  • 1. Data: 2005-04-25 20:02:10
    Temat: import z usa. czy znalazlem wszystkie oplaty
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Witam,

    Interesuje mnie calkowity koszt importu z USA. Przedmiotem
    sa urzadzenia elektryczne, w zwiazku z tym po wielu bojach
    wytropilem cos takiego jak ISZTAR, z mozolem ustalilem
    kod towaru (8513100000) i przystapilem do rachunkow tym:
    https://www.celina.krakow.uc.gov.pl/kalkulator/index
    .jsp
    Wyszlo mi, iz dodatkowe obiazenia to 5,7% (clo zakladam)
    oraz 22% (VAT zakladam). Czy to wszystko? Czy tez sa
    jeszcze jakies dodatkowe oplaty? Z gory dzieki za naprowadenie
    bladzacego

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-27 08:44:45
    Temat: Re: import z usa. czy znalazlem wszystkie oplaty
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Witam!

> [...]
    .jsp
    > Wyszlo mi, iz dodatkowe obiazenia to 5,7% (clo zakladam)
    > oraz 22% (VAT zakladam). Czy to wszystko? Czy tez sa
    Zdaje sie, ze tutaj nic nie zmieniono (ostatnio), czyli
    clo i vat jest liczony troche inaczej, a mianowicie;
    1. Do wartosci towaru dodaje sie koszt transportu
    2. Od wartosci z pkt 1 liczone jest clo (platne do UC)
    3. Obliczone clo dodaje sie do sumy z pkt. 1
    4. Od sumy w pkt 3 liczony jest podatek VAT

    Analogicznie, gdy na fakturze sa pozycje o roznych stawkach celnych (i moze
    sie zdarzyc roznych VAT), UC liczy osobno do kazdej pozycji. jak zwykle
    pozostaje cos niejasnego: jak podzielic odpowiednio koszt transportu
    (liczony razem z np. ubezpieczeniem przesylki)?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-04-27 09:03:24
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    On Wednesday 27 April 2005 10:44 xxx wrote:

    > Zdaje sie, ze tutaj nic nie zmieniono (ostatnio), czyli
    > clo i vat jest liczony troche inaczej, a mianowicie;
    > 1. Do wartosci towaru dodaje sie koszt transportu
    > 2. Od wartosci z pkt 1 liczone jest clo (platne do UC)

    Ale 5,7% dobrze znalazlem mam nadzieje ;)

    > 3. Obliczone clo dodaje sie do sumy z pkt. 1
    > 4. Od sumy w pkt 3 liczony jest podatek VAT

    Ja bym jeszcze raz oclil to co z pkt. 4 wychodzi - zachcialo
    sie debilowi importowac to niech placi. A z ciekawosci - w
    kazdym kraju UE tak jest czy tylko u nas sie takie oficjalne
    zlodziejstwo uprawia?

> [...]
    > zwykle pozostaje cos niejasnego: jak podzielic odpowiednio koszt
    > transportu (liczony razem z np. ubezpieczeniem przesylki)?

    Dziekuje za info. Jakies ew. dodatkowe praktyczne sugestie
    czego unikac zeby nie wdepnac na jaks dodatkowa mine?

    Jeszcze jedno - zakladajac ze w USA jest towar ktory kosztuje
    $X oficjalnie. To on juz zawiera ichni VAT. Czy importujac
    moge oczekiwac nizszej ceny od sprzedawcy?

  • 4. Data: 2005-04-27 10:40:54
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Witaj!

    > Ale 5,7% dobrze znalazlem mam nadzieje ;)
    Trudno powiedziec, bo nie podal Pan "pod ktora poz. taryfy celnej dany towar
    podchodzi" (tez moga byc rozne kwiatki, np. rury z pcv raz mozna
    zakwalifikowac jako "plastik" a raz jako mat. budowlany)

    > Ja bym jeszcze raz oclil to co z pkt. 4 wychodzi - zachcialo
    > sie debilowi importowac to niech placi.
    Cicho, cicho, bo jeszcze lykna ten pomysl.

    > A z ciekawosci - w
    > kazdym kraju UE tak jest czy tylko u nas sie takie oficjalne
    > zlodziejstwo uprawia?
    Podobnie (nie jestem pewny co z cleniem i owatowaniem transportu, bo kiedys
    u nas tego nie bylo, ale nasi wpadli na pomysl, ze importujac piwo mozna
    bylo rozbic fakture na: 10 centow piwo, butelka nastepne 10 centow, a 1
    dolar transport flaszki)

    > Jeszcze jedno - zakladajac ze w USA jest towar ktory kosztuje
    > $X oficjalnie. To on juz zawiera ichni VAT. Czy importujac
    > moge oczekiwac nizszej ceny od sprzedawcy?
    Jankes nie musi naliczac ichniego podatku (i stanowego i federalnego przy
    eksporcie), trzeba niektorych jednak pilnowac.

    pozdrawiam -xxx

  • 5. Data: 2005-04-27 10:51:17
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    On Wednesday 27 April 2005 12:40 xxx wrote:

> [...]
    > mozna bylo rozbic fakture na: 10 centow piwo, butelka nastepne 10 centow,

    To tak jak z oprogramowaniem komputerowym. Program $1, nosnik $199 ;)
    (albo odwrotnie, juz nie pamietam).

    > Jankes nie musi naliczac ichniego podatku (i stanowego i federalnego przy
    > eksporcie), trzeba niektorych jednak pilnowac.

    Dzieki, pomecze go zatem ;)

  • 6. Data: 2005-04-27 11:27:38
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    > To tak jak z oprogramowaniem komputerowym. Program $1, nosnik $199 ;)
    > (albo odwrotnie, juz nie pamietam).
    Odwrotnie (cd - 1$, program czasem i kilkanascie tys $). I to ma jeszcze
    sens, bo tzw wartosci intelektualnej nie cli sie, a takze nie "watuje".
    Chociaz i to w unijnych przepisach zmieniono: Niemcy, Hiszpanie placa jak
    leci VAT od calosci. A jak jest teraz u nas przy zakupie software'u z Unii?
    Czy ktos moze to sprecyzowac?

    pozdrowienia - xxx

  • 7. Data: 2005-04-27 12:20:17
    Od: "my way" <e...@t...pl>

    Użytkownik "xxx" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chociaz i to w unijnych przepisach zmieniono: Niemcy, Hiszpanie placa jak
    > leci VAT od calosci. A jak jest teraz u nas przy zakupie software'u z

    "vatuje się' - niestety
    ale i odlicza się ten vat - na szczęście

    > pozdrowienia - xxx
    i wzajemnie