    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup oprogramowania na ebay
    Date: Tue, 12 May 2015 13:14:19 +0200

    Użytkownik "J.D." napisał w wiadomości grup
    >Potrzebuję kupić do DG jeden specjalistyczny program inżynierski,
    >ponieważ cena nowego pakietu w PL jest absurdalna, chcę kupić na
    >niemieckim ebayu ten sam program w trochę starszej wersji, ale za to
    >znacznie tańszy.

    Jesli chcesz sie bawic w formalnosci, to trzeba by sprawdzic na jakiej
    zasadzie to sprzedaja.
    Lezak magazynowy, czy wersja uzywana ... a wtedy z licencja od strony
    formalnej nie jest tak prosto.

    >Przejrzałem oferty i są zarówno od firm jak i osób prywatnych.
    >1. Jak w ogóle udokumentować w KPiR ten zakup? Kwota transakcji
    >byłaby w EUR.

    Na pewno jakis papier sie przyda. Umowa z osoba prywatna, wydruk
    e-maila z umowa ... chyba ze e-bay stosowny dokument zapewni ..

    >2. O jaki dokument potwierdzający transakcję prosić osobę prywatną?
    >Jeśli sprzedawcą była by firma, rozumiem że mogę normalnie
    >zaksięgować niemiecką fakturę?

    Normalnie.

    >3. Jak obliczyć wartość do wpisania do ewidencji środków trwałych i
    >wartości niematerialnych? Przeliczyć z EUR po kursie z dnia
    >transakcji?

    Po kursie NBP obowiazujacym w dniu wystawienia faktury. Czyli w/g
    tabeli z dnia poprzedniego ... roboczego.

    A jak bedziesz za to placil ? Bo pewnie dojda roznice kursowe.

    >4. Czy do takiego zakupu muszę wyrabiać sobie VAT-EU? Aktualnie
    >korzystam ze zwolnienia podmiotowego VAT.

    Nie musisz. Jesli sprzedaje firma, to nie moze Ci wtedy sprzedac bez
    VAT, musi naliczyc swoj krajowy, ale skoro jestes zwolniony, to Cie w
    zasadzie nie interesuje.
    Chyba ze gdzies tam wyraznie napisane "nur fur export" i trzeba sie
    liczyc ze wzrostem ceny.

    J.