  • Data: 2003-10-30 14:15:35
    Temat: Re: VAT we wspolnocie
    Od: "100ry" <1...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Idziesz do Makro, kupujesz mydło.
    > Kupiłeś na własne potrzeby, nie ma pytań.
    > Jesteś wspólnikiem SC, owa SC kupiła w Makro mydło "na fakturę".
    > Przeznaczasz z tego mydła część *na własne potrzeby*[1] i wystawiasz
    > fakturę wewnętrzną[2] - jest sprzedaż *w rozumieniu VAT* czy nie ?
    > W przepisach VAT sprawdzić przy [2] występowanie określenia [1] !
    > MUSI BYĆ F-RA VAT ! Taka "z jednym podpisem" (wewnętrzna), no
    > bo właśnie "kupiłeś DLA SIEBIE".

    Dziekuje za wyczerpującą odpowiedź :-)
    Ale nadal mam pytanie dot. konkretnego, księgowego sposobu refakturowania
    kosztów.
    Dostaję fakturę VAT z PEC na dostawę ciepła za listopad 2003 na kwotę 30 000
    złotych.
    Właściciele w dużej wspólnocie (100 lokali) wpłacają miesięczne zaliczki na
    łączna kwotę 20 000 zł.
    Jak rozliczyć te koszty względem PEC i względem właścicieli ?
    Czy wystawiać co miesiąc 100 faktur VAT ?
    Jak wypełnić deklaracje VAT ?
    Jak rozliczyć nadwyżki ( i VAT) z zaliczek za ciepło, wywóz śmieci i wodę ?