  • 1. Data: 2006-03-21 20:51:06
    Temat: czy warto zminiac miejsce zamieszkania w US?
    Od: "lukasz" <g...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest taka:
    mijsce zameldowania: miasto X
    US wykazany w NIP 3 : miasto X
    miejsce zmiaszkania rzeczywostego: Warszawa
    Miejsce pracy: Warszawa

    poniewaz mam zamiar za pare lat wyjechac z warszawy to postanowiłem
    rozliczać się z moim starym US i nie zmieniac danych. Nie chce mi sie
    wysyłać formularzy. teraz sie dowiedziałem ze dlatego nie mogę odliczyć
    internetu, wiec zaczynam sie zastanawiac czy nie zmienic wlasciwego urzedu?

    1. czy warto?
    2. jezeli bede sie rzliczal ze starym urzedem (a tam moj pracodawca przysyla
    PITy od roku) to czy grozi mi jakas kara/grzywna?
    3. gdybym chcciał zmienić urzad do rozliczenia za 2005 to musze wyslac
    pit-37 oraz NIP-3 do US w Warszawie, ale jak mam załatwić sprawe że mojemu
    pracodawcy podalem stary US i tam tez splywaja dokumenty?

    z góry dzieki za pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-03-22 03:34:23
    Temat: Re: czy warto zminiac miejsce zamieszkania w US?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lukasz wrote:
> [...]
    > internetu, wiec zaczynam sie zastanawiac czy nie zmienic wlasciwego urzedu?

    sam sobie odpowiedziałes, nie odliczysz internetu.

    > 2. jezeli bede sie rzliczal ze starym urzedem (a tam moj pracodawca przysyla
    > PITy od roku) to czy grozi mi jakas kara/grzywna?
    Chyba coś tam jest, za nieaktualizowanie danych w US, a jest taki
    obowiązek. Było głośno jakiś czas temu przy okazji wymiany dowodów.
    DO 1000 zł, albo do 3000 zł.

    > 3. gdybym chcciał zmienić urzad do rozliczenia za 2005 to musze wyslac
    > pit-37 oraz NIP-3 do US w Warszawie, ale jak mam załatwić sprawe że mojemu
    > pracodawcy podalem stary US i tam tez splywaja dokumenty?

    Nie przejmować się. Wysłać PIT-37 i NIP-3 do nowego US.
    Z tym, że uważaj, miałeś 14 (30?) dni na powiadomienie US o zmianie
    danych, więc patrz co wpisujesz w miejscu daty od kiedy nastąpiła zmiana.

  • 3. Data: 2006-03-22 09:08:23
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Sytuacja jest taka:
    > mijsce zameldowania: miasto X

    To chyba wszystko wyjasnia. To ze NIEOFICJALNIE mieszkasz w miescie Y,
    niczym nie skutkuje. US jest ze wzgledu na miejsce zameldowania; zaloze sie
    ze koszty uzyskania tez masz zwiekszone ze wzgledu na inne miejsce
    zameldowania niz pracy.

    pozdrawiam,
    marp

  • 4. Data: 2006-03-22 09:45:38
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik MarP napisał:

    > To chyba wszystko wyjasnia. To ze NIEOFICJALNIE mieszkasz w miescie Y,
    > niczym nie skutkuje. US jest ze wzgledu na miejsce zameldowania;

    Podstawa prawna?

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2006-03-22 12:49:50
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    ~~~~~~~~~~~~~
    > ze koszty uzyskania tez masz zwiekszone ze wzgledu na inne miejsce
    > zameldowania niz pracy.
    >
    > pozdrawiam,
    > marp

    US jest wlasciwy ze wzgledu na miejsce ZAMIESZKANIA.
    ale zapewne 90% podatnikow tym sie nie przejmuje,
    ale tez moze blokowac korzystanie z niektorych ulg.

    pzdr
    piotrek

  • 6. Data: 2006-03-22 12:55:53
    Od: "ZauraK" <n...@n...none>

    > US jest wlasciwy ze wzgledu na miejsce ZAMIESZKANIA.
    > ale zapewne 90% podatnikow tym sie nie przejmuje,
    > ale tez moze blokowac korzystanie z niektorych ulg.

    A znowu zmianę miejsca zamieszkania jest obywatel zobowiązany zgłaszać.
    Niepamiętam tylko po ilu dniach przebywania w danym miejscu należy fakt
    pobytu zgłosić.

    No chyba, że się mylę. (ale to by znaczyło, że ktoś mnie w bambuko zrobił
    swojego czasu)

    ZauraK

  • 7. Data: 2006-03-22 13:04:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarP wrote:

> [...]
    > niczym nie skutkuje. US jest ze wzgledu na miejsce zameldowania; zaloze sie
    > ze koszty uzyskania tez masz zwiekszone ze wzgledu na inne miejsce

    Nie radzę, bo nikt nie uwierzy w dojazdy z X do Y jak jest za daleko. To
    jest proszenie się o kłopoty.

  • 8. Data: 2006-03-22 18:56:35
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "ZauraK" <n...@n...none> napisał w wiadomości

> [...]
    > pobytu zgłosić.
    >
    > No chyba, że się mylę. (ale to by znaczyło, że ktoś mnie w bambuko zrobił

    cos mi sie o uszy obilo (ustawa o ewidencji ludnosci) ze powyzej 3 dni
    trzeba zgosic sie
    do meldunku.

    pozdrawiam
    piotrek

  • 9. Data: 2006-03-22 20:41:23
    Od: "SuperAndzia" <s...@p...onet.pl>

    Przez jakies 3 lata rozliczalismy sie z mezem w Krakowie a zameldowani
    bylismy w zupelnie innych miejscach,
    niebylo koniecznosci skladania zadnych papierow do wczesniejszego US
    wystarczylo dolaczyc NIP3 do PITa skladanego w Krakowie.

    US interesuje sie tylko i wylacznie "adresem zamieszkania" a nie
    zameldowania !!
    To jest jakis absurd ale przerabialem to przy okazji rejestracji auta i taki
    jest stan faktyczny nie wiem jakie sa podstawy prawne ale dla US to ty
    mieszkasz tam gdzie podales w NIP3 jako adres zamieszkania wogole ich nie
    interesuje gdzie sie jest zameldowanym

    Co wiecej. w poprzednim roku zlozylismy PITy do nowego US tez w krakowie ale
    jednak innego, okazalo sie ze wszytskie PITy poszly do innego urzedu.
    zostalismy wezwani, okazalo sie ze skoro przeprowadzilismy sie po nowym roku
    wiec rozliczenie jest za okres gdy mieszkalismy na starm miejsciu wiec
    przyjto od nas te wyjasnienia, i US sam przeslal papiery do wlasciwego nam
    poprzedniego US i jeszcze przepraszali ze moze sie zdarzyc ze nie zdaza nam
    oddac zwrotu w okresie 2 miesiecy.

    Takie sa nasze doswiadczenia z US :)

  • 10. Data: 2006-03-22 20:58:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Mar 2006, ZauraK wrote:

    > A znowu zmianę miejsca zamieszkania jest obywatel zobowiązany zgłaszać.

    Masz na myśli że "w celach meldunkowych" ?
    No jest.
    Tyle że owo zgłoszenie lub niezgłoszenie nie ma wpływu na sprawy
    podatkowe. Formalnie jest przepis pozwalający ukarać mandatem
    (za niedopełnienie obowiązku meldunkowego), tyle że do podatku
    ma się to nijak!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)