  • 1. Data: 2002-02-22 14:23:10
    Temat: ZUS,a zaplata za pomoca konta Internetowego.
    Od: "Łukasz Sikora" <l...@j...net.pl>

    Witam serdecznie.
    Chcialem sie zapytac grupowiczow, jak mam zaksiegowac w ksiazce
    przychodow-rozchodow zaplate skladki ZUS. Posiadam konto Internetowe
    (firmowe), za pomoca ktorego dokonalem wplaty. Z papierowych dowodow
    jakiejkolwiek operacji posiadam druk DRA z pieczatka i kwota, poza tym
    zadnych innych dokumentow. Czy takie cos mozna zaksiegowac jako koszt ? Czy
    wystarczy to jako dowod transakcji, czy nalezy postarac sie o jakies
    potwierdzenie wplacenia pieniedzy do ZUS'u?

    Pozdrawiam
    Lukasz Sikora

  • 2. Data: 2002-02-22 15:03:04
    Temat: Re: ZUS,a zaplata za pomoca konta Internetowego.
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    skladki zus mozesz uwzglednic w pit-5 (pole 34) i nie
    ksiegowac ich w kpir

  • 3. Data: 2002-02-22 16:05:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Łukasz Sikora wrote:

> [...]
    >+ przychodow-rozchodow zaplate skladki ZUS. Posiadam konto Internetowe
    >+ (firmowe), za pomoca ktorego dokonalem wplaty.

    Wszystkie transakcje dokumentuję tak, jak ktoś tu daaawno kiedyś
    proponował: wydruk operacji, robię sobie wyciąg korzystając
    z ichniego filtru :) czyli -4zł..+5zł - i w ten sposób mam
    łącznie "koszty utrzymania konta i zysk z odsetek" - też trzeba
    przecież udokumentować !, osobno płatności ZUS + ew. podatki,
    osobno płatności (metodą: wszystko większe niż 5 zł) typu telefon.
    Oczywiście do rozliczenia odsetek/opłat konta wypisuję DW
    (z instrukcji wynika, że dla "innych dokumentów" tak trzeba, chyba
    się upewniałem kiedyś na grupie).
    Wydruk, pieczątka (moja !), autograf.
    Za pierwszym razem zrobiłem tabelkę z numerami transakcji
    i odwołaniem do KPiR, ale uznałem że to przesada (wpisuję
    obok stosownych pozycji).
    [...]
    >+ zadnych innych dokumentow. Czy takie cos mozna zaksiegowac jako koszt ?

    IMO tak.
    A to że ZUS można bez księgowania jak rzekł bromden to inna sprawa :)

    >+ wystarczy to jako dowod transakcji, czy nalezy postarac sie o jakies
    >+ potwierdzenie wplacenia pieniedzy do ZUS'u?

    Wnosząc z głosów na liście - to ci co odważają się korzystać
    z Inteligo(podobnych) robią jak wyżej i nikt jeszcze nie
    zgłosił AFAIR żadnego "haczyka" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-02-22 20:26:42
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości
    > skladki zus mozesz uwzglednic w pit-5 (pole 34)
    i nie
    > ksiegowac ich w kpir

    Ubezpieczenie społeczne do PIT-5 ale składkę na
    Fundusz Pracy do kpir

    Sark

  • 5. Data: 2002-02-22 21:37:21
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Ubezpieczenie społeczne do PIT-5 ale składkę na
    > Fundusz Pracy do kpir

    ups, na razie wszystko wpisuje do pit-5,
    czy to pewna informacja?

  • 6. Data: 2002-02-22 22:38:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, bromden wrote:

    >+ > Ubezpieczenie społeczne do PIT-5 ale składkę na
    >+ > Fundusz Pracy do kpir
    >+
    >+ ups, na razie wszystko wpisuje do pit-5,
    >+ czy to pewna informacja?

    Widziałem tu opinię, że FP nie jest składką "osobistą"
    (coś w tym jest...) ale jako "obowiązkowa płatność"
    może zostać zaliczona w KUP. Więc tylko do KPiR.

    Występowało tu również zdanie przeciwne (rzadko).
    Proponuję zaaplikowac groups.google.com, zażądać
    "zaawansowanych", grupy pl.*.podatki i w "muszą
    być wszystkie słowa" wpisać fundusz pracy (bez
    cudzysłowów).
    Dla przykładu wyjedzie coś takiego:
    http://groups.google.com/groups?q=fundusz+pracy+grou
    p:pl.*.podatki&hl=en&newwindow=1&selm=3703d258.0%40n
    ews.vogel.pl&rnum=1
    (i wiele innych :)!)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-02-22 22:48:33
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    .stanpol.com.pl...
    > Widziałem tu opinię, że FP nie jest składką
    "osobistą"
    > (coś w tym jest...) ale jako "obowiązkowa
    płatność"
    > może zostać zaliczona w KUP. Więc tylko do KPiR.

    Radzę się wczytać w to co jest napisane, w PIT-5 w
    pozycji 35 wynika jasno że FP -nie.
    Pewnie ktoś zapomniał dopisać ale tak jest :-)))

    Sark

  • 8. Data: 2002-02-22 22:49:15
    Temat: Update: ZUS,a zaplata za pomoca konta Internetowego.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    >+ KUP. Więc tylko do KPiR.
    >+
    >+ Występowało tu również zdanie przeciwne (rzadko).

    Acha, i takie (zdanie) że jakoby zaliczenie do "składek z tytułu
    obowiązkowej przynależności" było lepsze też występowało :)
    (czyli *nie* KUP i *nie* "składka społeczna").
    Osobiście piszę do KPiR, jakby co.

    "Słuchać Orki" -:), cytuję co było po akcji kiedy jeden
    z kolegów zamiarowywał KPiR przepisywać :] (nie wiem czy
    taka operacja nie jest nielegalna... formalnie rzecz biorąc,
    oczywiście) -
    http://groups.google.com/groups?hl=en&newwindow=1&th
    =2070e9cba416bb4d&rnum=20
    +++++
    From: Orka (o...@i...pl)
    Subject: Re: sklada na ubezpieczenie zdrowotne - kosztem?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: 2001-09-18 05:05:43 PST

    U?ytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
    napisa?:1...@n...onet.pl...
    > Co powinieniem zrobic?
    > 1. Czy przepisac ksiazke przychodow i odliczac tylko skladki na
    ubezpieczenie
    > emerytalne+rentowe+wypadkowe+chorobowe+(fundusz pracy??).

    Nie przepisuj ksi??ki - sporz?d? dowód wewn?trzny koryguj?cy nieprawid?owe
    zapisy i wpisz do KPiR pod dat? 31.08. (kwoty sk?adek na ubezp. zdrowotne
    ze znakiem minus w kolumnie 14).
    W sk?adanej deklaracji PIT 5 odliczysz je od podatku.
    -----

    >+ Proponuję zaaplikowac groups.google.com, zażądać

    ...tam powinno też to być :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-02-22 22:53:34
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    > Ubezpieczenie społeczne do PIT-5 ale składkę na
    > Fundusz Pracy do kpir

    A dokładniej to tak Ubezpieczenie społeczne i FP
    do kpir lub ubezpieczenie społeczne do PIT-5 ale
    FP tylko do kpir

    Sark