    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - komunikacja e-mail
    Date: Wed, 16 May 2007 22:40:01 +0200

    On Wed, 16 May 2007, Kowal wrote:

    > Nie no ... za myślenie mi płacą ;-)

    Ale my tu wymagamy więcej!
    :)

    > komputerowego (drukarki, skanery, lasery, sraty pierdaty) i ... nie mam
    > dostępu do internetu ;-)
    > Powiem więcej, pewnie nigdy w życiu nie będę miał,

    ....pracę zmienisz... :|

    > bo zawsze będzie istniało
    > ryzyko, że poprzez łącze ze światem ktoś się może do mnie podłączyć, a
    > informacje, które mam w posiadaniu z pewnością nie jednego by
    > zainteresowały. Taka polityka bezpieczeństwa i ja ... mały szaraczek tego
    > nie zmienię ;-))

    I to miałem na myśli jako "przemyśliwanie organizacji" :)

    Oczywiście, że z centralnego systemu bazodanowego nie powinno być
    "bezpośredniego wyjścia w świat" - tyle, że to nie znaczy iż nie
    może go być *w ogóle* (widywałem już różniste rozwiązania, włącznie
    z polityką wymuszającą fizyczne przełączanie kompa do innego
    gniazdka), zaś dowody (w postaci publicznie dostępnych usług
    banków internetowych, *w tym konktaktu z doradcami*) lezą pod
    różnymi adresami w dużej ilości.

    Idzie o to, aby oddzielić punkt widzenia "są dane które muszą
    pozostać dobrze zabezpieczone" od "żadnych danych nie wolno
    przesłać".
    Łączenie tych dwu spraw ze sobą jest, delikatnie mówić,
    nieporozumieniem, mniej więcej takim samym jak sławne "zakazy
    fotografowania" (w miejscach do których każdy może wejść
    albo je sobie obejrzeć, bzdura totalna) które na szczęście
    swojego czasu zniesiono (choć są tacy którzy mają pełne
    przekonanie że należy coś takiego wprowadzić z powrotem).

    Problemem nie jest to, że sam się do owych "zasad" stosujesz
    (pewnie wszyscy by się stosowali, mając nad głową sankcje
    dyscyplinarne), tylko to że sam powołujesz się (a najwyraźniej
    "\n" na którego post trafiłem chciał coś podobnego
    powiedzieć za pomocą ironii) na rgumentację która jest...
    no głupia jest.
    A przykład banków doskonale to pokazuje.
    Przyznaje, ze jakby nie działające przykłady komercyjne
    (z owymi bankmi na czele) to miałbym kłopot z przekonywaniem,
    że to co piszesz o "koniecznej ochronie" ma luki w opisie :)
    Tak, trzeba zadbać np. o weryfikację osoby która się
    komunikuje itp. Trzeba. Ale to się DA.
    I nie jest winą osoby przyjmującej zgłoszenia, czyli owego
    "szarego pracownika" że "się nie da".

    Ale winą ZUSu *jako instytucji"? IMO - tak.
    A przecież o to miał pretensje owl (i o tym pisał cef!).

    pzdr, Gotfryd