eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. › Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 8 Aug 2012 23:36:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.

    On Tue, 7 Aug 2012, jureq wrote:

    > Jeśli masz faktury zakupu, to możesz wprowadzić do ewidencji środków
    > trwałych w cenie zakupu. I zamortyzować jednorazowo cały ten koszt.

    > W zasadzie nie znam wypadków żeby US robił problemy w takim wypadku,
    > nawet przy drukarce "nie wprowadzonej do DG".

    W zasadzie, to ostatnie przypadki problemów ustąpiły w okolicach
    2003 roku :), wtedy zmieniono zapis kwalifikujący ST; poprzednio
    było o "wykorzystywanych do DG", co skończyło się opodatkowaniem
    przypadków sprzedaży takich "wykorzystywanych" środków (były
    wyroki NSA przyznające rację USom), również, kiedy owe ST nie
    były poddawane amortyzacji.

    Ponieważ była to bzdura, szczególnie że w takim razie gorąca
    stała się sprawa wszystkich samochodów od których odliczano
    kilometrówkę, ustawę zmieniono i problem (ten) znikł.

    > Co najwyżej nieco zwiększa
    > się ryzyko pytania: "A na czym drukuje pan prywatne dokumenty?"

    "Na tej drukarce" :P

    I natychmiast potem:
    "o, a tu mam fakturę na zakup tonera w celach osobistych" :>
    ;) (bo w tym problem).

    Streszczając:
    - w odróżnieniu od wyposażenia (!) nie ma przepisu, który nakazuje
    wywalenie z kosztów amortyzacji tylko dlatego, że ST wcześniej,
    później lub w trakcie DG był równocześnie wykorzystywany do
    celów nie DG
    - amortyzacja jednorazowa nie jest wyjątkiem
    - oczywiście koszty eksploatacyjne to inna sprawa, powinny być
    "dzielone".
    Ale przyznam że też nie słyszałem aby ktoś próbował liczyć
    przedsiębiorcy kartki wydrukowane "nie do DG".

    > Jak napisałem w drugim poście, tego właśnie nie byłbym pewien.

    ...zabieram się za szukanie tego posta...

    pzdr, Gotfryd