eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne › Re: Zawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne
    Date: Thu, 10 Jan 2013 10:36:13 +0100

    W dniu 2013-01-10 08:48, Liwiusz pisze:
    > Sprowadźmy to do absurdu: podpisuję umowę na 5 lat, że będę naprawiał
    > system w razie awarii. Na dzień podpisania umowy rejestruję działalność,
    > następnego dnia ją zawieszam.
    > No właśnie, czy zawieszam? Czy trwanie w czuwaniu i oczekiwanie na ruchy
    > kontrahentów nie jest prowadzeniem DG?
    Zależy o jakich ruchach mówisz. Wiadomym jest, że prowadząc działalność
    zdobywa się jakieś kontakty i później (nawet w okresie zawieszenia) może
    się zdarzyć, że któryś z dawnych klientów zadzwoni z propozycją, albo
    nawet zjawi się ktoś nowy (z polecenia, czy też trafił np. na stare
    reklamy). Czy to jest prowadzenie działalności? Jeśli tak, to
    zawieszenie jest jakąś fikcją. Ustawodawca powinien wymagać do
    skutecznego zawieszenia zmiany telefonu, adresu, przejście do ścisłej
    konspiracji, a najlepiej popełnienia samobójstwa (zawieszenie przez
    powieszenie) ;-)
    Z drugiej strony pisząc powyższe miałem na myśli zdobycie nowych
    kontraktów, czy też raczej oczekiwanie na nie w trakcie zawieszenia,
    nawet bez własnej aktywności w kierunku ich zdobycia. Zdobycie nowych
    kontraktów wiąże się jednak z przychodem. Tymczasem realizacja
    zobowiązań gwarancyjnych nie wiąże się z przychodami, a co najwyżej
    kosztami.

    Maciek