  • 21. Data: 2006-11-08 11:38:23
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    > A czemu miałbyś stracić? Płacisz 22% VAT, odliczasz, jesteś na 0(chyba że
    > tylko dla angoli robisz wtedy poczekasz chwilkę na zwrot).
    >
    > pozdrawiam

    Odliczam w momecie kiedy w coś inwestuje, a jeszcze trzeba mieć za co
    inwestować. Czy jest jeszcze jakaś inna opcja odliczania VATu? Moja
    wiedza w tym temacie jest na razie mizerna, ale może z czasem nie
    będę już zadawał głupich pytań :)

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 22. Data: 2006-11-08 11:58:59
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Hej, nie zauważyłem całej wiadomości..

    > Stawka 0% to przy dostawie towarów(po spełnieniu kilku warunków),
    > ty swoje usłuygi tylko przez internet świadczysz czy może zdjęcia
    > fizycznie idą?

    Wszystko jest załatwiane przez internet, wszystkie zdjęcia w wersji
    elektronicznej, przelewy idą przez Paypal, jakby to miało jakieś
    znaczenie..

    > Jak wyżej - sporo zależy od tego czy fizycznie idą czy netem

    Wszystko idzie netem.

    > E tam zaraz wsadzą :) Do 4000 z kawałkiem uszczuplenia to zaledwie
    > wykroczenie
    > skarbowe :) A i bałagan w papierach to przy tej skali mandat góra.

    Ja tam wolę nastawić na najgorsze, żeby później miło się
    rozczarować :) Na to, że coś pójdzie po mojej myśli to nie ma
    szans :(

    > A co zakreśliłeś?
    > Ten VAT-R to jest niezły szajs, jeśli nic nie zakreśliłeś to na mój gust
    > tak jakyś dopiero "very" zaczynał sprzedaż.

    Musze jeszcze to sprawdzić, ale pewnie zakreśliłem to co najgorsze.

    Dzięki wielkie za pomoc i dobre słowo :)
    Wojtek

  • 23. Data: 2006-11-08 12:05:19
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    > Zrób standardową fakturę i dopisz angielskie dopiski np tak jak tu:
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/img/firma/infor/i02/2004
    /134/i02.2004.134.062.0005.002.gif

    O to właśnie mi chodziło, stukrotne dzięki "t", stukrotne :))

    Wojtek

  • 24. Data: 2006-11-08 12:10:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 12:38:23 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > inwestować. Czy jest jeszcze jakaś inna opcja odliczania VATu? Moja
    > wiedza w tym temacie jest na razie mizerna, ale może z czasem nie

    Jak nie masz od czego odliczyć to wnioskujesz o zwrot.
    Czekasz 60 dni bodajże i masz w ręce.

  • 25. Data: 2006-11-08 12:10:58
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 08-11-2006 o 12:11:24 McBain <m...@p...fm> napisał(a):
    . Ostatnio go pytałem też o faktury dla

> [...]
    > fizycznie idą?

    > Jak wyżej - sporo zależy od tego czy fizycznie idą czy netem

    w tym przypadku imho nie zależy
    odbiorca nie jest podatnikiem vat, więc nie ma mowy o WDT i stawce 0%
    taką dostawę traktuje się jak dostawe krajową

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2006-11-08 12:18:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 12:58:59 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

    > Hej, nie zauważyłem całej wiadomości..

    > Wszystko jest załatwiane przez internet, wszystkie zdjęcia w wersji
    > elektronicznej, przelewy idą przez Paypal, jakby to miało jakieś
    > znaczenie..

    No to tutaj dwie sprawy. Po pierwsze najprawdopodobniej świadczysz usługi
    w Wielkiej Brytanii(sprawdź w Art 27, ust 3,4 ustawy o VAT).
    Wystawiasz fakturę podobną do tej którą ci pokazałem,
    ale nie WDT a NP(czyli bez stawki podatku VAT, w kwocie netto).
    I dopisujesz że podatek płaci nabywca(w rozporządzeniu MF do ustawy o VAT
    odnośnie wystawiania faktur gdzieś pod sam koniec minister to szczegółowo
    omówił).
    Fakture wystawiasz rzecz jasna po polsku z angielskimi dopiskami żeby
    wszyscy byli zadowoleni.
    Dla uproszczenia podajesz kwotę w Euro, kurs średni NBP i przeliczenie na
    pln
    (chyba że od razu w żlotówkach się rozliczasz wtedy masz odrobine
    prościej).

    Co do przelewów przez paypayla - zaleznie od kwoty transakcji musisz
    przpeuszczać je przez konto bankowe. Do tego musisz jakoś tego pay-pala
    udokumentować - był ostatnio wątek na ten temat, poszukaj.
    W US spora szansa że nie będą wiedzieli co to ten paypal jest
    więc musisz ten temat jakoś sobie opracować żeby wiedzieć na czym stoisz.

    > Ja tam wolę nastawić na najgorsze, żeby później miło się
    > rozczarować :) Na to, że coś pójdzie po mojej myśli to nie ma
    > szans :(

    Nie przejmuj się tak. Mi księgowy spiepszył KPiR za pół roku prawie,
    to sobie pomyśl jak miałem spodnie pełne że mam nierzetelną i wadliwą
    dokumentacje,
    niepoksięgowana robocizna, bledne odliczenia i rejestry VAT,
    nieuwzględnione różnice kursowe,
    KPiR niezghodna z rozporządzeniem io robiona na kolanie itp.
    A teraz już ochłanąłem, naprostowałem, zrobiłem "audyt" i jade dalej z
    koxem,
    pewnie podczas kontroli będę miał trochę zabawy i dopłaty ale trudno,
    odłożyłem
    już na ten szczytny cel ;)

    > Musze jeszcze to sprawdzić, ale pewnie zakreśliłem to co najgorsze.

    No to sprawdź i się podziel, może nie jest tak źle :)

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2006-11-08 12:21:03
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynaj?cego Dz.G.
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 13:10:58 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > w tym przypadku imho nie zale?y
    > odbiorca nie jest podatnikiem vat, wi?c nie ma mowy o WDT i stawce 0%
    > tak? dostaw? traktuje si? jak dostawe krajow?

    Masz rację, zapomniałem o założeniach początkowych że anglicy nie są
    VATowcami.

  • 28. Data: 2006-11-08 12:59:06
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 lis o godzinie 20:52, na pl.soc.prawo.podatki, Hikikomori San
    napisał(a):

    > stawka podstawowa 22%
    >
    > Zwolniony jestes a raczej byłeś z VAT do 10 tys Euro, trzeba bylo nie
    > rejestrowac sie na VAT-owca. Teraz jesteś VAT-owcem, wszedzie piszesz
    > 22% [...]

    wKF: nie wszędzie trzeba "pisać 22%". To gwoli ścisłości,bo za bardzo się
    zagalopowałeś.

    --
    Herbi
    08-11-2006 13:59:05

  • 29. Data: 2006-11-08 14:35:19
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

> [...]
    > prościej).

    > Masz rację, zapomniałem o założeniach początkowych że anglicy nie są

    Czyli jednak wystawiam fakturę z 22%, tak? Trochę się już
    zakręciłem w tym wszystkim. Muszę jeszcze sprawdzić co to jest
    faktura NP i WDT :))) Nie wiem czy ja to kiedyś wszystko ogarne.

> [...]
    > W US spora szansa że nie będą wiedzieli co to ten paypal jest
    > więc musisz ten temat jakoś sobie opracować żeby wiedzieć na czym stoisz.

    W wątku o Paypal-u kolega Ajt radził żeby potraktować to jako
    zapłatę gotówką i dokumentować wyciągie czy jakimś innym
    raportem z Paypal-a. Tylko jak odliczyć prowizję naliczaną przez
    Paypal?

> [...]
    > koxem,
    > pewnie podczas kontroli będę miał trochę zabawy i dopłaty ale trudno,

    No to wsółczuje Ci bardzo, pewnie miałeś ostrą jazdę.. A ile Ci
    zajęło naprostowanie całego tego bałaganu? Co zrobiłeś temu
    komuś kto Ci to zrobił? Zyje? :))

    Pozdro i dzięki :))
    Wojtek

  • 30. Data: 2006-11-08 15:02:47
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 15:35:19 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

    > Czyli jednak wystawiam fakturę z 22%, tak? Trochę się już
    > zakręciłem w tym wszystkim. Muszę jeszcze sprawdzić co to jest
    > faktura NP i WDT :))) Nie wiem czy ja to kiedyś wszystko ogarne.

    Jesli w końcu jesteś VATowcem to wychodzi mi i jak widać nei tylko mi
    że wystawiasz zwykłą fakture z 22% VAT.
    Faktura NP to faktura w kwopcie netto, bez VATu(NP-Nie Podlega,
    to taka zwyczajowa nazwa, w ustawie jej nie ma, natomiast WDT
    to ta faktura z przykładu ktory podalem i oznacza Wewnątrzwspólnotową
    Dostawę Towarów - to jest w ustawie opisane).

> [...]
    > zapłatę gotówką i dokumentować wyciągie czy jakimś innym
    > raportem z Paypal-a. Tylko jak odliczyć prowizję naliczaną przez

    A jak oni tą prowizję pobirają? Masz jakieś papierki albo dowody
    wpłat/przelewów?

    > No to wsółczuje Ci bardzo, pewnie miałeś ostrą jazdę.. A ile Ci
    > zajęło naprostowanie całego tego bałaganu? Co zrobiłeś temu
    > komuś kto Ci to zrobił? Zyje? :))

    Dwa tygodnie to była ostra jazda, przestałem pracować żeby się wygrzebać,
    potem ze dwa miesiące konsultacji przeglądania, drobnych "wykończeń",
    a gościowi co mogłem zrobić? Póki co jedno wielkie nic - on sie nie poczuwa
    i ma wszystko w dupie, umowa jest bardzo nieprecyzyjna(myślałem że to
    dobrze
    ale okazało się że teraz to raczej nic mu nie udowodnie).
    Jak US dowali jakiś domiar i mandaty i wyjdzie tego trochę
    to pozwę gościa do sądu żeby mi to zwrócił i tyle..

    pozdrawiam