  • 51. Data: 2015-06-26 12:57:56
    Temat: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Od: <3...@1...125756.invalid> (Tom N)

    Wojciech Bancer w

    wrote:

    > [...]

    > W przepisie występuje słowo "włączyć". Wobec braku jak rozumiem definicji słowa
    > włączyć w K.C., proponuję zajrzeć do SJP:

    > http://sjp.pwn.pl/sjp/wlaczyc;2536903.html

    > 3. <<połączyć coś z jakąś większą całością>>

    > Czyli *włączony* do firmy ozdobnik *jest* jej częścią.

    Włączenie do pasztetowej papieru nie oznacza że pasztetowa jest częścią
    pasztetowej z papierem. Ona dalej jest pasztetową.

    --
    'Tom N'

  • 52. Data: 2015-06-26 12:58:42
    Od: <9...@5...125842.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > Hello Tom,

    > Friday, June 26, 2015, 10:52:12 AM, you wrote:

    > [...]

    > Według legend, w składzie pasztetowej JEST papier ;) Złośliwi
    > twierdzą, że toaletowy. Obrzydliwcy, że używany.

    Jak myślisz dlaczego jako przykład wybrałem pasztetową i papier :D

    --
    'Tom N'

  • 53. Data: 2015-06-26 13:15:03
    Od: <7...@...131503.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > Ale przepis nie wskazuje, że ów dodatek stanowi "opakowanie", lecz
    > wyraźnie wskazuje że (stanowi) *część*. Wchodzi w skład.

    Już pytałem czy dodanie do pasztetowej (Imię i Nazwisko) papieru powoduje,
    ze pasztetowa jest częścią pasztetowej z papierem i przestaje być
    pasztetową?

    --
    'Tom N'

  • 54. Data: 2015-06-26 13:20:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-26, <7...@...131503.invalid> (Tom N) <7...@...131503.invalid>
    wrote:

    [...]

    > Już pytałem czy dodanie do pasztetowej (Imię i Nazwisko) papieru powoduje,
    > ze pasztetowa jest częścią pasztetowej z papierem i przestaje być
    > pasztetową?

    Nie. Pozostaje nadal firmą. Tak jak firma z ozdobnikiem jest firmą,
    a nie firmą "z ozdobikiem".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2015-06-26 13:22:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-26, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > On 2015-06-26, <7...@...131503.invalid> (Tom N) <7...@...131503.invalid>
    wrote:

    > [...]
    >
    > Nie. Pozostaje nadal firmą. Tak jak firma z ozdobnikiem jest firmą,
    > a nie firmą "z ozdobikiem".

    Pozostaje nadal pasztetową oczywiście. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2015-06-26 13:46:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.06.2015 o 12:53, Gotfryd Smolik news pisze:
    > niejaki MacIntosh całkiem
    > nieźle zarobił na sprzedaniu firmy - czyli de facto swojego
    > nazwiska "wraz z przedsiębiorstwem" - firmie Apple :D

    Mógłbyś rozwinąć? Z pobieżnego googlania wynika że MacIntosh został
    wybrany jako nazwa komputera ponieważ jest nazwą rodzaju jabłek.

    p. m.

  • 57. Data: 2015-06-26 14:29:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jun 2015, m wrote:

    > Mógłbyś rozwinąć? Z pobieżnego googlania wynika że MacIntosh został
    > wybrany jako nazwa komputera ponieważ jest nazwą rodzaju jabłek.

    Też guglam intensywnie i nie znajduję źródła jakby co.
    Widziałem opis w jakimś serwisie z ciekawostkami.
    Tak, jabłka. I formalnie niczemu to nie przeszkadzało.
    Ale Apple chciał się na wszelki wypadek zabezpieczyć przed "wypadkami"
    w rodzaju sporów sądowych, pewnie o zarzut "używania nazwy wcześniej
    powszechnie znanej" albo podobnie, namierzył bodaj w Szkocji niewielką
    firmę niejakiego Mac Intosha (i z góry zeznaję, że nie mam pewności
    czy to był Mac Intosh czy ktos-tam Macintosh) i ją zwyczajnie kupił :)
    Oczywiście rzeczony Szkot nie miał nic wspólnego z komputerami,
    nazwa była potrzebna.

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2015-06-26 15:14:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-26, <3...@1...125756.invalid> (Tom N) <3...@1...125756.invalid>
    wrote:

    [...]

    > Włączenie do pasztetowej papieru nie oznacza że pasztetowa jest częścią
    > pasztetowej z papierem. Ona dalej jest pasztetową.

    Włączając dodatek do firmy, masz nadal firmę (nazwę), a nie firmę (nazwę) z
    dodatkiem.
    Ten dodatek funkcjonuje w obiegu prawnym i w obiegu biznesowym.

    W praktyce urzędowej, obiegowej, biznesowej i jakiej byś sobie nie znalazł,
    prośba o nazwę (firmę) jest prośbą o jej pełną nazwę, to oznacza nie imię i
    nazwisko, ale firmę wraz z dodatkami.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 59. Data: 2015-06-26 16:14:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.06.2015 o 10:52, (Tom N) pisze:
    > Z czego to wywnioskowałeś, że nie może założyć?

    Skoro firmą jest, jak usiłujesz trollować, wyłącznie imię i nazwisko, a
    firma nie może wprowadzać w błąd co do wykonywanej działalności, to Jan
    Drwal dentysta wprowadza w błąd.

