  • 1. Data: 2006-01-28 10:24:19
    Temat: faktura z nazwą skróconą
    Od: "Radek" <t...@j...pl>

    Od poczatku prowadzenia dzialalnosci wystawialem FV z nazwa skrocona firmy
    czyli bez imienia i nazwiska. Jak sie ostatnio dowiedzialem, czytajac ta
    informacje: http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,70168,3026527.ht
    ml (Nazwa
    firmy), tak nie mozna.

    I co teraz mam zrobic ?

  • 2. Data: 2006-01-28 10:52:52
    Temat: Re: faktura z nazwą skróconą
    Od: "Radek" <t...@j...pl>

    Dodam tylko, ze nie wpisywalem imienia i nazwiska na FV poniewaz po
    zapoznaniu sie z rozporzadzeniem MF z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie
    zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad
    wystawiania faktur... uznalem ze nie jest to wymagane.

    W rozporzadzeniu tym pisze, ze FV powinna zawierac m.in.: "imiona i nazwiska
    LUB nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy"

  • 3. Data: 2006-01-28 12:28:04
    Od: t <a...@g...pl>

    Radek wrote:
> [...]
    >
    > W rozporzadzeniu tym pisze, ze FV powinna zawierac m.in.: "imiona i
    > nazwiska LUB nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich

    Pewnie niedlugo znawcy sie wypowiedza, ale ja dodam od siebie ze
    (prawie) zawsze lepiej wpisac wiecej niz mniej - tusz czy toner sa
    tansze niz mandat :)

    Faktura ma wymagany pewien zestaw danych, a co ponadto to Twoja sprawa.
    Wiec jezeli masz jakies watpliwosci to piszesz wiecej niz trzeba i masz
    zabezpieczenie w razie jak sie urzedas przyczepi, a jezlei sie nie
    przyczepi to dodatek nie ma znaczenia dla nikogo i tez jest ok.

  • 4. Data: 2006-01-28 13:03:12
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Radek" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Od poczatku prowadzenia dzialalnosci wystawialem FV z nazwa skrocona firmy
    > czyli bez imienia i nazwiska.

    Czyli wystawiałeś bez nazwy "firmy", bo to twoje imię i nazwisko jest tą nazwą a
    cała reszta tylko dodatkiem.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-01-28 13:04:24
    Od: "Radek" <t...@j...pl>

    Użytkownik "t" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    Radek wrote:

    >Wiec jezeli masz jakies watpliwosci to piszesz wiecej niz trzeba i masz
    >zabezpieczenie w razie jak sie urzedas przyczepi, a jezlei sie nie
    >przyczepi to dodatek nie ma znaczenia dla nikogo i tez jest ok.

    Dobrze prawisz jeno co mi z tego tera ?
    Chcialem zapytac co zrobic po fakcie. Przez blisko 5 lat wystawilem pewnie
    pare tysiecy FV bez imienia i nazwiska. Teraz sie poprawie. Mam zglosic to
    gdzies czy jak ?

  • 6. Data: 2006-01-28 19:20:51
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2006 11:24:19 +0100, Radek napisał(a):

> [...]
    > czyli bez imienia i nazwiska. Jak sie ostatnio dowiedzialem, czytajac ta

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to wystawienie faktur korygujących.
    Zwróć uwagę na fakt że nie tylko o ciebie chodzi ale także o twoich
    klientów. US/UKS mogą uznać twoje faktury jako nie spełniające wymagań i
    powodujące brak możliwości odliczenia VAT. Co do kosztów sprawa ewentualnie
    byłaby do obrony - ale boje byłyby ciężkie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2006-01-28 22:54:11
    Od: "Radek" <t...@j...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to wystawienie faktur korygujących.

    Mam wystawic faktury korygujace za poprzednie lata 2002,2003,2004,2005 ?
    Mozna ?

  • 8. Data: 2006-01-29 06:14:00
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2006 23:54:11 +0100, Radek napisał(a):

    > Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam wystawic faktury korygujace za poprzednie lata 2002,2003,2004,2005 ?
    > Mozna ?

    A zanalazłeś gdzieś zakaz ??

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2006-01-29 10:12:47
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]

    > powodujące brak możliwości odliczenia VAT. Co do kosztów sprawa
    > ewentualnie
    > byłaby do obrony - ale boje byłyby ciężkie.

    Jakie faktury korygujące?
    Źle coś policzyłeś?
    Masz (ewentualny) błąd w danych adresowych, więc najwyżej odbiorca może
    wystawić notę korygującą.

    Co do nazwy skróconej: Jeśli dałeś taka nazwę jako zgłoszoną do US, to
    spokojnie. Ja bym nic nie zmieniał.

    SIM

  • 10. Data: 2006-01-29 10:39:51
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Co do nazwy skróconej: Jeśli dałeś taka nazwę jako zgłoszoną do US, to
    > spokojnie. Ja bym nic nie zmieniał.

    Jak można skrócić imię i nazwisko, aby dalej było imieniem i nazwiskiem w pełnym
    brzmieniu?

    --
    vertret