    From: kermeet <v...@p...DOT.onet.DOT.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dług wobec skarbu państwa-ważne
    Date: Tue, 9 Sep 2003 11:03:32 +0000 (UTC)

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in
    news:bjkbhc$pqi$1@galaxy.uci.agh.edu.pl:

    > Nooo chodzi o SPADEK.
    > trzeba odrzucic SPADEK lub przyjac go "z dobrodziejstwem"...
    > Jesli wszystcy odrzuca, spadkobieraca jest gmina lub skarb panstwa
    > (zalezy kiedy umrze spadkodawca bo wlasnie zmienia sie ustawa).
    >
    > Ze spadku wierzyciele zaspokoja dlugi na ile wystarczy spadku...

    Oki, a jak tego spadku nie wystarczy na pokrycie długów? I zaznaczam, że
    chodzi mi o długi względem państwa (głównie urząd skarbowy).

    Może inaczej: Czy jest taka możliwość, że dzieci moga spłacać długi ojca
    względem państwa? Czy możnasię pred ty zabezpieczyć (np. odrzucając
    spadek)?

    > Boguslaw

    dzięki za wyjaśnienia, pozdrawiam

    --