  • 31. Data: 2004-08-25 08:12:21
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Tego przypadku nie miałem ale jest on bardzo ciekawy gdyż musi być dowód,że
    towar został dostarczony na miejsce a logika by wskazywała, że powinien
    wystarczyć dowód odbioru.
    Ciekawe zresztą jest,że np, niemieckie firmy od nas nie wymagają żadnych
    podpisów przy zakupie towarów u nich.

  • 32. Data: 2004-08-25 08:13:14
    Od: "Przemo" <p...@k...pl>

    Użytkownik "Karpow" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystarczyć dowód odbioru.
    > Ciekawe zresztą jest,że np, niemieckie firmy od nas nie wymagają żadnych
    no i w tym przypadku stosuje CMR, bo potrzebne mi sa następujące dokumenty:
    1) kopię faktury dostawy - MAM
    2) specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku - MAM
    3) dokument zawierający, co najmniej następujące dane: - CMR
    1. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca
    zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy
    towarów oraz nabywcy towarów,
    2. adres, pod którym są przewożone towary, w przypadku, gdy jest inny
    niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy,
    3. określenie towarów i ich ilości,
    4. potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o którym w
    pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium innego państwa członkowskiego,
    5. rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone
    towary lub numer lotu - w przypadku, gdy towary przewożone są środkami
    transportu lotniczego.

    wg mnie wszystkie dane potrzebne do dokumentu z punktu 3 sa zawarte w CMR
    na razie nie było kontroli z US :)
    nasi doradcy podatkowi też "murem" stoją za tym podlądem - ale pewnie do
    czasu jak gdzieś US nie zrobi dymu

  • 33. Data: 2004-08-25 08:14:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Przemo <p...@k...pl> wrote:
    > a co w przypadku jeżeli on sam odbiera towar ?
    > musiałby w chwili odbioru w naszym magazynie podpisac "w ciemno", że odebrał
    > a jak nasz odbiorca wynajmie swojego spedytora ?

    Mi Anglik podpisał w ciemno. Wytłumaczyłem mu, że u nas - unga unga - to
    nowość i nikt nie wie o co chodzi. Czułem się jak buszmen, który dostał się
    do Unii ;)

    Ustawa wymaga jeszcze podania środka transportu wywozu i jego numeru
    rejestracyjnego. Facet przyleciał do Polski na wakacje samolotem, więc
    wpisałem 'samolot', ale numer rejestracyjny...

    P.

  • 34. Data: 2004-08-25 08:23:25
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Karpow <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > wystarczyć dowód odbioru.
    > Ciekawe zresztą jest,że np, niemieckie firmy od nas nie wymagają żadnych

    No bo w żadnym kraju UE nie ma takich wymogów, jak u nas. Tylko nasi
    ustawodawcy są cały czas jedną nogą w systemie totalitarnym wymagającym
    pieczątki na wszystkim.

    Po cholerę im dowód dostawy, jeśli może odebrać przesyłkę, podpisać -
    zgodnie z prawdą - 'dowód' i jeszcze tego samego dnia wysłać ją z powrotem?

    P.

  • 35. Data: 2004-08-25 08:33:51
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Sorry okazało się ,że mieliśmy ten przypadek.
    Podpis przewoźnika wynajętego przez odbiorcę nie wystarcza gdyż nie świadczy
    to ,że dowiózł on towar do kraju przeznaczenia.
    Dowód dostawy (Lieferschein) z danymi : Nr.rej.pojazdu który towar odbierał
    i nazwisko kierowcy wysłaliśmy mailem do odbircy z prośbą o wydruk,podpis
    ,pieczątkę bo inaczej będziemy musieli go obciążyć VAT-em PL i otrzymaliśmy
    to w ciągu 5 dni.(Kraj Dania).

    Wiem naturalnie ,że może dojść do przypadku,że klient tego nie wykona i
    wtedy mamy problem ale w tym wszystkim winny jest nasz ustawodawca bo z góry
    dla własnej wygody trktuje podatników jak potencjalnych krętaczy.W przypadku
    wątpliwości ma możliwość zwrócenia się do US odbiorcy ale kto miał by to
    zrobić : urzędniczka która skończyła Liceum z jęz.rosyjskim a studia ma
    zrobione zaocznie w trybie przyśpieszonym bo zagrozili jej ,że jak za rok
    nie pokaże dowodu wykształcenia wyższego to poleci z pracy ??

