    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup Office'a OEM a srodek trwaly
    Date: Fri, 15 Nov 2002 21:50:36 +0100

    On 15 Nov 2002 w...@p...onet.pl wrote:

    >+ > On Thu, 14 Nov 2002, Maddy wrote:
    >+ > (wymogu że ma być nagrane NA TYM HDD nie widzę !!

    (to powyżej to akurat moje :) !)

    >+ ////Kupiłem Windows XP Professional OEM z dyskiem twardym, czy za jakiś czas
    >+ będę mógł przenieść ten system na inny, nowy komputer?
    >+
    >+ Oprogramowanie OEM kupione z elementem sprzętu komputerowego od momentu
    >+ nalepienia certyfikatu autentyczności (COA) na obudowie komputera i instalacji
    >+ jest legalne tylko z tym komputerem. Przeniesienie licencji oprogramowania OEM
    >+ na inny komputer jest złamaniem umowy licencyjnej i nie jest możliwe.////

    No i co dalej ?
    Mam komputer z dyskiem systemowym, dokupuję drugi dysk z WinOEM,
    dokładam i na *starym* dysku instaluję OEMa (a nowy idzie na filmy ;)).

    Coś źle zrobiłem (nawet zdaniem Microsoftu) ?

    BTW: na *.prawo ktoś zapodał linka: w .de M$ przegrał proces
    o żądanie nieodsprzedawania OEMa. Jak ktoś skomentował
    (strony nie czytałem) - sklepikarz (legalnie nabywszy
    OEMa) sprzedał osobno soft i sprzęt.
    [...]
    >+ A z tym się nie zgodzę, najcześciej nowy idzie na systemowy (jasne ze nie cały
    >+ ale wydzielona partycja a na pozostłej części soft) bo jest przeważnie duuużo
    >+ szybszy a stare idzie na "dane" ;)))

    A po co systemowi (zakładam że swapa nie trzeba - przy cenie
    poniżej 200zł za 1/2 GB SDRAMu... a nawet jakby - można go
    dać na "nowy") hiperszybki dysk ???
    Do przewalania GB grafiki (filmu,....) - to owszem...
    Na TEMPa też (ale by definition mam i tak SET TMP=...)
    Instalowanie gier na partycji systemowej też tępię.
    Nie wiem o czym jeszcze zapomniałem ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd