeżeli to zawieszenie wygląda na prawdziwe zawieszenie -
    jest *pewna szansa* na to że ZUS sie do tego nie przyczepi, a jak się
    przyczepi, to że to się obroni w sądzie.

    Przypadek który opisałaś, jest ewidentnie sprzeczny ze zdrowym
    rozsądkiem (SDD ładnie acz łagodnie to określił w drugim poście tego
    wątku), i z daleka pachnie kantem. Więc jest niemalże pewne że ZUS się
    do tego przyczepi (prędzej czy później) i że nie obroni się to w żadnym
    sądzie.

    Przez analogię: prowadząc DG w branży budowlanej, wrzucam sobie w koszty
    klasykę literatury światowej, dobre filmy i kino domowe. Argumentuję, że
    jak sobie w weekend poczytam zacną książkę, obejrzę dobry film, to od
    poniedziałku natchnięty tymi arcydziełami pracuję ze zdwojoną siłą i
    osiągam większy przychód.

    I teraz, czy jest jakiś przepis zabraniający traktowania beletrystyki i
    filmów jako KUP w branży budowlanej?. Nie. Ale na 100% przy pierwszym
    spojrzeniu na KPiR US się przyczepi. I nikt się temu nie będzie dziwić.

    p. m

  • 62. Data: 2006-02-26 12:15:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Docent wrote:

    > Nieprawda:

    Racja, popierniczkowalo mi sie z czasem, gdy placilme tylko zdrowotne (i
    wtedy nie mozna go bylo podzielic)...

    Szacun!

    :)

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 63. Data: 2006-02-26 12:22:54
    Od: "mela" <m...@w...pl>

    > Racja, popierniczkowalo mi sie z czasem, gdy placilme tylko zdrowotne (i
    > wtedy nie mozna go bylo podzielic)...

    OT: to ciekawe, bo wznawiając kiedyś swoją dz. pod koniec miesiąca,
    policzono mi składkę (zdrowotną) jedynie za kilka dni miesiąca - czy to
    znaczy, że zmieniły się te przepisy w ostatnich latach?

  • 64. Data: 2006-02-26 18:53:51
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "mela" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > OT: to ciekawe, bo wznawiając kiedyś swoją dz. pod koniec miesiąca,
    > policzono mi składkę (zdrowotną) jedynie za kilka dni miesiąca - czy
    > to znaczy, że zmieniły się te przepisy w ostatnich latach?

    Tak, zmienily sie 1 stycznia 2003.

    marekz

  • 65. Data: 2006-02-28 11:08:21
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > I o to mi właśnie chodziło! Bardzo dziękuję!
    A swoja drogą ciekawe ile ta kolezanka oszczędziła na tych kombinacjach.
    Biorąc średnio 30 dni w miesiacu i 6 soboto-niedziel mamy 1/5 kosztów
    oszczędzonych. Czy to faktycznie warto było tak się gimnastykować? Bo,
    rozumiem, kursowała w piatki i poniedziałki do ZUS, aby składać zawieszenia
    i odwieszenia? Mnie by sie nie chciało!
    A pomyślmy tylkoco by było, gdyby wszyscy prowadzący dg wpadli na taki
    pomysł - ZUS zatkałby się przy przerabianiu tych ton makulatury.
    Graszka

  • 66. Data: 2006-02-28 17:00:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > rozumiem, kursowała w piatki i poniedziałki do ZUS, aby składać
    > zawieszenia i odwieszenia? Mnie by sie nie chciało!

    O płatniku nie pomyślałaś?

  • 67. Data: 2006-03-01 09:21:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > O płatniku nie pomyślałaś?

    A nie jest czasem tak, że rejestrowanie płatnika
    wymaga za każdym razem przedłożenia dokumentów
    rejestracyjnych? Więc ganiać i tak trzeba.

  • 68. Data: 2006-03-01 16:33:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest czasem tak, że rejestrowanie płatnika
    > wymaga za każdym razem przedłożenia dokumentów
    > rejestracyjnych?

    A jest tak?

  • 69. Data: 2006-03-02 07:58:29
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "mela" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Są dokłądnie równe ZERO. Jest ottalnym, bezgranicznym i absolutnym
    > kretynizmem zawieszac DG na weekendy i liczyc na to, ze ZUS to pusci plazem.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    nie do końca. Do bodaj że kwietnia 2002 świetnie się to sprawdzało. Sam również
    podobnie robiłem, tyle że nie na dwa dni a na 2 tygodnie. I ani wtedy, ani
    obecnie jeszcze tego nie zakwestionowało. A jestem akurat po kontroli. Więc coś
    w tym było. Doradził mi to człowiek który tak robił przez lata. Ale potem ZUS
    coś tam zmienił i obecnie nie jest to honorowane. Z tego co pamiętam to przerwa
    musiała by trwać przynajmniej 30 dni. Ale nie wiem na pewno. Sądzę jednak że
    można jedynie przeciągnąć sprawę o rok dwa, ale w końcu trze3ba będzie zapłacić.
    Pozdrawiam.

  • 70. Data: 2006-03-02 08:09:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A jest tak?

    Spróbuj w programie wygenerować nowego płatnika składek
    i wysłać ZFA elektronicznie. Zawsze był komunikat, że
    będzie to nieskuteczne. I jest taki zapis w rozporządzeniu
    w sprawie warunków dla rozliczających się elektronicznie,
    że rejestracja nowego płatnika wymaga wizyty w oddziale
    z oryginałami nipów i regonów.
    (nr DU był cytowany na początku poradnika na stronach zusu,
    nie chce mi się teraz szukać)
    Jest jeszcze kwestia tego jak kto się zawieszał:
    czy tylko wyrejestrowywał siebie z ubezpieczeń czy wyrejestrowywał
    też siebie jako płatnika. Ale to już sprawa tego płatnika:
    jak bardzo chciał się podłożyć.