eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne › Re: Zawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne
    Date: Thu, 10 Jan 2013 11:18:44 +0100

    W dniu 2013-01-10 10:36, Maciek pisze:
    > Zależy o jakich ruchach mówisz. Wiadomym jest, że prowadząc działalność
    > zdobywa się jakieś kontakty i później (nawet w okresie zawieszenia) może
    > się zdarzyć, że któryś z dawnych klientów zadzwoni z propozycją, albo
    > nawet zjawi się ktoś nowy (z polecenia, czy też trafił np. na stare
    > reklamy). Czy to jest prowadzenie działalności? Jeśli tak, to
    > zawieszenie jest jakąś fikcją. Ustawodawca powinien wymagać do
    > skutecznego zawieszenia zmiany telefonu, adresu, przejście do ścisłej
    > konspiracji, a najlepiej popełnienia samobójstwa (zawieszenie przez
    > powieszenie) ;-)
> [...]

    Myślę, że za dużo oczekujesz od instytucji zawieszenia :)

    Możliwość zawieszenia to i tak ukłon ustawodawcy w stronę
    przedsiębiorców, wcześniej zgnojonych fikcyjną możliwością zawieszania
    działalności w ZUS.

    Teraz masz ustawowe potwierdzenie takiej możliwości. Generalnie celem
    było umożliwienie przerwania płacenia ZUSu osobom, które faktycznie nie
    prowadzą działalności, gdzie "gołym okiem" widać że mogą zrobić sobie
    przerwę - jacyś samozatrudnieni, sezonowcy, czy inni samodzielnie
    wykonujący neskomplikowane prace, gdzie można powiedzieć "robię do
    lutego, a potem koniec" i żadnej ciągłości działalności dalej nie ma.

    Wracając do naszych baranów - tzn. do roszczenia z tytułu jakiejś
    gwarancji i związanych z tym kosztów.

    Porównałbym to do sytuacji wyrejestrowania działalności - wówczas
    obowiązek naprawy istnieje, ale nie bardzo zaliczysz to w koszta.

    I tak samo traktowałbym to w przypadku zawieszenia. Czyli wybierasz -
    albo uznajesz, że działalności nadal nie prowadzisz, trzymasz ją
    zawieszoną, ale i nie księgujesz kosztów, albo uznajesz że działalność
    na czas naprawy odwieszasz i koszty księgujesz.

    Wszystko poza tym to już są indywidualne przemyślenia i interpretacje,
    których zasadność będziesz mógł poznać podczas ewentualnej kontroli :)

    --
    Liwiusz