  • 1. Data: 2008-08-19 19:28:45
    Temat: jak to jest z tymi samochodami w działalności ?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Mam takie o to pytanie.
    Mam jednoosobową dg.
    Kupiłem samochód za kwotę 900 zł (jeżdżący nawet).
    Na umowie kupna sprzedaży są moje dane (imie nazwisko adres - ani słowa o
    firmie).
    -Rejestruję go na siebie i na siebie go ubezpieczam - w dowodzie mam imię i
    nazwisko a nie dane firmy.
    -Wciągam go w koszty jednorazowo i wpisuję w ewidencję środków trwałych .
    -Całość paliwa wciągam później w koszty działalności, nie prowadząc
    ewidencji przebiegu.

    Tak planuję zrobić. Niech ktoś poprawi to co powyżej jeżeli coś jest źle.

    A teraz troszkę inny wariant. Co by było gdybym ten samochód zarejestrował i
    ubezpieczył razem z żoną?
    Mówiąc prosto - ja mam zniżki - ona nie.
    Ja będę nim jeździł tak samo jak w pierwszy mwariancie ona będzie tylko do
    celów zniżkowo -ubezpieczeniowych.
    Czy mogę takie coś zrobić z samochodem będącym środkiem trwałym w mojej
    firmie ?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-08-19 20:00:26
    Temat: Re: jak to jest z tymi samochodami w działalności ?
    Od: <s...@a...pl>

    > Mam takie o to pytanie.
    > Mam jednoosobową dg.
    > Kupiłem samochód za kwotę 900 zł (jeżdżący nawet).

    To ważne.

    > Na umowie kupna sprzedaży są moje dane (imie nazwisko adres - ani słowa o
    > firmie).

    A firma to jakaś spółka akcyjna, z o. o., komandytowa czy jeszcze jakaś inna?

    > -Rejestruję go na siebie i na siebie go ubezpieczam - w dowodzie mam imię i
    > nazwisko a nie dane firmy.

    j. w.

    > -Wciągam go w koszty jednorazowo i wpisuję w ewidencję środków trwałych .

    Coś nie za bardzo. Raczej wpisujesz do EŚT i amortyzujesz jednorazowo.

    > -Całość paliwa wciągam później w koszty działalności, nie prowadząc ewidencji
    > przebiegu.

    Tylko nie przekombinuj. Ten grat za 900zł nie da radę jeździć każdego dnia po
    1000km :)

    > Tak planuję zrobić. Niech ktoś poprawi to co powyżej jeżeli coś jest źle.

    Jak dla DGOF to dobrze kombinujesz :)

    > A teraz troszkę inny wariant. Co by było gdybym ten samochód zarejestrował i
    > ubezpieczył razem z żoną?

    Nic by nie było. Stawiam że kupiłeś go z majątku wspólnego więc ten samochód
    jest i tak Wasz.

    > Mówiąc prosto - ja mam zniżki - ona nie.

    W wielu firmach (w tym PZU) zniżki przechodzą z jednego małżonka na drugiego.

    > Ja będę nim jeździł tak samo jak w pierwszy mwariancie ona będzie tylko do
    > celów zniżkowo -ubezpieczeniowych.

    J.w. Sprawdź u ubezpieczyciela jak jest, może nie ma sensu kombinować.

    > Czy mogę takie coś zrobić z samochodem będącym środkiem trwałym w mojej firmie
    > ?

    A co to za firma?

  • 3. Data: 2008-08-19 21:01:06
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > To ważne.
    Ważne, że jeżdzący czy że za 900 zł?

    > A firma to jakaś spółka akcyjna, z o. o., komandytowa czy jeszcze jakaś
    > inna?
    Firma to jednoosobowa działalność gospodarcza. kpir+ vat.

    > Coś nie za bardzo. Raczej wpisujesz do EŚT i amortyzujesz jednorazowo.
    A to nie to samo? Samochód kupiny w sierpniu chciałem wliczyć w koszty
    sierpnia
    I wpisać pod datą zakupu do EŚT

    > Tylko nie przekombinuj. Ten grat za 900zł nie da radę jeździć każdego dnia
    > po 1000km :)
    Nie będę kombinował. Samochó jest przewidziany do jazd lokalnych. Tygodniowo
    ma przejechać ok 100 km góra.
    W firmie jest drugi do jazd normalnych.

    > Jak dla DGOF to dobrze kombinujesz :)
    Chyba o tym samym mówimy

    > Nic by nie było. Stawiam że kupiłeś go z majątku wspólnego więc ten
    > samochód jest i tak Wasz.

    > W wielu firmach (w tym PZU) zniżki przechodzą z jednego małżonka na
    > drugiego.

    Że przejdą zniżki - to wiem, chodzi mi o to, czy mogę tak ubezpieczony
    samochód dalej traktować jako "majątek firmy".
    I czy mogę tak załacone ubezpieczenie - konkretnie OC wrzucić w koszty firmy
    ?

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2008-08-19 21:13:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@a...pl w <news:g8f8or$73e$1@news.onet.pl>:

    > To ważne.

