  • 1. Data: 2005-01-10 21:38:31
    Temat: WDT, stawka 0% i NIP kontrahenta
    Od: Tomek <tszewc[wytnij]@poczta.wp.pl>

    czy nip kontrahenta zagranicznego w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy
    towarów jest bezwzględnie wymagany? Czy wystarczą potwierdzenia, że taki
    ktoś jest zarejestrowany za granicą?
    Co w sytuacji, gdy numeru nie umieszczono na fakturze, albo podany numer
    jest błędny?

  • 2. Data: 2005-01-10 22:40:58
    Temat: Re: WDT, stawka 0% i NIP kontrahenta
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tomek <tszewc[wytnij]@poczta.wp.pl> wrote:
    > czy nip kontrahenta zagranicznego w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy
    > towarów jest bezwzględnie wymagany? Czy wystarczą potwierdzenia, że taki
    > ktoś jest zarejestrowany za granicą?

    Powinien być na fakturze.

    > Co w sytuacji, gdy numeru nie umieszczono na fakturze, albo podany numer
    > jest błędny?

    Nota korygująca?

    P.

  • 3. Data: 2005-01-11 01:01:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Nie bić.
    Ja w kwestii "0%": tak, wszyscy wiemy że to jest EFEKTYWNIE 0%.
    Ale FORMALNIE to jest NP... ("nie podlega") !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-11 06:28:27
    Od: Jacek <g...@g...com>

    Dnia Tue, 11 Jan 2005 02:01:32 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie bić.
    > Ja w kwestii "0%": tak, wszyscy wiemy że to jest EFEKTYWNIE 0%.
    > Ale FORMALNIE to jest NP... ("nie podlega") !

    Ale art.41.3 ustawy PTU : W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka
    podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

    Czyli na fakturze ma być stawka 0% a nie "np"?

    Pozdrawiam, Jacek G.

  • 5. Data: 2005-01-11 08:25:37
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > Ale art.41.3 ustawy PTU : W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka
    > podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.
    >
    > Czyli na fakturze ma być stawka 0% a nie "np"?

    I tu mamy nowy przykład schizofrenii w ustawie PTU.
    Choć art. 41.3 ma swoje uzasadnienie. Logicznie to jest tak:
    WDT nie podlega prawu polskiemu i opodatkowane jest na gruncie prawa kraju
    odbiorcy, ale powstał problem że jeżeli jest to sprzedaż nie podlegająca
    polskiemu vat - to dla polskiej firmy rodzi się problem sprzedaży
    nieopodatkowanej ze wszelkimi skutkami włącznie z utratą prawa do odliczenia
    podatku naliczonego zawartego w tej sprzedaży. Dlatego wprowadzono zapis o
    traktowaniu WDT jako sprzedaż 0% aby ten problem logiczny nie wystąpił.
    Natomiast technicznie to na fakturze WDT w ogóle nie pisze się ŻADNEJ
    stawki - wyłącznie kwotę netto.

  • 6. Data: 2005-01-11 15:59:38
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > traktowaniu WDT jako sprzedaż 0% aby ten problem logiczny nie wystąpił.
    > Natomiast technicznie to na fakturze WDT w ogóle nie pisze się ŻADNEJ

    na fakturze handlowej 'invoice' nie wpsujesz zadnej stawki vat, tylko cene
    netto
    na fakturze wewnetrznej, ktora sam sobie wystawiasz w 1 egz, piszesz 0% vat

    na marginesie: minelo pare miesiecy i ciekaw jestem, jak w roznych regionach
    Polski wyglada traktowanie przez USy potwierdzenia dostawy w WDT, wiem, ze
    niektore USy honoruja tylko podbite CMRy, a niektore zadaja spedyfikacji,
    potwierdzen i innych cudow:-)
    pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2005-01-11 16:39:30
    Od: "Tomek" <t...@p...wp.pl>

    Ale mi nie chodzi o stawkę tylko NIP. Jeżeli na fakturze nie podałem NIPU
    kontrahenta zagranicznego, ale mam potwierdzenie, że jest zarejestrowany do
    transakcji UE czy to duży problem? jakie są konsekwencje?

  • 8. Data: 2005-01-11 18:54:58
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do
    > transakcji UE czy to duży problem? jakie są konsekwencje?

    to duzy problem, bo ustawa VAT wyraznie wskazuje, co powinna zawierac
    faktura. Nr VAT UE (wazny) musi byc dla obu partnerow

  • 9. Data: 2005-01-11 19:37:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Faust wrote:
    > Natomiast technicznie to na fakturze
    > WDT w ogóle nie pisze się ŻADNEJ stawki - wyłącznie kwotę netto.

    No to technicznie wg mnie jest to błąd.

    Co więcej, przy ostatniej kontroli VAT,
    zwrócono mi uwagę, że faktury są niepoprawne,
    bo nie zawierają informacji wymaganej
    w par 12.7 rozporządzenia dla sprzedaży
    z niższymi stawkami.

  • 10. Data: 2005-01-11 22:18:06
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > No to technicznie wg mnie jest to błąd.
    >
    > Co więcej, przy ostatniej kontroli VAT,
    > zwrócono mi uwagę, że faktury są niepoprawne,
> [...]

    Zapewne chodzi o rozporządzenie w sprawie określenia......
    Problem polega na tym iż powyższe rozporządzenie nie dotyczy WDT jako
    czynności opodatkowanej na gruncie innego państwa członkowskiego, która nie
    podlega PTU, zatem przepisy rozporządzenia regulującego czynności krajowe
    opodatkowane PTU - o czym mowa już w par.1 tegoż rozporządzenia, nie mają tu
    zastosowania. Natomiast wymagania stawiane fakturze WDT znajdują się tylko w
    ustawie PTU i tylko tam póki co.
    Natomiast enuncjacje kontrolerów z US nie robią na mnie wrażenia, bo jest to
    najmniej miarodajne źródło interpretacji przepisów.