  • 11. Data: 2003-01-11 20:17:34
    Temat: Re: błędna stawka VAT a kasa fiskalna
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    news:avooeu$4lo$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > A przy okazji - jakie sa Pani dalsze plany "w temacie zabawek"
    > JESZCZE NIE SPRZEDANYCH?
    > Podniesiepani cene brutto, czy obnizy netto ?
    >
    > Boguslaw

    frontem do klienta :-))
    Czyli na razie brutto bez zmian

    Magda

  • 12. Data: 2003-01-12 01:42:21
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 11 Jan 2003 10:40:34 +0100, w
    <avoogq$4u7$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> napisał(-a):

    > A coz to za "podstawa prawna" ta
    > "informacja z dodatku...."

    A jest jakaś inna podstawa?

  • 13. Data: 2003-01-13 12:33:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <a...@u...agh.edu.pl> napisał(-a):

    > A jest jakaś inna podstawa?

    Oczywiscie -

    Ustawa o VAT i rozporzadzenia do niej.
    Z nich wynika, ze VAT na zabawki jest 22%
    i kto chce sprzedac z mniejszym MUSI MIEC podstawe prawna.

    Boguslaw

    Boguslaw

  • 14. Data: 2003-01-13 12:36:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Magdip" <m...@o...pl> wrote in message

    > "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message

    > frontem do klienta :-))
    > Czyli na razie brutto bez zmian
    >
    > Magda

    Pani Magdo..
    Milo mi, ze puszcza Pani do mnie starego "usmieszek"...

    Ale interesuje mnie praktycznie problem jak zacghowaja sie sprzedawcy
    zabawek i dlaczego.

    Rozumie, ze stac Pania na odpuszczenie 10 % z marzy.....

    Bylbym wdzieczny o blizsze wyjasnienia czy po zakupie nowych zabawek tez
    utrzyma pani
    "frontem do klienta" obnizona o 10 % marze, czy liczy Pani na nizsze ceny
    netto w hurcie...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2003-01-13 16:08:42
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    > Ustawa o VAT i rozporzadzenia do niej.
    > Z nich wynika, ze VAT na zabawki jest 22%
    > i kto chce sprzedac z mniejszym MUSI MIEC podstawe prawna.

    Zgodnie z tym należy sprzedawać towar zgodnie ze stawkami obowiązującymi po
    zmianie. Należy więc doliczyć brakujące 10 % do ceny netto.
    Przykre, ale prawdziwe. Stanowi stratę dla firmy, niestety.

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 16. Data: 2003-01-13 16:40:02
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    żuczek_ wrote:

> [...]
    > obowiązującymi po zmianie. Należy więc doliczyć brakujące 10 % do
    > ceny netto. Przykre, ale prawdziwe. Stanowi stratę dla firmy,

    no nie wiem, a co np ze zgodności kasy przy pełnej księgowości, kto ma
    dopłacić??
    ja bym się upierał, że nalezy wyjść od ceny brutto

    galis

  • 17. Data: 2003-01-13 17:23:18
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    > no nie wiem, a co np ze zgodności kasy przy pełnej księgowości, kto ma
    > dopłacić??
    > ja bym się upierał, że nalezy wyjść od ceny brutto

    No do tego służy chyba raport o błędach dołączony do raportu dobowego.tam
    należy obliczyć podatek właściwie tylko już ręcznie. Nie wiem jak to
    wygląda, czy tzreba dołączyć do deklaracji, chyba zalezy od widzimiesię
    urzędu.
    Przy pełnej księgowości masz cos takiego jak PK (Polecenie Księgowania). Tam
    wpisujesz różnicę na konto rozliczeniowe VAt. Niestety chyba jednak dopłaci
    sprzedawca.
    No a co jeśli kupujesz towar od firmy zwolnionej z VAt a musisz naliczyć
    stawkę. Tez stanowi to Twoją stratę, niestety.
    A pamiętacie co było jak weszła stawka 3% na produkty rolne? Tez niestety
    trzeba było dopłacić jak ktos przegapił albo serwisant nie doszedł.
    No ale może się mylę?

    Nawiasem móiąc to mam to samo teraz bo wbrew zapewnieniom ustawodawców
    zmieniły się stawki przy zmianie z SWW na PKWiU. Na wiele wyrobów wzrosły
    stawki i teraz dostawcy (producenci) przychodzą i podminiają u mnie faktury
    albo dają korekty. Ale mam nadzieję że u mnie przy takiej ilości asortymentu
    to się jakoś nie wyda. Zresztą zobaczę, może zrobię korekty do raportów z
    kasy, rozliczenie stycznia dopiero za miesiąc. W ramach rekompensaty
    dostawcy dają nam po prostu troche więcej towaru niż wynika z faktur.

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 18. Data: 2003-01-13 20:16:02
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

> [...]
    > utrzyma pani
    > "frontem do klienta" obnizona o 10 % marze, czy liczy Pani na nizsze ceny

    prawdę mówiąc nie działam w branży zabawkowej a w sprzęcie sportowym
    zimowym - gdzie towary opodatkowane w ubiegłym roku stawką 12% stanowiły
    niewielką część asortymentu (narty krótkie, łyżwy o małych rozmiarach itd.).
    W większości przypadków cena brutto pozostała bez zmian mimo wzrostu stawki.

    A do tego przyznam się, że w tym roku udało mi się ewidentnie skorzystać -
    pracownik przywiózł towar taki "dziecięcy" właśnie z fakturą 12%. Od razu
    zadzwoniłam do dostawcy, a oni pokornie poprawili fakturę na 22% ale tak, że
    kwota brutto pozostała bez zmian.

    Przy kolejnych dostawach zrewiduję swoje poglądy na temat ceny brutto.

    Pozdrawiam Panie Bogusławie

    Magda