  • 11. Data: 2005-12-18 20:54:23
    Temat: Re: Zaliczka za grudzień? Pilne!
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Zobacz druki deklaracji. Tam też podana jest dokładna podstawa prawna.

    Soryy podane linki bezpośrednio nie działają. Trzeba przebić się przez menu
    na stronie
    http://www.mofnet.gov.pl
    podatki / formularze podatkowe

    Ryszard

  • 12. Data: 2005-12-18 20:56:57
    Od: "Zofia" <Z...@a...com.pl>

    > Soryy podane linki bezpośrednio nie działają. Trzeba przebić się przez menu
    > na stronie
    > http://www.mofnet.gov.pl
    > podatki / formularze podatkowe
    Działają, już je ściągnęłam. :-)

    A przy okazji, skąd można ściągnąć (chodzi mi o adres) jednolity, aktualny tekst
    ustawy o PDOF.

    Pozdrawiam
    Zofia.

  • 13. Data: 2005-12-18 21:04:01
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik "Zofia" napisała
    > A przy okazji, skąd można ściągnąć (chodzi mi o adres) jednolity,
    > aktualny tekst ustawy o PDOF.

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    Ryszard

  • 14. Data: 2005-12-18 21:08:32
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik "Zofia" napisała
    > A przy okazji, skąd można ściągnąć (chodzi mi o adres) jednolity,
    > aktualny tekst ustawy o PDOF.

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

    W lewej kolumnie przycisk "wyszukiwanie" i w prawym oknie wystarczy wpisać
    "rok" i "pozycję" oraz na dole przycisk "szukaj".

    Ryszard

  • 15. Data: 2005-12-18 21:12:53
    Od: "Zofia" <Z...@a...com.pl>

    > Użytkownik "Zofia" napisała
    >
    > http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    >
    > W lewej kolumnie przycisk "wyszukiwanie" i w prawym oknie wystarczy wpisać
    > "rok" i "pozycję" oraz na dole przycisk "szukaj".

    Ten adres znam i już szukałam wcześniej - wg hasła, ale znalazłam tylko mnóstwo
    rozporządzeń i zmian w ustawie.
    A jaki rok i pozycję mam wpisać? - nie wiem kiedy ostatni raz był ogłoszony
    jednolity tekst.

    Zofia

  • 16. Data: 2005-12-18 21:19:07
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik "Zofia" <Z...@a...com.pl> napisał
    > Ten adres znam i już szukałam wcześniej - wg hasła, ale znalazłam tylko
    > mnóstwo rozporządzeń i zmian w ustawie.
    > A jaki rok i pozycję mam wpisać? - nie wiem kiedy ostatni raz był
    > ogłoszony jednolity tekst.

    Na PIT-5 jest napisane Dz.U. 2000 nr 14 poz. 176
    po wpisaniu w wyszukiwarce - pobierz plik "tekst ujednolicony"
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000140176&type=3&name=D20000176Lj.pdf

    Ryszard

  • 17. Data: 2005-12-18 21:22:26
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Koleżanka, która mi dzisiaj powiedziała o konieczności zapłacenia twierdziła,
    > że potwierdziły to co najmniej 2 osoby (księgowe), z tym, że o jednej z nich
    > słyszałam nie najlepszą opinię, a druga jest związana z księgowaniem w
    firmie.
    > Koleżanka moja zapłaciła, jak twierdzi dla świętego spokoju, ale w jej
    przypadku
    > jest to suma dużo mniejsza, a poza tym w przypadku stowarzyszenia, które ona
    > prowadzi, zawierane są częto umowy więc i potem odliczenie będzie prostsze.

    Zofia - :))))))

    Rozróżnij płatnika od podatnika a na koniec przeczytaj druk PIT4 i popatrz na
    rubryki - wszystkie !!!!!!!!!!!!!

    I pomyśl o kimś kompetentnym do rozliczania podatku za pracowników , bo jesli
    zostałaś zgłoszona jako TA OSOBA , to masz duży problem - albo będziesz go
    miała w przyszłości - pozdrawiam świątecznie - Kriss

  • 18. Data: 2005-12-18 21:26:09
    Od: "Zofia" <Z...@a...com.pl>

    > Na PIT-5 jest napisane Dz.U. 2000 nr 14 poz. 176
    ale z "późn. zm" :-)

    > po wpisaniu w wyszukiwarce - pobierz plik "tekst ujednolicony"
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000140176&type=3&name=D20000176Lj.pdf
    Na razie korzystam z w/w. O ile dobrze pamiętam, to były później (2002? 2003?) jakieś
    zmiany
    dotyczące PIT-4.

    Zofia

  • 19. Data: 2005-12-18 21:28:29
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Zofia" <Z...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > SAMĄ ZALICZKĘ ZA GRUDZIEŃ !!!
    >
    > Po pierwsze czy to prawda - jaka jest podstawa prawna w przypadku
    stowarzyszenia.
    > Po drugie, jeśli taką zaliczkę zapłacimy to kiedy i jak zostanie ona
    zwrócona. Nie ma
    > bowiem żadnej pewności, że zawrzemy jakąkolwiek następną umowę o dzieło,
    > a innych podatków nie płacimy.
    >
    > A tak przy okazji - to jakie przepisy mówią o tym, że ktoś (kto? -
    firmy?) ma obowiązek
    > płacić w grudniu taką samą zaliczkę jak za listopad?
    >
    > Z uwagi na ewentualny termin 20 grudnia - sprawa jest pilna.

    Myślę, że tutaj szybko znajdą się potrzebne informacje:
    http://www.money.pl/podatki/pit_2005/oblicz/

  • 20. Data: 2005-12-18 21:30:12
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwrócona. Nie ma

    > firmy?) ma obowiązek

    > Myślę, że tutaj szybko znajdą się potrzebne informacje:

    Nie dopisałam, że po prawej stronie jest wyszczególnione, co kiedy płaci
    się.