  • 11. Data: 2008-08-14 15:02:32
    Temat: Re: Wyciągnięcie z kosztów + darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > A na podstawie czego obliczyć tą cenę, żeby mieć dobrą podkładkę?
    > Na allegro ów model nie występuje niestety.

    To zbliżony.
    Wartością *księgową* bym się nie kierował, to IMO głupi pomysł.
    Zdecydowanie wartość rynkowa!

    Z ustawy o VAT:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    Art. 29
    [...]
    Art. 32
    1. W przypadku gdy między nabywcš a dokonujšcym dostawy towarów lub
    usługodawcš istnieje zwišzek, o którym mowa w ust. 2, oraz w przypadku gdy
    wynagrodzenie jest:
    1) niższe od
    wartoœci rynkowej [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    - organ podatkowy okreœla wysokoœć obrotu na podstawie
    wartoœci rynkowej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    pomniejszonej o kwotę podatku, jeżeli okaże się, że zwišzek ten miał
    wpływ na ustalenie wynagrodzenia z tytułu dostawy towarów lub œwiadczenia usług.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-08-14 15:06:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2008, Jacek_P wrote:

    > Cena zakupu minus amortyzacja. Stawka amortyzacyjna dla komputerow
    > wynosi OIDP 30% rocznie. Po 3 latach i 4 miesiacach maja wartosc ZERO.

    Zero to wynosi "wartość pozostała do amortyzacji", a nie wartość
    komputera :], fakt nazywania tego czegoś "wartością księgową" nie
    zmienia faktu, że "wartość ST" to nie jest :)

    Inaczej: jak Ci złodziej ukradnie albo chuligan zdewastuje komputer,
    który już "ma 3 lata i 4 miesiące", to uważasz że sąd powinien Ci
    zasądzić odszkodowanie w wysokości "ZERO"?
    Zadziwiłeś mnie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-08-14 15:08:15
    Od: r...@o...pl

    On 14 Sie, 15:27, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Nie.
    > Wartość ewidencyjna z wartością rynkową nie ma nic wspólnego.
    > Musisz go wycenić.
    > Nie dasz rady sam - szukaj biegłego.

    Jak czytam takie teksty to wymiekam.
    Przeciez moze sprzedac rodzinie i za 1zl bez potrzeby powolywania
    bieglego .....
    Chodzi ***TYLKO*** o to, zeby US nie doszacowal ceny.
    No to co za problem popatrzyc na Allegro jak podobne lapy tanieja
    w czasie i zastosowac podobny upust??
    Przeciez wtedy to US bedzie musial udowodnic ze cena nie byla rynkowa,
    a skoro na Allegro nie bylo podobnych lapow w tym czasie to beda sie
    mogli
    odbic od kant dupy - bo skad wezma taka cene??
    Zreszta, przy 100zl roznicy w te czy wewte to nikt nie bedzie sie
    babral.
    Nie dajmy sie zwariowac.

  • 14. Data: 2008-08-14 15:11:30
    Od: r...@o...pl

    On 14 Sie, 15:15, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > On 2008-08-14, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli po 10 miesiącach, mogę sprzedać sprzęt 25% taniej, bez żadnych
    > problemów?

    A o jakich problemach mowa? Wez znajdz na Allegro cos porownywalnego,
    zobacz ile kosztuje
    i zastosuj podobna cene.
    Jak USman ma to niby zakwestionowac, skoro transakcja prawdziwa, cena
    w miare rozsadna?
    Doszacuje 100zl do ceny? No to doplacisz pare dyszek kiedys przy
    okazji, bez zadnych odsetek
    bo to nie bedzie zaleglosc podatkow. Chociaz raczej pies z kulawa
    noga sie tym nie zainteresuje.

  • 15. Data: 2008-08-14 17:00:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > Nie dasz rady sam - szukaj biegłego.

    >Jak czytam takie teksty to wymiekam.
    >Przeciez moze sprzedac rodzinie i za 1zl bez potrzeby powolywania

    Oczywiście.
    Tyle że nie doczytałeś iż on nie chce mieć później problemów z tego tytułu.

  • 16. Data: 2008-08-19 08:30:12
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2008-08-14, Cavallino <c...@k...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A na podstawie czego obliczyć tą cenę, żeby mieć dobrą podkładkę?
    > Na allegro ów model nie występuje niestety.

    Wystaw go na allegro, (opisując oczywiście całą prawdę, a zwłaszcza to
    że ci się często wiesza i nie wiesz dlaczego), a rodzina niech
    zalicytuje kwote nowego, i wtedy kazdy inny kto wezmie udział w aukcji
    ustawi cene rynkową a i tak cena rodziny przebije go zawsze o złotówke i
    aukcja zakonczy się z ceną rynkową i nabywcą będzie osoba z rodziny.

    (a jak przypadkiem ktos obcy da cenę większą od nowego to tylko się
    cieszyć z tego i brać kase :-) )

  • 17. Data: 2008-08-19 08:43:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cyklista pisze:

> [...]
    > ustawi cene rynkową a i tak cena rodziny przebije go zawsze o złotówke i
    > aukcja zakonczy się z ceną rynkową i nabywcą będzie osoba z rodziny.

    Ale to będzie niezgodne z regulaminem allegro :P

    Niemniej jednak z punktu widzenia podatkowego sposób bardzo dobry.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-08-25 09:09:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-14, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > chcesz teraz zapłacić.
    > Komputery używane muszą być tańsze niż wtedy kiedy były kupowane, nie ma

    Nawiązując do dzisiejszego wątku ;)

    Biorąc pod uwagę, że nie mam kasy to "sprzedaż" z Windowsem na CD spowoduje
    konieczność instalacji tejże kasy. Czy przy wyciągnięciu z kosztów
    + darowiżnie sprzętu z systemem, można tego uniknąć?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-08-25 09:43:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    > Biorąc pod uwagę, że nie mam kasy to "sprzedaż" z Windowsem na CD
    > spowoduje
    > konieczność instalacji tejże kasy.

    Sprzedaj bez windowsa na cd i po kłopocie.

  • 20. Data: 2008-08-25 17:09:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:g8turr$ckb$1@news.onet.pl>:

    > Sprzedaj bez windowsa na cd i po kłopocie.

    Image tego CD na HDD i opust na fakturze w kwocie 1,00PLN brutto (za
    brak czystego nośnika) może być? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]