    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Strata czy nie strata - oto jest pytanie
    Date: Tue, 16 Jun 2009 22:45:16 +0200

    Dnia Tue, 16 Jun 2009 08:50:56 -0700 (PDT), Quental napisał(a):

    > On 15 Cze, 16:57, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    > Można by polemizować, czy przychody zerowe są przychodami :)
    > Ale to tylko nawiasem mówiąc.

    I tego nawiasu się nieco obawiam ;)

    > Gdyby niemożliwe było rozliczenie takiej straty (oczywiście
    > spełniającej warunki, że koszty poniesione w jednym roku są związane z
    > przychodami z przyszłych lat), to by było czyste draństwo...

    I choć nie pierwsze, i nie ostatnie - fakt - bolesne.
    Mam nadzieję, że to tylko obawa, a nie realne zagrożenie. Poza tym te
    interpretacje dotyczące osób prawnych skłaniają ku temu, by temat odłożyć
    jako nieaktualny (oby!)

> [...]
    > przychodzie jest po prostu stratą), gdyż znajduję się w identycznej
    > sytuacji. W 2007 roku ponosiłem tylko koszty - akurat dotyczyły
    > przygotowania lokalu do działalności i nie miałem nic a nic
    > przychodów. W połowie 2008 rozpocząłem sprzedaż, ale rok podatkowy
    > również zakończył się stratą (głównie ze względu na spore koszty
    > poniesione w I połowie roku - ciąg dalszy przygotowania lokalu). 2009
    > i dalsze wygląda na to, że będą już zyskowne - i ja zamierzam odliczyć
    > zgodnie z zasadą ogólną stratę zarówno z 2007, jak i z 2008.

    To faktycznie 2007 rok w Twojej sytuacji mógłby być niepewny.
    Przy czym to wszystko być może jest tylko burzą w szklance wody, czy jakoś
    tak ;)

    > A przy okazji, jak będę w moim US, to spytam - oni są tam na tyle
    > mili, że zawsze pomagają (ba, biorą telefon i oddzwaniają, jeśli
    > sprawa jest nieoczywista!!!) :)

    Kurcze... ja to bym US-om nie podpowiadała...
    Wiesz, myślę sobie, że JEŚLI w ogóle jest coś na rzeczy, to pytając o to w
    urzędzie można sobie i innym sprawić niespodziankę. Czasem znajdzie się
    jakiś bystrzak, który podchwyci temat i wyszuka takich minusowych bez
    przychodu. Tragizuję? ;> Mam nadzieję :)

    > Jagna, napisz, co Twoja księgowa powiedziała...

    Napiszę, jak się skończy kontrola. To jeszcze nieco potrwa.
    Niestety czasem mimo obietnic ciągu dalszego na grupie nie da się
    opowiedzieć ani kontynuować przez rozwiązania, którymi chwalić się nie
    powinno :/ (w temacie innych wcześniejszych moich postów).

    Tym razem chyba takiego "kłopotu" nie będzie.

    Opowiem więc w swoim czasie.

    Bardzo dziękuję :)

    --
    Pozdrawiam,