eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. › Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    Date: Fri, 10 Aug 2012 20:04:47 +0200
    From: Lukasz <k...@a...pl[usun]>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.

> [...]
    > nie ma. No i co zrobisz posłom, jak nie zapisali?
    >
    > W sumie skarbówka nie ma wyjścia: jeśli ktoś zwróci na to uwagę, to
    > musi "osobisty program" wywalić z WNiP DG, koszty na jego stworzenie
    > też, przychody kazać opodatkować osobno itede. Wyjściem omawianym w
    > przeszłych dyskusjach jest splątanie "produktu", tak że nie jest on
    > już "osobisty". Co najmniej nie ma wtedy prostej odpowiedzi jak to
    > rozplątać ;) i jest szansa, że nikt się nie przyczepi. Ale jak to
    > mawiają: każdy odpowiada za siebie.
    >
    > BTW: dla "osobistych" praw majątkowych przysługuje 8% stawka VAT. Do
    384,20120101,wykaz-towarow-i-uslug-opodatkowanych-st
    awka-podatku-w.html

    > ...poz.181 Bo oczywiście dla VAT kryteria określania DG są inne, więc
    > sprzedaż (własnej, znaczy dla własnego utworu) licencji stanowi "DG w
    > rozumieniu VAT" (również, jeśli ktoś nie prowadzi "DG w rozumieniu
    > przepisów o DG ani przepisów o podatku dochodowym").

    Dzięki za odpowiedź. Posiedziałem sporo na szukaniu interpretacji
    podatkowych itp. Sprzedaż licencji będę traktował jako przychoód z
    działalności i tyle. W końcu mam PKD o wydawaniu programów, więc
    sprzedaż licencji jest dla tego typu firmy meritum istnienia. Jak będą
    problemy to wtedy będę zmieniał, poprawiał, korygował ale na zdrowy
    rozsądek - jeśli sprzedaje się swoje programy i US zakwestionowałby
    przychód i koszty, bo potraktowałby je jako pochodzące z innego źródła
    to wtedy tego typu firma byłaby zawsze na 0 albo minus, ponieważ nie
    mogłaby generować przychodu(który w takiej interpretacji byłby
    przychodem z praw autorskich) - chyba nie żyjemy aż w takim kraju
    absurdu(mam nadzieję ;)). Poza tym mój program nie trafi do ewidencji
    środków trwałych i wartości niematerialnych bo zrobiłem go sam
    korzystając z darmowych narzędzi, a z tego co wyczytałem mój nakład
    pracy nie może być brany do wyceny programu, choć gdybym go zamówił to
    musiałbym wyskoczyć z niemałej kasy. Do VAT 8% też dotarłem, będę
    handlował jednak z firmami i pozostanę przy 23% - dla klienta będzie
    to obojętne a dla mnie korzystne, bo nie będzie zwracało dodatkowej
    uwagi ze strony "Wielkiego Brata".