eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidot.spółdzielni mieszkaniowej - przedawnienie zobowiązania › Re: dot.spółdzielni mieszkaniowej - przedawnienie zobowiązania
  • Data: 2014-12-25 21:08:15
    Temat: Re: dot.spółdzielni mieszkaniowej - przedawnienie zobowiązania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Dec 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "wg" <w...@n...pl> napisał

    > Ja bym raczej się zastanowił nad konsekwencjami przywłaszczenia tych
    > pieniędzy, a nieodebrania.

    Moment.
    Podaj dokładną treść przepisu który ma stanowić zarzut.
    Przyznam, że ja tu przywłaszczenia nie widzę.

    > Zacznijmy od ustalenia, w jaki sposób SPółdzielnia, czy Wspólnota
    > - bo już nie wiem kto - weszli w posiadanie nienależacych do nich środków. Czemu
    > komornik im przekazał więcej, niż było w tytule wykonawczym?

    O to to.
    W zupełności się zgadzam.

    Tak przy okazji - gdzieś tam "wg" wspominał o przedawnieniu.
    Na mój rozum, JEŚLI prawidłowo mi wychodzi, nie ma o tym mowy.

    Te pieniądze to nie są pieniądze NALEŻNE byłej właścicielce,
    tak jak wynagrodzenie za usługę lub zwrot pożyczki, bo w przypadku
    depozytu są to JEJ pieniądze!
    (dla porządku przypomnę, że przy pożyczce pożyczone pieniądze
    przechodzą na *własność* pożyczkobiorcy).

    I rzeczywiście, próba "przedawnienia" takiego roszczenia byłaby
    próbą potraktowania tych pieniędzy "jak własne", czyli przywłaszczeniem.
    Ale dopóki leżą na wyodrębnionym celowym koncie, IMVHO sprawa
    tak nie wygląda.
    Również zgadzam się z tym o czym wspominałeś - jeśli sp-ni
    nie widzi się konieczność trzymania czyichś pienięzy na swoim
    koncie, powinna skorzystać ze swoistego "biura rzeczy znaleznionych",
    znaczy depozytu sądowego :)

    pzdr, Gotfryd