  • 1. Data: 2009-01-21 14:10:52
    Temat: domena w koszty
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Zakupilem domeny internetowe pod portal, w zakres mojej DG wchodzi takze
    dzialanosc portali, i ten portal w przyszlosci mam nadzieje bedzie mi jakies
    tam zyski z reklam przynosil. No i pytanie
    czy moge wrzucic w koszty ten zakup oraz odliczyc vat ?
    Kupilem dwie domeny z czego druga podobna (tj bez myslnika) by jakis
    cwianiak zaraz konkurencji nie zrobil i wblad ludzi nie wprowadzal

    --
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez
    rejestracji !

  • 2. Data: 2009-01-21 15:21:17
    Temat: Re: domena w koszty
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-01-2009 o 15:10:52 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

> [...]
    > tam zyski z reklam przynosil. No i pytanie
    > czy moge wrzucic w koszty ten zakup oraz odliczyc vat ?

    A jak kupujesz kompa żeby zyski generować to możesz ;-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-21 15:46:45
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak kupujesz kompa żeby zyski generować to możesz ;-) ?

    kompa moge :) i zamierzam (jako srodek trwaly) mojego rocznego wpisac :) bo
    glownie do tego sluzy.

  • 4. Data: 2009-01-21 21:57:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał

    > kompa moge :) i zamierzam (jako srodek trwaly) mojego rocznego wpisac :) bo
    > glownie do tego sluzy.

    A widzisz. Czyli nie w koszty (w koszty dopiero amortyzację).
    Dlaczego wartość niematerialną chcesz potraktować inaczej?
    (wiem, pewnie *wartość*, ale tego *nie* napisałeś!)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-01-22 11:15:39
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > A widzisz. Czyli nie w koszty (w koszty dopiero amortyzację).
    > Dlaczego wartość niematerialną chcesz potraktować inaczej?
    > (wiem, pewnie *wartość*, ale tego *nie* napisałeś!)

    2 domeny -oplata roczna = 100 + vat. Aha, mam Kylixa, kupilem ze 3 lata
    temu, wykonuje tez oprogramowanie dedykowane, moge dodac te srodowisko do
    srodkow trwalych
    jezeli nie mam pewnosci ze ktos bedzie chcial u mnie zamowic soft pod linuxa
    (te srodowisko to a'la delphi pod linuxa). Czy ktos to tak szczegolo
    sprawdza?

    I jeszcze jedno, czasem zdarza sie ze musze zakupic biblioteke (pliki
    zrodlowe np jaka kontrolke do programu) ktora wykorzystuje w kodzie
    zrodlowym
    w oprogramowaniu dedykowanym. No i kpuje to przez internet. Czy jezlei chce
    to wrzucic w koszty to musze miec papierowy dokument?
    Czy wystarczy wydruk potwierdzajacy zakup (systemy zajmujace sie sprzedaza
    softu shareware takie cos przysylaja na maila) + potwierdzenie przelewu (czy
    druk wyciagu z karty k. na ktorym widnieje
    ta transkacja? )

    przy okazji mam pytanie, jezeli zajdzie potrzeba sprzedania czegos (jestem
    vatowcem) konsumentowi (w sensie nie firmie), ustawa mowi
    ze wystawiam fakture TYLKO NA ZADANIE, wiec bez zadania co wystawiam,
    paragon imienny a'la rachunek o wygladzie faktury ? i gdie to wpisuje
    czy do ewidencji sprzedazy vat ?
    i drugie pytanie, czy zamiast prowadzic ewidencje sprzedazy itp (pomijam
    ewidencje vatowska bo to i taktrzeba), mozna bezposrednio kazda sprzedaz
    (paragon/fakture)
    wpisywac do ksiegi ?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-22 15:01:25
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    i przy okazji w jakiej cenie wpisuje do srodkow trwalych?
    Widze ze kylix 3 proff
    http://www.chstudio.com.pl/catalog/shopping_cart.php
    ?osCsid=59dcb268cc2a0588c8b63ae38933865b
    podrozal (netto) o 100 przez te trzy lata, na fakturze mam (nie prowadzilem
    wtedy firmy) netto 970.
    Wpisuje w cenie zakupu, obecnej wartosci , jakas wycene robie, jak to w
    praktyce na tym przykaldzie ma wygladac?

  • 7. Data: 2009-01-22 16:01:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 16:01:25 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

> [...]
    > Wpisuje w cenie zakupu, obecnej wartosci , jakas wycene robie, jak to w
    > praktyce na tym przykaldzie ma wygladac?

    Ale po co i na jakiej podstawie chcesz to wpisywać (i gdzie?)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-22 16:20:13
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    ?osCsid=59dcb268cc2a0588c8b63ae38933865b

    > Ale po co i na jakiej podstawie chcesz to wpisywać (i gdzie?)

    chce wrzucic do srodkow trwalych , to srodowisko programistyczne a w zakres
    mojej dzialalnosci wchodzi tworzenie oprogramowania.

  • 9. Data: 2009-01-22 16:32:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 17:20:13 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

> [...]
    >

    > chce wrzucic do srodkow trwalych , to srodowisko programistyczne a w zakres
    > mojej dzialalnosci wchodzi tworzenie oprogramowania.

    Ale środek trwały to coś co istnieje fizycznie. Kylix fizycznie nie istnieje,
    stanowi WNiP.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-22 16:50:03
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    ?osCsid=59dcb268cc2a0588c8b63ae38933865b

    > Ale środek trwały to coś co istnieje fizycznie. Kylix fizycznie nie
    > istnieje,
    > stanowi WNiP.

    co to jest WNiP?

    No czytajac post Gotfryda mozna sadzic ze mozna:
    "