    Skoro firmą jest, jak usiłujesz trollować, wyłącznie imię i nazwisko, a
    firma nie może wprowadzać w błąd, co to identyfikacji podmiotu, to Jan
    Kowalski dentysta nie może założyć gabinetu, jeżeli dwie ulice dalej
    inny Jan Kowalski już jest dentystą.

    > Taaaa... Rzecz. Może pozostańmy przy określeniu "ozdobnik" Czy zawinięcie
    > pasztetowej w papier powoduje, że papier staje sie częścią pasztetowej?

    A jest napisane w przepisie, że ,,do pasztetowej włącza się papier''? Bo
    tu jest napisane wprost, że do firmy włącza się coś jeszcze. A po
    włączeniu do firmy czegoś, to jest włączone, więc staje się składnikiem
    firmy.

  • 60. Data: 2015-06-26 19:30:53
    Od: <2...@2...193053.invalid> (Tom N)

    Wojciech Bancer w

    wrote:

    > [...]

    > Włączając dodatek do firmy, masz nadal firmę (nazwę)

    "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko"

    > a nie firmę (nazwę) z dodatkiem.

    Ba, mam firmę (imie i nazwisko z włączonym dodatkiem -- co nie zaprzecza
    temu, "Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko"

    > Ten dodatek funkcjonuje w obiegu prawnym i w obiegu biznesowym.

    Heh, a ja głupi sie NIPem posługiwałem i oznaczenie przedsiębiorcy...

    > W praktyce urzędowej, obiegowej, biznesowej i jakiej byś sobie nie znalazł,
    > prośba o nazwę (firmę) jest prośbą o jej pełną nazwę, to oznacza nie imię i
    > nazwisko, ale firmę wraz z dodatkami.

    Wiesz, prosić to sobie mogą, ważna jest podstawa prawna, twierdzisz, że jak
    podam swoje imie, nazwisko (firmę), nip, w razie czego regon to US, ZUS,
    odpowiedni Marszałek, i kontrahenci nie będą ze mną gadać, tylko będą się
    dopominać o ozdobniki firmowe?

    <cite>

    II. DANE IDENTYFIKACYJNE PŁATNIKA SKŁADEK
    Na podstawie zgłoszenia płatnika składek w ZUS zakładane jest konto płatnika
    składek, na którym
    rozliczane są składki na poszczególne ubezpieczenia za wszystkich
    ubezpieczonych. Podanie prawid-
    łowych danych identyfi kacyjnych w zgłoszeniu płatnika składek, a następnie
    konsekwentne podawanie
    ich we wszystkich dokumentach ubezpieczeniowych i płatniczych ma duże
    znaczenie dla poprawności
    rozliczenia składek na koncie płatnika. W związku z tym blok ten wypełnij
    szczególnie starannie.
    Zasady podawania właściwego zestawu danych identyfi kacyjnych płatnika
    składek
    znajdziesz w poradniku Ogólne zasady wypełniania i korygowania dokumentów
    ubezpieczeniowych
    na www.zus.pl.
    ??W polu 01 - wpisz numer NIP (Numer Identyfi kacji Podatkowej) nadany Ci
    jako płatnikowi przez
    urząd skarbowy, nie oddzielając kreskami poszczególnych członów. Numer NIP
    jest podstawowym
    identyfi katorem płatnika składek i nadawany jest wszystkim płatnikom
    składek.
    ??W polu 02 - wpisz numer REGON nadany Ci jako płatnikowi przez Główny Urząd
    Statystyczny
    i ewidencjonowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki
    narodowej
    (numer ten może mieć 9 lub 14 znaków i należy go wpisać wraz z występującymi
    ,,0").
    ??Wpolu 03 - wpisz nazwę skróconą płatnika. Jeżeli nie posiadasz nazwy
    skróconej, to jesteś zobowiązany
    utworzyć ją i konsekwentnie podawać we wszystkich dokumentach przesyłanych
    do ZUS. Utworzona
    nazwa powinna składać się maksymalnie z 31 znaków i nie zawierać znaków
    innych niż litery i cyfry

    III. DANE EWIDENCYJNE PŁATNIKA SKŁADEK
    ??W polu 01 - wpisz pełną nazwę płatnika składek (zgodnie z aktem prawnym
    konstytuującym podmiot)."
    </cite>

    Po pierwsze, to w rozliczeniach z ZUSem istotne sa dane z II, i jak sobie
    wybiore/utworzę dla celów 03 "ZUSSSIEKASE" to mam tej nazwy skróconej używać

    Po drugie, rozumiem, że aktem prawnym konstytuującym podmiot "Tristan" jest
    wpis w EDG, czyli
    <https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/Sea
    rchDetails.aspx?Id=97c2b059-b9b4-490d-b03b-ca894bd2d
    8f4>
    Jeżeli płatnik NIP 9690475368 będzie miał zaległości to ZUS będzie ścigać
    firmę "b7.pl Przemysław Adam Śmiejek" a może nazwę skróconą "b7.pl
    Przemysław Adam Śmiejek" (mieści się w 31 znakach...), a "Przemysław
    Śmiejek" będzie sie temu przyglądał z boku, bo "Przemysław Śmiejek" jest
    tylko częścią firmy"...

    --
    'Tom N'