    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Udoste;pnianie mieszkania
    Date: Thu, 12 Feb 2004 00:12:20 +0100

    On Wed, 11 Feb 2004, poilkj wrote:

    >+ <u...@d...invalid> wrote in message news:c0e5ps$asg$2@achot.icm.edu.pl...
    >+ > Witam,
    >+ >
    >+ > mam taka; sytuacje; - trzymam mieszkanie dla córki (jest jeszcze
    >+ > ma?oletnia) ale z.eby nie ponosic' z.adnych kosztów, chce; je udostepnic'
    >+ > znajomym BEZP?ATNIE (tj. tylko za zwrot czynszu i op?at "licznikowych").
    >+ > Nie be;de; zarabiac' w tej sytuacji ani grosza - czy musze; zatem
    >+ podpisywac'
    >+ > jaka;s' umowe;, z.eby nikt sie; nie przyczepi??
    >+ >
> [...]

    Dokładniej to trzeba by uściślić pojęcia :)
    Oczywiście masz rację że "invalid user" ;) nie użyczy mieszkania - chyba
    że "przepisze" wszystkie umowy na korzystającego ALBO będzie sam
    płacił.
    Niemniej... ZARABIAĆ w znaczeniu "uzyskiwać dochodów" nie musi: jak
    będzie rozliczał KPiR to dochód=przychód-koszt=0
    Ale.... przed podatkiem to nie uchroni :(, jako że w UoPDoOF
    jest opis jak liczyć podstawę podatku przy "częściowo odpłatnym
    korzystaniu" (płaci się od różnicy) i IM*H*O istnieje ryzyko uznania
    przychodu po obu stronach - tak jak przy korzystaniu bezpłatnym
    (użyczeniu). Po stronie korzystającego: różnica między "czynszem
    rynkowym" a "samymi opłatami", po stronie właściciela: "czynsz
    rynkowy" (jako przychód) i różnica (jako "wirtualny dochód").

    pozdrowienia, Gotfryd