  • 11. Data: 2006-03-28 18:55:10
    Temat: Re: czy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Mar 2006, Artur Ch. wrote:

    > Co masz namyśli że państwo, w tym przypadku polska, chroni rodzinę (przy
    > założeniu że taka jest) osoby która wyjechała "za chlebem"?
    > Czyżby państwo utrzymywało taką "opuszczoną" rodzinę?

    Pod żadnym pozorem. "Chroni" - policja i wojsko.

    > A tu o co chodzi?
    > Że domek sobie stoi?

    J.w.

    > Przecież (zakładam) podatek od gruntu i nieruchomości jest opłacony - więc
    > w czym problem? Jakim prawem niby państwo wyciąga łapę po kasę skoro z tego
    > tytułu jest już spełnione?

    Tu racja. Ale tak postanowiło.
    Żeby była jasność: ktoś tych ludzi wybrał!

    > Nie zgodzę się z tak postawionym pytaniem.
    > Chore jest że wogóle wyciąga łapę po kasę od ludzi którym nie potrafi
    > zapewnić godziwych warunków bytu, pracy i płacy u siebie w kraju, i zmusza
    > ich do wyjazdu na "banicję"

    A to już zależy od p. widzenia - jedni jadą za chlebem, inni za masłem,
    więc trudno rozstrzygać.
    A problemem są koszty które w różny sposób są narzucone "na kraj":
    weźmy emerytury - poczynając od emerytur "znikniętych w czasie wojny"
    a kończąc na wszelkich przywilejach emerytalnych.
    Kto je ma zapłacić ? Dlaczego on ? Oto jest pytanie...

    > Właśnie to powinno pojawić się pytanie:
    > - "za co"

    Za to, że mają "centrum życiowe" w Polsce.

    > Niech państwo stworzy te miejsca pracy tutaj, w ojczyźnie - wtedy rodacy
    > nie będą zmuszani do banicji w poszukiwaniu chleba.

    Zastanówmy się... państwo ?
    Myślisz że w tych krajach do których uciekają to *państwo* tworzy
    multum miejsc pracy ?
    Ja myślę że państwo tam tworzy *warunki* do tworzenia miejsc pracy.
    A to duża różnica...
    Zasadnicza, jak wpadniesz na koncept żebyś TY tworzył owe "miejsca".
    A nie szukał miejsca (pracy) które "państwo stworzyło".
    Bo którz to jest "państwo", albo inaczej mówiąc: KTO ZA TO ZAPŁACI,
    na przykład za "stworzenie miejsc" ? Logika jest prosta - jak tobie
    się opłaci to się za to zabierzesz.
    Albo ci się opłaci "samo z siebie", albo będziesz oczekiwał hmmm...
    dotacji. A jak to drugie - to pytanie j.w. czyli kto ma płacić.

    Tylko wytłumacz to tym co nie chcą na przykład *prostych podatków*.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-03-28 19:37:41
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 mar o godzinie 19:37, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

    > Jeśli wyjechał na stałe, nie płaci podatków w Polsce
    > Jeśli tymczasowo - płaci.

    Otrzymanie ichniejszego obywatelstwa jesteś w stanie załatwić od ręki
    mniemam - tak?
    A może taka procedura jednak trwa - jak sądzisz? :P

    > To już są kazania z ambony.

    Wiesz co - twoja wiara, jakakolwiek jest albo i nie, mnie guzik obchodzi -
    nie musisz się z nią obnosić.
    Ale - proszę wituś - nie porównuj mojego zdania z żadnym z sukienkowych -
    bo tego nie trawię. I nie ma znaczenia czy to mohery, taliby czy purpuraci
    z pomrocznej.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 13. Data: 2006-03-28 19:37:46
    Od: "bulba" <s...@m...com>

    > Chęć pozostania nie ma nic wspólnego. Liczy się stan faktyczny.
    > Ponieważ twój wyjazd jest tymczasowy, podatki płacisz w Polsce od całości
    > dochodów.

    ale jaki jest ten stan faktyczny? bo jezeli twoj wywod dotyczy jego
    sytuacji, to jeszcze nie widze przeslanek, do stwierdzenia, ze wyjazd jest
    tymczasowy...

    pzdr.

    p.

  • 14. Data: 2006-03-28 19:52:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur Ch. wrote:

    > Otrzymanie ichniejszego obywatelstwa jesteś w stanie załatwić od ręki
    > mniemam - tak?
    > A może taka procedura jednak trwa - jak sądzisz? :P

    Obywatelstwo danego kraju nie jest potrzebne, aby w danym kraju mieszkać.
    To nie obywatelstwo jest potrzebne, tylko fakt wyjazdu na stałe.

    Przykłady wyjazdów nie na stałe.

    Pojechał dorobić na wakacjach.
    firma wysłała go na dwuletni kontrakt
    Wyjechał na studia (mogą być nawet 5-letnie, jest to wyjazd tymczasowy)

    W takich przypadkach jego stałym miejscem zamieszkania jest polska i w
    polsce rozlicza się od całości dochodów.