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2004-08-25 09:47:11
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:cgfq4t$h7i$1@news.onet.pl...
    > EUR i
    > brakuje
    > netto
    > zanizysz w ten sposób przychod ze sprzedazy.
    > adi
    ==============================
    Z definicji. podstawą opodatkowania jest kwota należna pomniejszona o
    opodatek. Kwotą należną jest tu 1000EUR, a nie 1220.
    Atomek

  • 37. Data: 2004-08-25 10:57:03
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl>

    Użytkownik 'Atomek' <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>, Wed, 25 Aug 2004 11:47:11
    +0200
    napisał na pl.soc.prawo.podatki
    w wiadomości <cghn6g$9sb$1@news.onet.pl>:

    > ==============================
    > Z definicji. podstawą opodatkowania jest kwota należna pomniejszona o
    > opodatek. Kwotą należną jest tu 1000EUR, a nie 1220.
    > Atomek

    a może tak biorąc pod uwagę podatek na fakturze unijnej to kwota należna
    1000 EUR - podatek należny 0 EUR daje podstawe opodatkowania 1000 UER
    ?????? i co wy na to. To o który podatek mam umniejszyc obrot ???
    IMHO podstawa bedzie w obu przypadkach 1000 EUR.
    Rafi
    gg:6903837

  • 38. Data: 2004-08-25 12:26:06
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > ?????? i co wy na to. To o który podatek mam umniejszyc obrot ???
    > IMHO podstawa bedzie w obu przypadkach 1000 EUR.
    =================================
    chyba sam w to nie wierzysz co piszesz. Kwota należna to ta którą
    otrzymujesz od klienta z tytułu sprzedaży. Czyli 1000Eur.
    I juz nie ciagne tego tematu. Atomek

  • 39. Data: 2004-08-25 12:55:33
    Temat: Re: Vat nalezny od dostawy unijnej??
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/25/2004 10:23 AM, Paszczak wrote:

> [...]
    >
    > Po cholerę im dowód dostawy, jeśli może odebrać przesyłkę, podpisać -
    > zgodnie z prawdą - 'dowód' i jeszcze tego samego dnia wysłać ją z powrotem?

    Koncepcyjnie jest to stosunkowo proste - przez analogię do faktury ze
    złą stawką VAT - powinien być odprowadzony, ale nie mógł być odliczony,
    bo faktura "nieprawidłowa" - dopiero trybunały muszą się wypowiadać, że
    to niedobre, co urząd chce.

    Cel jest prosty - wprowadzono wymóg formalny, trudny do spełnienia lub
    bardzo utrudniający zycie - i może on stanowić podstawę do żądania
    zapłacenia VAT.
    Ustawodawca nie kierował się logiką, nie chodzi o udowodnienie, że
    dostawa miała miejsce, lecz o papierek.

    Odwołując się do interpretacji antypodatniczych, nie jest ważna nazwa
    normy prawnej, lecz jej treść - formalnie żądanie potwierdzenia dostawy
    jest wprowadzeniem tylnymi drzwiami żądania podpisu na fakturze -
    inicjator tego zapisu przekroczył swoje uprawnienia w celu złamania
    obowiązującego prawa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej i/lub innej
    (korzyść majatkowa dla skarbu państwa) - więc złamał prawo podwójnie.

    Bardzo podoba mi się, jak takiego misia dopadną na ulicy z mikrofonem i
    pytają dlaczego, a on mówi, że chciał dobrze.

    Życzę miłego dnia tym, co uważają, że Polska to kraj w którym obowiązuje
    prawo.

    Pzdr: Catbert

  • 40. Data: 2004-08-25 13:37:39
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> wrote:
    > Bardzo podoba mi się, jak takiego misia dopadną na ulicy z mikrofonem i
    > pytają dlaczego, a on mówi, że chciał dobrze.

    Już od dłuższego czasu marzy mi się zadzwonienie z tą sprawą do Weissa
    z Radia Zet... Chyba czas przestać rozmyślać, a zabrać się za to.
    Do dziś pamiętam, jak omal się nie rozbiłem samochodem, bo zacząłem się
    śmiać usłyszawszy odpowiedź dziadka-urzędaska z MF grzejącego tam stołek
    chyba od czasów Gomułki (w sprawie VATu na okna i na okna z montażem -
    kazał zapytać "specjalistów w tej sprawie", tj... sprzedawców w dużych
    firmach montujących okna).

    P.