    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż poza kasą
    Date: Tue, 22 May 2007 15:08:41 +0000 (UTC)
    <f2mpff$e59$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2n7cs$6f3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <f2nam4$i90$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <f2nghc$9b8$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2nlqe$sko$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f2nmj5$2c2$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2nn2v$qhp$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f2nnh1$rod$1@nemesis.news.tpi.pl> <f2nogs$9ei$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f2nr8g$ja5$1@atlantis.news.tpi.pl> <f2or4o$120$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f2p8i9$r4d$1@nemesis.news.tpi.pl> <p...@g...com>
    <f2s0of$9q$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Dnia Mon, 21 May 2007 13:44:27 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Widze, że to bardzo długi wątek i nie za bardzo chce mi się wgłębiać.
    >
    > Dla mnie VAT jest o tyle sprawiedliwy, że jest płacony w momencie
    > konsumpcji (także u przedsiębiorcy, bo jesli nie przyznaczy wytworzonej
    > przez siebie wartości dodanej na konsumpcję, to sobie VAT odliczy z
    > zakupów). Wydaje mi się to w jakiś sposób bardziej normalne, niż
    > płacenie jakiegoś podatku w momencie uzyskania dochodu, który dopiero
    > potencjalnie można przeznaczyć na konsumpcję - co wydaje mi się dziwne.

    Tak samo jest przecież z P/CITem, defacto płaci się go w momencie
    konsumpcji (na ręce sprzedawcy, tak jak VAT), i jeżeli sprzedawca część
    skonsumuje, to odliczy sobie tą część od podstawy opodatkowania (tak jak
    w VAT).

    > A to że funkcjonują oba te podatki jednocześnie, uważam za całkowitą
    > pomyłkę.
    Zgadzam się. Tyle że ja za uważam za pomyłkę to że funkcjonują 2
    podatki, które funkcjonują mniej więcej tak samo, za to inaczej się
    nazywają, inne są procedury, terminy, katalogi odliczeń itd....

    > Układem akceptowalnym dla mnie byłby po prostu wyższy VAT (najlepiej bez
    > wielości stawek) i brak CIT/PIT

    Prawie się zgodzę. Tyle że wolałbym brak VATu, i większy PIT/
    CIT :).

    [...]
> [...]
    > nas nie wiem ile obecnie ale chyba 700 zł/m-c jesli bez tej zniżki?).
    > Koszt rejestracji to 20 euro (u nas chyba 100 zł). Rachunki bankowe
    > możesz miec wyłącznie w PL, bo tam to są trochę w tyle jesli chodzi o
    > kwestie bankowe wbrew pozorom. Jesli potrzebujesz darmowego rachunku w
    > euro, możesz go sobie otworzyć w dowolnym innym państwie "eurowym". Jest
    > zasada wyłączenia, więc PIT w PL nie rozliczasz (tylko trzeba sie
    > pilnowac żeby tutaj przypadkiem czegoś nie wykazać, bo wtedy sa jakies
    > komplikacje :-). I możesz mieć w dupie tutejszy zus i podatki mieszkając

    Jeżeli mieszkasz realnie tutaj, to podlegasz pod tutejszy PIT. Możesz
    oczywiście udawać że ciebie tutaj wcale nie ma, ale ci nie wolno :).

    p. m.