  • 1. Data: 2006-11-21 16:57:23
    Temat: Wystawienie rachunku za towar na allegro.
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    Witam,
    jak należycie rozwiązac taką sprawę.

    Sprzedaje towar za powiedzmy 100zł.
    Kupujący płaci przez Płatności Allegro 100zł na moje konto w
    Płatnościach Allegro, wypłacam pieniądze przelewem na konto firmowe
    ale już po odliczeniu prowizji zostaje 96zł.
    No i teraz mam na firmowym rachunku przelew przyjęty od Płatności
    Allegro na 96 zł i mam wystawić rachunek kupującemu, tylko na jaką
    kwotę?

    Na 100zł powinnienem ale jak to ma się do tego ze dostałem przelew na
    96zł i to do tego nie od niego a od pośrednika transakcji.
    Wystawić na 96zł? Przecież kupujący zapłacił 100zł a nie
    96zł.

    Nie mam pojęcia jak to ugryźć.

    Możecie podpowiedzieć, jutro się przejde do mojej księgowej ale
    obawiam się że nie ma zbytno pojęcia co to jest te Płatności Allegro,
    zreszą spokoju mi to nie daje i chyba nie zasnę :)

    morghul

  • 2. Data: 2006-11-21 17:07:07
    Temat: Re: Wystawienie rachunku za towar na allegro.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello morghul,

    Tuesday, November 21, 2006, 5:57:23 PM, you wrote:

> [...]
    > No i teraz mam na firmowym rachunku przelew przyjęty od Płatności
    > Allegro na 96 zł i mam wystawić rachunek kupującemu, tylko na jaką

    Oczywiście na 100 PLN. Kupującego nie obchodza Twoje koszty finansowe.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2006-11-21 17:21:23
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "morghul" <t...@o...pl>
    grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

    >Witam,
    >jak należycie rozwiązac taką sprawę.

    Wystawiasz rachunek na 100 zł bo tyle klient zapłacił,
    a w koszty wrzucasz sobie 4 zł prowizji, rozliczane zazwyczaj
    miesięcznie, albo w osobnym spisie i wpisujesz np. raz dziennie
    jak masz sporo wplat lub raz w miesiacu.
    Ja bym tak zrobil.

    >Możecie podpowiedzieć, jutro się przejde do mojej księgowej ale
    >obawiam się że nie ma zbytno pojęcia co to jest te Płatności Allegro,
    >zreszą spokoju mi to nie daje i chyba nie zasnę :)

    wytłumacz, że jest to pośrednik płatności. Powinna załapać
    Coś jak płatność kartą od strony sprzedającego - tam też jest prowizja
    od transakcji.

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 4. Data: 2006-11-21 17:57:29
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

> [...]
    > miesięcznie, albo w osobnym spisie i wpisujesz np. raz dziennie
    > jak masz sporo wplat lub raz w miesiacu.

    OK, 100 na rachunek. W koszty nic bo jestem na ryczałcie.
    Tylko jak mam się tłumaczyć w razie czego z tego przelewu który
    dostaje od pośrednika?

    Troche mnie niepokoi to czy US wymaga żeby wpłata kasy na konto
    firmowe musi się dać jednoznaczenie powiązać z wystawionym rachunkiem
    i czy musi się zgadzać kwota?

    morghul

  • 5. Data: 2006-11-24 10:19:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Nov 2006, morghul wrote:

    > Troche mnie niepokoi to czy US wymaga żeby wpłata kasy na konto firmowe musi
    > się dać jednoznaczenie powiązać z wystawionym rachunkiem i czy musi się
    > zgadzać kwota?

    To by spowodowało wykluczenie paru całkiem legalnych czynności prawnych,
    takich jak np. potrącenie :)
    Oczywiście dobrze by było żeby "kwota się zgadzała".
    No ale przecież ona Ci się zgadza, prawa?
    100 zł minus 4 zł to skądinąd 96 zł...

    pzdr, Gotfryd