    From: "KriS" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż samochodu raz jeszcze...
    Date: Wed, 4 Dec 2002 21:08:33 +0100

    > No nie.Gdybyś go nie amortyzował to nieznana byłaby wartość
    > niezamortyzowana. I pytanie-po co w takim przypadku figurowałby w EST?

    Nie wiem, tak sobie na poczekaniu wymyśliłem. Swoją drogą czy wpisanie np
    samochodu do EST powoduje obowiązak jego amortyzacji? Nasze przepisy
    podatkowe są często delikatnie mówiąc głupie więc dlaczego nie podejść tego
    odwrotnie - wpisuje w EST, ale nie amortyzuję? Dlaczego? Bo np. nie chcę
    prowadzić kilometrówki dla samochodu więc wpisuje go w EST i rozliczam
    faktury 'jak leci'. A amortyzacji nie prowadzę - moja strata. Muszę
    prowadzić czy nie?

    > Proponuję jeszcze kliknąć na ten link
    > www.rp.pl/dodatki/firma_c_020903/firma_c_a_5.html#2 -może Tobie więcej
    > wyjaśni niż mnie.

    Mnie wyjaśnił wszystko!
    cyt: "dochodem (lub stratą) ze sprzedaży składników majątku trwałego,
    związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, jest różnica między
    przychodem uzyskanym ze sprzedaży a ich wartością wykazaną w ewidencji
    środków trwałych, powiększona o wartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych."

    Odpisy dokonywałem wtedy jak samochod byl w EST i te odpisy uwzgledniam w
    koncowej kalkulacji dochodu ze sprzedazy auta!

    A, i w takim razie jeszcze jedno - jak sprzedam takie auto (tj kiedys w
    EST,a obecnie prywatne) i ta transakcja przyniesie strate, a nie dochod to
    taka strate tez moge/powinienem rozliczyc w ramach dzialalnosci
    gospodarczej?

    Dzieki za link i pozdrawiam.

    Kris