  • 1. Data: 2004-04-23 08:23:36
    Temat: faktury i koszty na chorobowym
    Od: "wik" <t...@p...fm>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza jako osoba fizyczna. Czy w czasie
    zwolnienia lekarskiego mogę wystawiać faktury i odliczać koszty? Czy ktos
    moglby sie tego czepiac?

    Pozdrawiam.
    Wik

  • 2. Data: 2004-04-23 08:39:11
    Temat: Re: faktury i koszty na chorobowym
    Od: "A.Zielińska" <a...@j...com.pl>

    Użytkownik "wik" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Prowadze dzialalnosc gospodarcza jako osoba fizyczna. Czy w czasie
    > zwolnienia lekarskiego mogę wystawiać faktury i odliczać koszty? Czy ktos
> [...]

    Niestety, ale z tego co się orientuję, to nie możesz w czasie zwolnienia
    lekarskiego wystawiać rachunków ani odliczać kosztów.
    Chyba, że nie zgłaszasz tego zwolnienia do zusu i płacisz składki w pełnej
    wysokości.

    Pozdrawiam
    Anna Zielińska

  • 3. Data: 2004-04-23 10:08:51
    Od: "wik" <t...@p...fm>

> [...]
    > lekarskiego wystawiać rachunków ani odliczać kosztów.
    > Chyba, że nie zgłaszasz tego zwolnienia do zusu i płacisz składki w pełnej

    Szkoda :(

  • 4. Data: 2004-04-23 10:25:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik wik napisał:

    > ktos

    > Szkoda :(

    No nie wiem? A jakas podstawa dla tak jednoznacznego twierdzenia że nie
    mozna i już?
    Bo w UoPDOF nie ma na ten temat ani słowa, a to ona, a nie przepisy
    zusowskie reguluja kwestie uznawania czegos za KUP.

    To ze przedsiębiorca jest chory nie znaczy że działalnośc się nie toczy.
    A co jeżeli moja działalnośc to udostepnianie miejsca na serwerze? Mozna
    sobie wyobrazic że pomimo mojej choroby serwer pracuje a więc firma
    pracuje na siebie sama.

    Poza tym jakies koszty pomino niewykoywania dzialalności na ogół
    ponosimy. Np. abonamenty telefoniczne, wynajem biura itp. koszty które
    sa związane z działalnościa i sa nie do uniknięcia.

    Co do wstawiania faktur - a co w sytuacji gdy poczas naszej choroby
    powstanie obowiązek podatkowy w VAT - np. otrzymamy przedpłatę ponad
    50%? ZUS nas wytłumaczy przed US z niewystawienia faktury?
    Nie mówiąc juz o fakturach za nasz przykładowy abonament za miejsce na
    serwerze czy inna usługę która "sama sie robi".

    Oczywiście pytający nie powiedział czy ma pracowników. Bo jeżeli ma
    pracowników to w ogóle nie ma o czym mówić - firmy nie zamyka się na
    tydzien czy miesiąc tylko dlatego że szef jest chory.

    A więc może lepiej przemysleć coś zanim sie chlapnie.
    Pytanie zadano tak że u mnie wywołuje ciąg kontrpytań, np. co delikwent
    robi w ramach działalności, czy ma pracowników, czy ktos z nim
    współpracuje, czy ma podwykonawców dla których jest tylko pośrednikiem itp.
    Dla panny Any zas wszystko oczywiste i bez niedomówień???

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-23 10:31:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    A.Zielińska wrote:

> [...]
    > lekarskiego wystawiać rachunków ani odliczać kosztów.
    > Chyba, że nie zgłaszasz tego zwolnienia do zusu i płacisz składki w pełnej

    To nie jest takie proste...
    Poperwsze jesli ktos zachorowal a mial obowiazek wystawienia FV to co ma
    zrobic ? (do 7 dni po wydaniu towaru).
    No albo - ma pracownika, albo maz wspolpracuje ...

