eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne › Re: Zawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 10 Jan 2013 16:20:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zawieszenie działalności gospodarczej, a zobowiązania gwarancyjne

    On Thu, 10 Jan 2013, Liwiusz wrote:

    > Wracając do naszych baranów - tzn. do roszczenia z tytułu jakiejś
    > gwarancji i związanych z tym kosztów.
    >
    > Porównałbym to do sytuacji wyrejestrowania działalności - wówczas
    > obowiązek naprawy istnieje, ale nie bardzo zaliczysz to w koszta.

    A jakaś podstawa prawna do tej tezy też się znajdzie?
    Zaskoczony jestem i to mocno, dlaczego? :O
    A contrario lub ad absurdum też może być :), ale nie znam.
    Jeśli, co wyraźnie trzeba zaznaczyć, zakup jest dokonywany
    Z ZAMIAREM naprawy reklamowanego przedmiotu rzecz jasna.
    "nabycie w celu", jakby rzekł ustawodawca (ograniczenia
    strat rzecz jasna).

    > I tak samo traktowałbym to w przypadku zawieszenia.

    W 100% się zgadzam. Że "tak samo".

    > Czyli wybierasz - albo uznajesz, że działalności nadal nie prowadzisz,
    > trzymasz ją zawieszoną, ale i nie księgujesz kosztów

    Tyle, że z tą tezą nijak mi się zgodzić nie wypada.

    Osobna sprawa, to problem z ZUSem.
    Otóż ustawa o SUS co do zasady (oZUSowania) nie odwołuje
    się do prowadzenia DG w rozumieniu przepisów o DG, lecz
    wg przepisów o podatku dochodowym.
    I o ile mi wychodzi, że "koszt konieczny" naprawy nie
    powinien powodować obowiazku odwieszania DG, to
    skutkom w ZUS trzeba by się ze trzy razy przyjrzeć,
    sprawdzając od czego uzależnia prawo do niepłacenia
    składek przy zawieszeniu (a przyznam że nie chce mi
    się). Jak od "zawieszenia w rozumieniu przepisów
    o DG" to chyba nie ma problemu.

    Tak dla porządku, nieprowadzenie DG w znaczeniu przepisów o DG
    nie jest tożsame również z nieuzyskiwaniem przychodów z DG
    wg PDoOF.

    Wystarczy 3 lata po zamknięciu ST sprzedać jakiś były środek
    trwały i ... już.
    Rejestracji nie ma, KPiR wymagana nie jest, ale przychód jest
    zaliczony do DG i wymaga wpisu do EŚT.
    Ba, do dziś nie wiem, jaka jest prawidłowa reakcja skarbówki
    na złożenie oświadczenia przez podatnika który DG wyrejestrował
    3 lata temu, że na ten rok wybiera podatek liniowy (lub przeciwnie,
    rezygnuje).
    Chyba by sami musieli ustawę poczytać ;)
    Mi na pierwszy rzut oka wychodzi że można.

    > Wszystko poza tym to już są indywidualne przemyślenia i interpretacje,
    > których zasadność będziesz mógł poznać podczas ewentualnej kontroli :)

    Też :)
    Tyle, że podatnikom zdarzało się już z sukcesem podważać indywidualne
    przemyślenia kontrolerów, od "sprawy freeware" zaczynając ;)

    pzdr, Gotfryd