  • 1. Data: 2010-01-15 19:06:49
    Temat: US przysłał zawiadomienie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    listem zwykłym, w którym

    "uprzejmie informuje że zgodnie z przepisami ustawy PTU (art. 111 ust. 1)
    podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz of npg oraz rolników
    ryczałtowych..."

    I tu powinienem przestać czytać dalej i do kosza wyrzucić, ale

    "...W trakcie czynności sprawdzających, na podstawie złożonych zeznań
    podatkowych ustalono, że w 2008 osiągnął pan kwotę przychodu w wysokości
    xxxx..."

    Jacy mili, mówią mi ile przychodu miałem, ale nie mówią ile miałem
    sprzedaży, a ta była inna i oczywiście na deklaracjach VAT wykazywana

    "...mając na względzie powyższe , w celu ustalenia obowiązku
    ewidencjonowania obrotu za pośrednictwem kas rejestrujących w 2009r. i w
    2008r. [...] zwraca się z prośbą o dostarczenie załączonej informacji o
    wysokości sprzedaży na rzecz of ng oraz rolników r. Załączniki informacja o
    wysokości sprzedaży za 2007r. i 2008r."

    I teraz jest załącznik i nie bardzo wiem, czy mam im go dostarczyć tak jak
    dostałem pusty (czyli spełnić prośbę dosłownie), czy może wypełnić i dopiero
    dostarczyć[1].
    A w załączniku są rubryki:
    Wielkość sprzedaży ogółem (tak jakby nie wiedzieli z VAT-7)
    Wielkość sprzedaży of npg oraz rr (o to pytają)
    Wielkość sprzedaży pozostałej (odejmować nie potrafią?)

    A na dodatek pytają o 2007, ale nie byli tacy mili i nie podali i nie podali
    kwoty przychodu za 2007r.

    [1] trzecie wyjście to dostarczę pismo, że w 2007 i 2008 i 2009 nie
    dokonywałem sprzedaży na rzecz of ng oraz rr beż żadnych kwot.

    Co to za cfane pomysły US ma? Liczy, że może wpiszę inną kwotę niż wynika z
    rejestru VAT, bo się zasugeruję kwotą z PIT-36, którą mi na talerzu podają?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 2. Data: 2010-01-15 19:59:19
    Temat: Re: US przysłał zawiadomienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > ryczałtowych..."
    >
    > I tu powinienem przestać czytać dalej i do kosza wyrzucić, ale
    [...]

> [...]
    >
    > I teraz jest załącznik i nie bardzo wiem, czy mam im go dostarczyć tak jak
    > dostałem pusty (czyli spełnić prośbę dosłownie),

    Niezbyt dosłownie rozumieją co sami piszą ;)
    Jak koniecznie chcesz "powalczyć", to IMVHO odpowiedź powinna brzmieć:

    "Wasze pismo nr ... z dnia ... narusza przepis art.11 ustęp 2, druga
    część zdania od przecinka, ustawy DU nr 155 poz 1095 z dnia 2.07.2004 r
    z późniejszymi zmianami" :>
    (nieoficjalnie: "pakiet Szejnfelda", znaleziono via Google)
    Dla leni:

    US oczywiście *może* zarządzić czynności sprawdzające, ale powinien to
    zrobić formalnie tudzież IMO nie powinien ustawiać "pułapek" na podatnika
    (jakieś "zaufanie do prawa" czy jak tam się to nazywa).

    > A w załączniku są rubryki:
    > Wielkość sprzedaży ogółem (tak jakby nie wiedzieli z VAT-7)

    A bo w VAT-7 jest obrót :P, więc nie wiedzą ile w nim jest sprzedaży...
    (nie tylko dla OFnpDGoRR, ale w ogóle :>)

    > Wielkość sprzedaży of npg oraz rr (o to pytają)
    > Wielkość sprzedaży pozostałej (odejmować nie potrafią?)

    Może mają "system co sprawdza" - jak formularz jest wypełniany
    ręcznie ma to jakiś tam sens, pojedynczą literówkę (cyfrówkę? ;))
    wychwyci.

    > [1] trzecie wyjście to dostarczę pismo, że w 2007 i 2008 i 2009 nie
    > dokonywałem sprzedaży na rzecz of ng oraz rr beż żadnych kwot.

    To jest wersja "niekonfliktogenna" i bym ją rozważył :)

    > Co to za cfane pomysły US ma? Liczy, że może wpiszę inną kwotę niż wynika z
    > rejestru VAT, bo się zasugeruję kwotą z PIT-36, którą mi na talerzu podają?

    Hm...
    Albo właśnie chcą sprawdzić, czy masz różnicę między sprzedażą a obrotem.
    Hint: "przekazanie na potrzeby osobiste", darowizny i trochę podobnych
    jest obrotem a nie jest sprzedażą.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-01-15 20:39:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1001152035470.1124@quad>:

> [...]

    [...]

> [...]

    > "Wasze pismo nr ... z dnia ... narusza przepis art.11 ustęp 2, druga
    > część zdania od przecinka, ustawy DU nr 155 poz 1095 z dnia 2.07.2004 r

    Oni tylko proszą o samodenuncjację ;-)

    > To jest wersja "niekonfliktogenna" i bym ją rozważył :)

    I mając na uwadze przygodę z deklaracją VAT-7 w marcu 2009, to złożę,
    zresztą wzorzec mam z 2008 roku, kiedy podobnie im napisałem (nie było wtedy
    załącznika)

    > Hm...
    > Albo właśnie chcą sprawdzić, czy masz różnicę między sprzedażą a obrotem.
    > Hint: "przekazanie na potrzeby osobiste", darowizny i trochę podobnych
    > jest obrotem a nie jest sprzedażą.

    Może, tylko one mi kwotę z PIT36 za 2008 pokazali, a nie z sumy VAT-ów za
    2008

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-01-15 20:43:22
    Temat: [OT] Re: US przysłał zawiadomienie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-01-2010 o 20:59:19 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Może mają "system co sprawdza" - jak formularz jest wypełniany
    > ręcznie ma to jakiś tam sens, pojedynczą literówkę (cyfrówkę? ;))
    > wychwyci.

    Ty się smiej - czytałem kiedyś że IRS używa softu do analizy statystycznej
    danych, który to soft wychwytuje anomalie takie jak niewłaściwy stosunek
    ilości cyfr 0 na formularzu do czegoś tam - wtedy wszczynają kontrolę.
    Okazuje się bowiem że liczby wpisane z kapelusza mają 'inną dynamikę' :-)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-16 12:30:32
    Temat: Re: [OT] Re: US przysłał zawiadomienie
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    I 3 lata po śmierci podatnika prezydent oświadczy, że "IRS wiedział, ale na czas nie
    powiedział" ;-)
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2010-01-18 18:41:13
    Od: Asen <a...@g...com>

    Ja nie rozumiem, US informuje cię, że przekroczyłeś 40 tys. i być może
    masz / miałeś zainstalować kasę fiskalną - pomijam kwestie przychodu z
    PIT, czy sprzedaży z VAT. Z tej drugiej nie wynika ile sprzedaży było
    dla osób NPDzG i RR, czy też w ogóle bezrachunkowej.
    Odpisujesz im grzecznie, że np. cała sprzedaż w firmie jest
    dokonywania wyłącznie dla osób prowadzących DG, i że dla NPDzG i RR
    jest 0.
    i już