    No a jak lodowka prad irzyjdzie podczas choroby rachunek za energie z
    terminem zaplaty..
    to nie koszt, bo akurat chorujemy ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-04-23 12:06:46
    Od: "A.Zielińska" <a...@j...com.pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Po co od razu taki atak.
    Moze i niezbyt precyzyjnie odpowiedziałam i nie do końca.
    Po prostu od razu mi przyszło do głowy, ze ta osoba pracuje sama, nie ma
    pracowników, bo jezeli zatrudnia kogos, to rzeczywiscie nie ma problemu.
    A z tym wystawianiem rachunków to chodzi o to, że ZUS sie może przyczepić.
    Nie wiem jaka jest podstawa prawna, ale ZUS i tak ma racje i moze odmowic
    wypłacenia zasiłku chorobowego.
    A wiem to, bo mąż miał taki problem i stanowisko ZUSu było jednoznaczne.

    A panna Magda niech czyta dokładnie post. Napisałam, że z tego co się
    orientuję (czyli z własnego doświadczenia) a nie, że jestem pewna. (wiem,
    wiem, zaraz się pojawią teksty w stylu "jak nie jestes pewna, to po co
    udzielasz rad") Ale uważałam, że lepiej napisać, że CHYBA nie, a jeżeli się
    mylę to ktoś udzieli koledze informacji.

  • 7. Data: 2004-04-23 12:48:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik A.Zielińska napisał:

    > Po co od razu taki atak.
    > Moze i niezbyt precyzyjnie odpowiedziałam i nie do końca.

    A to grzech główny. Wypowiadanie się niezbyt precyzyjnie i nie do końca
    to po prostu prowadzanie innych w błąd.

    Jeżeli twojemu twierdzeniu mozna porzeciwstawić co najmniej jeden
    przypadek któremu to twierdzenie przeczy to Twoję twierdzenie jest
    nieprawdziwe.

    Tak, wiem że logiki juz mało kto dzis się uczy ale to pozyteczna gałąź
    filozofii a braki wychodza w takich sytuacjach

    > Po prostu od razu mi przyszło do głowy, ze ta osoba pracuje sama, nie ma
    > pracowników, bo jezeli zatrudnia kogos, to rzeczywiscie nie ma problemu.

    A mnie od razu przyszło do głowy sto innych wariantów.
    Nie sądzisz że wydawanie opinii na tak wąskich doświadczeniach jak jedna
    jednoosobowa działalnośc (w końcu jak sie osobiście dotykało i innych
    warinatów to one musza się od razu nasunąc) jest niepoważne?

    > A z tym wystawianiem rachunków to chodzi o to, że ZUS sie może przyczepić.
    > Nie wiem jaka jest podstawa prawna, ale ZUS i tak ma racje i moze odmowic
    > wypłacenia zasiłku chorobowego.

    ZUS często nie ma racji. Kwestia tylko w tym na ile ma sie zacięcia żeby
    swoja racje udowodnić.

    > A wiem to, bo mąż miał taki problem i stanowisko ZUSu było jednoznaczne.

    Tzn.? ZUS zabronił mu wpisywac cos w koszty i wystawiac faktury???
    Znaczy ZUS toi dzis wyżej niż sejm?
    Czy może udowodnił Mu że zamiast chorowac normalnie pracował?
    Bo to dwie różne sprawy.

    Jeżeli to pierwsze to trzeba było sie bic o swoje. Jeżeli to drugie, to
    owszem, ZUS moim zdaniem miał rację.

    Znowy wychodzi to "nieorecyzyjnie i nie do końca".
    Nie znamy szczegółow przypadku Twojeg męża. Byc może było zupełnie
    inaczej niz nam się może wydawać. Dlatego marny to argument.

> [...]
    > udzielasz rad") Ale uważałam, że lepiej napisać, że CHYBA nie, a jeżeli się

    Wystarczy zaznaczyc że nie znasz żadnych podstaw prawnych, opierasz się
    na jednym przypadku ktorego nam praktycznie nie przedstawiłaś i
    generalnie Tobie sie wydaje.

    Nikt nie wie w czym sie orientujesz a w czym nie (pewien profesor
    glacjolog ktorego kiedys znałam, profesof zwyczajny, mający na koncie
    pare wypraw na lodowce często odpowiadał na pytania ze swojej dziedziny
    zaczynając "na ile wiem" a to był czlowiek który na 99,(9) wiedział)
    więc lepiej wyrażac sie precyzyjnie.