> [...]
    > bo tego nie trawię. I nie ma znaczenia czy to mohery, taliby czy purpuraci

    A ambony są tylko w katolickim kościele?
    Wyobraź sobie ambone gdziekolwiek indziej, gdzie się sukienek nie nosi.
    A ogólnie miałem na myśli to, żebyś zaczął podawać jakieś konkrety, a
    przestał gadać o sprawiedliwości, uczciwości, czy też powoływaniu się na
    prawa człowieka,konstytucje, czy też sprawiedliwość społeczną.
    Mam już dość wrzeszczącego tłumu, który nawet nie wie dlaczego wrzeszczy.

  • 15. Data: 2006-03-29 06:28:46
    Od: "zlodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Jeśli wyjechał na stałe, nie płaci podatków w Polsce
    > Jeśli tymczasowo - płaci.
    >
    > Chęci sie nie liczą liczą się fakty.

    > j.w.

    > j.w.
    > nie płacą, bo ich stałem miejsce pobytu nie jest Polska.
    > Jeśli przeprowadzą się do Polski i tu zamieszkają, to nawet jak im
    > będzie płacić zagraniczna firma, zapłacą podatki w Polsce.
    >
    > Analogicznie też działa.
    > Jeśli polak mieszkający za granicą zarobi coś w Polsce to zapłaci
    > podatek od tego w Polsce i tam gdzie mieszka uwzględniając umowy o
> [...]

    Czyli idąc Twoim tokiem rozumowania wszyscy którzy mogą wybywają z tego co
    dotychczas nazywało się Polska, i ostatni gasi światło. A potem wielkie pługi i
    zaorać.Bo wracać nie ma sensu. Chyba że po to aby dać się zamknąć za nie
    płacenie podatków na co fiskus ma bodaj że 5 lat. Ciekawe czy gdybyś to Ty
    musiał dopłacić tak około 40 k zł to też byś tak twierdził.

  • 16. Data: 2006-03-29 08:48:37
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > Proponuję przeczytać najpierw choćby jeden paragraf z ustawy o pdoatku
    > dochodowym od osób fizycznych. Paragref 3 pkt 2.

    Zrobiłem tak jak napisałeś. Zajrzałem do UPDOF konkretnie ART 3 (według
    ciebie Paragraf?) pkt. 2 i tam piszą tak: "(skreślony)
    Na przyszłość sprawdź dobrze podstawę prawną jaką podajesz na grupie aby tym
    nie siać zamętu.

  • 17. Data: 2006-03-29 09:00:14
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 28 mar o godzinie 21:52, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

    > Obywatelstwo danego kraju nie jest potrzebne, aby w danym kraju mieszkać.

    A co nasi rodacy tam robią jeżeli nie *mieszkają* ?

    > To nie obywatelstwo jest potrzebne, tylko fakt wyjazdu na stałe.

    To w jaki sposób chcesz wykazać "wyjazd na stałe"?

    > Przykłady wyjazdów nie na stałe.
    >
    > Pojechał dorobić na wakacjach.
    > firma wysłała go na dwuletni kontrakt
    > Wyjechał na studia (mogą być nawet 5-letnie, jest to wyjazd tymczasowy)

    Jak zakwalifikujesz taki wyjazd:
    - wypowiedzenie umowy o pracę polskiemu praocdawcy, zwolnienie się z
    zakładu w którym miało się umowę o pracę na czas nieokreślony;
    - kupno bilet lotniczego w jedną stronę;
    - wynajęcie domu pod Liverpoolem;
    - umowa o pracę w angielskiej restauracji;
    - założenie rachunku bankowego w angielskim banku;
    - życie i opłacanie wszelkich opłat w anglii;
    - w kraju mickiewicza - została matka z ojcem

    Jaki to twoim zdaniem wyjazd??????
    Moim - oczywisty - UCIECZKA w poszukiwaniu chleba z tego chorego kraju.

    > W takich przypadkach jego stałym miejscem zamieszkania jest polska i w
    > polsce rozlicza się od całości dochodów.

    Zauważ że teraz użyłeś wyrażenia "ZAMIESZKANIA" - a właśnie to jest istotne
    w UoPDOF

    > Mam już dość wrzeszczącego tłumu, który nawet nie wie dlaczego wrzeszczy.

    A mnie twoje wypociny doprowadzają do śmiechu spazmatycznego - w dup..e
    byłeś, gó...o wiesz - a szczekasz na lewo i prawo.

    Wrfgrś cbcyrpmavxvrz qlerxgben bwpn, xnpmxbjngl v qb grtb ....

    --
    Herbi
    29-03-2006 11:00:11

  • 18. Data: 2006-03-29 09:29:07
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/29/2006 10:48 AM, Użytkownik Anow napisał:

> [...]
    > ciebie Paragraf?) pkt. 2 i tam piszą tak: "(skreślony)
    > Na przyszłość sprawdź dobrze podstawę prawną jaką podajesz na grupie aby tym

    Zabawna jest ta dyskusja...przeczytaj sobie ust. 1

    --
    gefragt

  • 19. Data: 2006-03-29 12:35:56
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > jeśli zostanie w Polsce tylko garstka naiwniaków... Grr...

    Kto tu jest naiwny :?
    Jechać do GB ,żeby zarabiać 37tys zł ??

  • 20. Data: 2006-03-29 12:42:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zlodziej podatków wrote:

> [...]
    > płacenie podatków na co fiskus ma bodaj że 5 lat. Ciekawe czy gdybyś to Ty
    > musiał dopłacić tak około 40 k zł to też byś tak twierdził.

    Trzeba było się zapoznać z prawem przed wyjazdem.