  • 1. Data: 2002-02-21 09:18:11
    Temat: amortyzacja notebookow - jak ?
    Od: "Marcin Goral" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Firma, platnik VAT, ksiazka, profil dzialalnosci - uslugi
    informatyczno-internetowe. Kupilem w zeszlym miesiacu dwa notebooki do
    uzytkowania, dostalem fv na 10 tys netto. Jak to zaksiegowac w
    kosztach !? Mialem od zeszlego miesiaca oddac wlasnie z tego wzgledu
    :) papiery do biura rachunkowego, niemniej wyszlo tak a nie inaczej i
    wszystko mam jeszcze na swojej glowie, termin /20 luty/ juz minal, a
    ja nie wiem jak zaksiegowac tak duza fv :(

    Notebooki sa wykorzystywane do pracy, nie sadze zeby pobyly w firmie
    dluzej niz rok (sprzedaz, wymiana na nowe), jak wiec amortyzuje sie
    tego typu sprzet? Wystarczy mi informacja na pierwszy miesiac, pozniej
    bedzie sie o to martwilo biuro rachunkowe. Zaksiegowac = wpis w
    ksiazce rozliczen + zakupow VAT. Dzieki.
    pozdr.

    --
    Marcin Goral, marcin280[@]poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2002-02-21 10:42:50
    Temat: Re: amortyzacja notebookow - jak ?
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Barlew <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a52j1f$507$...@n...onet.pl...

    > Po mojemu:
    > - wpisujesz do ewidencji ST (to jest srodek trwaly, a to, ze ty nie
    > planujesz go uzywac dluzej niz rok nie ma znaczenia),

    IMHO ma bardzo duze znaczenie.
    Co mowi definicja ST?

    > - stawka amort. 60%/rok (5% m-c)

    A skad wziales taka stawke?

    > - VAT caly odliczasz

    To akurat zalezy od rodzaju prowadzone dzialalnosci czyli stawek VAT przy
    sprzedazy.

    Karol

  • 3. Data: 2002-02-21 10:43:50
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Karol <a...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a52j9d$ret$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > napisał:a52j1f$507$...@n...onet.pl...

    > To akurat zalezy od rodzaju prowadzone dzialalnosci czyli stawek VAT przy

    AFAIR przez ostatnie 6 miesiecy, jezeli notebook zaliczymy do ST.

    Karol

  • 4. Data: 2002-02-21 10:47:10
    Od: "Barlew" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    - wpisujesz do ewidencji ST (to jest srodek trwaly, a to, ze ty nie
    planujesz go uzywac dluzej niz rok nie ma znaczenia),
    - w KPiR wrzucasz 1-rate amort. 5%

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-02-21 10:53:31
    Od: "Marcin Goral" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Hmmm to jak w koncu zrobic ?;-) Amortyzowac, czy wliczyc w calosci w koszty
    ?
    Stawka VAT przy sprzedazy = wylacznie 22%.
    pozdr.

    --
    Marcin Goral, marcin280[@]poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2002-02-21 10:55:49
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Marcin Goral <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a52jhh$mc$...@n...tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Hmmm to jak w koncu zrobic ?;-) Amortyzowac, czy wliczyc w calosci w
    koszty

    Decyzja nalezy do Ciebie.
    Przeczytaj sam przepisy ustawy i dokonaj wyboru.

    > Stawka VAT przy sprzedazy = wylacznie 22%.

    To nie masz problemu z odliczeniem VATu od noteboka w zadnym przypadku.

    Karol

  • 7. Data: 2002-02-21 12:31:17
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Karol wrote:

    > U?ytkownik Marcin Goral <m...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup
    > dyskusyjnych napisa?:a52jhh$mc$...@n...tpi.pl...

    > koszty
    >
    > Decyzja nalezy do Ciebie.
    > Przeczytaj sam przepisy ustawy i dokonaj wyboru.

    > To nie masz problemu z odliczeniem VATu od noteboka w zadnym przypadku.
    >
    > Karol

    Spokojnie mozesz wrzucic calosc w koszty, jesli nie przewidujesz
    wykorzystywania ich powyzej okresu rocznego.Ale jezeli przekroczysz rok,
    to wowczas robisz korekte kosztow - lacznie z odsetkami za zalegla
    zaliczke na pod. doch.- musisz sie z tym liczyc.
    -----------
    Graszka

  • 8. Data: 2002-02-21 13:28:46
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > IMHO ma bardzo duze znaczenie.
    > Co mowi definicja ST?

    > A skad wziales taka stawke?

    60% = zwykle 30% (wykaz rocznych stawek amort.) dla tej grupy i zastosowanie
    wspolczynnika "2", zgodnie z art. 22i pkt. 2 ppkt.22 PODF:
    "podwyzszenie dla urzadzen grupy 4, poddanych szybkiemu postepowi
    technicznemu"
    komputery chyba sa poddane, nie?

    > To akurat zalezy od rodzaju prowadzone dzialalnosci czyli stawek VAT przy
    > sprzedazy.

    Chyba Marcin pytajac - zaczal swoj post od okreslenia rodzaju dzialalnosci,
    a na tej podstawie chyba mozna sie domyslic."Firma, platnik VAT,
    ksiazka, profil dzialalnosci - uslugi
    informatyczno-internetowe."
    Nie mowie tu nic na pewno, ale poniewaz prowadze taka sama dzialalnosc
    wypowiedzialem sie co do tego jak JA to robie, co chcialem wyrazic piszac
    "Po mojemu:"
    A swoja droga zadales mi klika pytan, sugerujac inne rozwiazanie, poprosze o
    sugestie mnie tez to interesuje.

    Pozdrowionka

  • 9. Data: 2002-02-21 13:36:42
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

    art. 22a ust.1

    > 60% = zwykle 30% (wykaz rocznych stawek amort.) dla tej grupy i
    zastosowanie
    > wspolczynnika "2", zgodnie z art. 22i pkt. 2 ppkt.22 PODF:

    Co to jest ppkt.22 ?
    Moze ppkt. 3).

    > "podwyzszenie dla urzadzen grupy 4, poddanych szybkiemu postepowi
    > technicznemu"
    > komputery chyba sa poddane, nie?

    Przeoczyles ust. 4.

> [...]
    dzialalnosci,
    > a na tej podstawie chyba mozna sie domyslic."Firma, platnik VAT,

    Wolalem sie upewnic. Nigdy nic nie wiadomo, moze trafila mu sie jakas
    sprzedaz "zw." - ale juz wyjasnil, ze nie. Deklarowany zakres dzialalnosci
    nie ma zadnego znaczenia. Liczy sie stan faktyczny.

    Czy juz wszystko wyjasnilem?

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 10. Data: 2002-02-21 13:50:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w
    wiadomości news:a52k1n$5jj$1@news.tpi.pl...

    > To nie masz problemu z odliczeniem VATu od
    noteboka w zadnym przypadku.

    A w przypadku stawek vat 22% i 0% to jak to
    wygląda (które paragrafy to definiują) ?

    Sark