    > mylę to ktoś udzieli koledze informacji.

    O ile kolega jeszcze tu zajrzy. Iluż jest takich, którzy nie czekaja na
    jakies potwierdzenia lub korekte, biora pierwszą z brzegu odpowiedź i
    więcej sie nie pojawiają?
    Może to i glupota z ich strony, ale czy chcesz ich miec na sumieniu?

    Maddy

    ps. może by tak panna Anna zapoznała sie z funkcją klawisza delete w
    zakresie wycinania zbędnych cytatów?
    Obsługa jest prosta, wystarczy naciskać az do skutku... ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-04-23 12:56:41
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    A.Zielińska wrote:

    [...]
    > Po co od razu taki atak.

    Bo widzi Pani... ludzie pytaja grupe
    prawo.podatki
    a zadaja pytania tak, ze powinny byc na alt.wrozka

    Wiec choc to sie niektorym bardzo nie podoba,
    bezpieczniej napisac czlowiekowi,
    ze po takim pytaniu kompetentnej odpowiedzi nie dostanie

    Mozna swe zalozenia opisac i dopiero po nich odpowiedz..

    Udzielam tu pani rady, do ktorej nie zawsze samsie stosuje,
    ale jak mi mady to ostatnio wytknela (slusznie) to
    "stulilem uszy" - bo ma racje.

    Jakkolwiek kazdy do przedstawianych tu teori stosuje sie na
    wlasna odpowiedzialnosc (C)Mady
    to przeciez przykro jest, jak sie kogos w blad wprowadzi - prawda ?

    Nie wiem co pani maz takiego zrobil, ze ZUS mu nie wyplacil chorobowego,
    ale zus szuka dziury w calym, bo nie ma pieniedzy.

    pozdrowienia

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-04-23 13:05:41
    Od: "A.Zielińska" <a...@j...com.pl>

    Wystarczy zaznaczyc że nie znasz żadnych podstaw prawnych, opierasz się
    > na jednym przypadku ktorego nam praktycznie nie przedstawiłaś i
    > generalnie Tobie sie wydaje.

    dlatego też nie pisałam żadnych podstaw prawnych i napisałam, że "o ile się
    orientuję"

> [...]
    > więcej sie nie pojawiają?
    > Może to i glupota z ich strony, ale czy chcesz ich miec na sumieniu?

    to rzeczywiście głupota z ich strony, ale nie zamierzam mieć takich osób na
    sumieniu.

    ps. może by tak panna Anna zapoznała sie z funkcją klawisza delete w
    > zakresie wycinania zbędnych cytatów?
    > Obsługa jest prosta, wystarczy naciskać az do skutku... ;-)

    i znowu złośliwość. Nie wystarczy napisać, żeby kasować poprzedni post.
    Każdy może zapomnieć.

    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    a nie boisz się, że mimo tego ostrzeżenia ktoś zastosuje się do twojej rady
    i będziesz go mieć na sumieniu ;-)

    Anna Zielińska

  • 10. Data: 2004-04-23 13:44:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik A.Zielińska napisał:
    > ps. może by tak panna Anna zapoznała sie z funkcją klawisza delete w

    > i znowu złośliwość. Nie wystarczy napisać, żeby kasować poprzedni post.
    > Każdy może zapomnieć.

    Złosliwość?
    O szczesliwe dziecko które nigdy złosliwości nie zaznało...
    Zazdroszcze...

    > a nie boisz się, że mimo tego ostrzeżenia ktoś zastosuje się do twojej rady
    > i będziesz go mieć na sumieniu ;-)

    Przeciez ja nie posiadam sumienia. Mam kalkulator w tym miejscu. Sumator
    z drukarką, 12-miejsc i funkcja wyliczania podatku i marży ;-)

    Doprawdy, odwoływac sie do moich uczuć, cóż za syzyfowe zadanie...
    Przecież ja to tylko patrze komu dokopać ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl