    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność - usługi informatyczne
    Date: Thu, 6 Mar 2008 11:25:57 +0100

    On Thu, 6 Mar 2008, m_kola wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > wybrane mam z PKD 2007 następujące rzeczy:
    > 62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem
    > 62.02.Z Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
    > 62.03.Z Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami

    No to zgodnie z obietnicą pada pytanie: "po co wpisujesz 62.1,
    62.2, 62.3 i 62.9 zamiast po prostu wpisać 62 i już"?
    Możesz objaśnić?

    Zauważ, są dwie *różne* rzeczy: określenie "rodzajów prowadzonej
    DG" które rejestruje się w UM/UG oraz określenie "głównych
    rodzajów DG" które zgłasza się w GUS, przy czym te drugie
    powinny dotyczyć *faktycznie* *aktualnie* wykonywanych czynności
    (i powinny być aktualizowane), więc dla GUS, gdzie podaje się
    *jeden* "główny rodzaj" i dwa "uboczne" można rozważyć
    jaki to ma być szczebel szczegółowości.
    Ale dla rejestracji?

    > 74.20.Z Działalność fotograficzna

    Dlaczego nie całe 74, a nuż najdzie Cię na jakiś "specjalistyczny
    projekt", więc skoro coś z 74 i tak trzeba wpisać, to dlaczego nie
    całe 74?
    :)

    > 47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej
    > lub Internet

    Ciekawostka, tego w schemacie:
    http://www.stat.gov.pl/klasyfikacje/pkd_07/pdf/2_PKD
    -2007-schemat_2.pdf