    To, że jeździł nie oznacza, że był dopuszczony do ruchu

    > Coś nie za bardzo. Raczej wpisujesz do EŚT i amortyzujesz jednorazowo.

    Wpisać to można, jeżeli nadaje sie do użytku (no chyba, że ktos po
    własnym podwórku ma zamiar...)

    > Nic by nie było. Stawiam że kupiłeś go z majątku wspólnego więc ten samochód
    > jest i tak Wasz.

    Tu akurat są różne zdania (patrz Robert Tomasik na psp)

    > W wielu firmach (w tym PZU) zniżki przechodzą z jednego małżonka na drugiego.

    I zwyżki...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-08-19 21:24:20
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    .

    > To, że jeździł nie oznacza, że był dopuszczony do ruchu
    Dopuszczony był- ma ważny przegląd do kwietnia 2009. jest zarejestrowany i
    ubezpieczony. Chyba więcej dowodów nie trzeba.

    > Wpisać to można, jeżeli nadaje sie do użytku (no chyba, że ktos po
    > własnym podwórku ma zamiar...)
    Czyli mój egzemplarz wpisać można bo się nadaje do użytku...

    > Tu akurat są różne zdania (patrz Robert Tomasik na psp)
    Nie wiem jak na nasz majątek zapatrują się przepisy ale faktyczna sytuacja
    jest taka - mam konto "prywatne" do którego jako osoba korzystająca jest
    dopisana żona. Mam konto firmowe z którego reguluję tylko należności
    firmowe. mamy konto wspólne w drugim banku. Nie ma żadnej rozdzielności
    majątkowej.

    > I zwyżki...

    To też wiem niestety :(
    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2008-08-19 21:25:01
    Od: <s...@a...pl>

    > Ważne, że jeżdzący czy że za 900 zł?

    Ważne że zdantny do użytku, sprawny.

    > Firma to jednoosobowa działalność gospodarcza. kpir+ vat.

    > A to nie to samo?

    Kwotowo to samo, papierkowo nie.

    > Samochód kupiny w sierpniu chciałem wliczyć w koszty sierpnia

    No i OK.

    > I wpisać pod datą zakupu do EŚT

    Tu spotkałem dwa stanowiska. Jedno mówi, że wpisać można z chwilą zakupu, druga
    że z chwilą przerejestrowania.

    > Nie będę kombinował. Samochó jest przewidziany do jazd lokalnych. Tygodniowo
    > ma przejechać ok 100 km góra.
    > W firmie jest drugi do jazd normalnych.

    Myslałem że powód zakupu to "robienie kosztów" :)

    > Chyba o tym samym mówimy

    :)

    > Że przejdą zniżki - to wiem, chodzi mi o to, czy mogę tak ubezpieczony
    > samochód dalej traktować jako "majątek firmy".
    > I czy mogę tak załacone ubezpieczenie - konkretnie OC wrzucić w koszty firmy ?

    A czemu by nie? :)

  • 7. Data: 2008-08-19 21:48:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:g8fdor$40d$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > ubezpieczony. Chyba więcej dowodów nie trzeba.
    > Czyli mój egzemplarz wpisać można bo się nadaje do użytku...

    A nadaje się? ;-)

> [...]
    > dopisana żona. Mam konto firmowe z którego reguluję tylko należności
    > firmowe. mamy konto wspólne w drugim banku. Nie ma żadnej rozdzielności

    A żona w DR występuje? :D
    Polecam dyskusję Gotfryda z Robertem (szukaj w googlu), to jest jak
    niezła powieść SF mająca przełożenie na rzeczywiste podejście prawne
    (obaj Panowie trzymają bardzo wysoki poziom od lat)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-08-19 21:53:05
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Kwotowo to samo, papierkowo nie.
    Możesz mi zatem naświetlić jakie papierki mają być zrobione żeby było dobrze
    ?

    > No i OK.

    > Tu spotkałem dwa stanowiska. Jedno mówi, że wpisać można z chwilą zakupu,
    > druga że z chwilą przerejestrowania.
    Zakup był 3 sierpnia - przerejestrowanie będzie 26. No kur... kolejki są
    żeby zarejestrować samochód. Myślałem że mnie diabli wezmą jak musiałem
    odejść z kwitkiem od okienka w urzedzie.
    Chociaż chyba dla celów podatkowych nie ma znaczenia czy ja to zapisże pod
    datą 3 czy 26 sierpnia.

    > Myslałem że powód zakupu to "robienie kosztów" :)
    Niee. Chciałem sobie przypomniec stare lata jak to się takimi sprzętami
    śmigało do klientów.
    Chociaż siąść z samochodu w którym jest wiecznie 21 st i nie słychac prawie
    silnika do "malucha" w którym temperaturę robi niedomykająca się szyba
    pasażera to naprawdę jest niesamowita rzecz. jak ktoś nie wierzy to niech
    spróbuje.
    Przepiękna integracja kierowcy z pojazdem. Czuć każdą częścią ciała samochód
    i nawierzchnię. Zwłaszcza jak się waży 110 kg i ma się 189 cm wzrostu. Samo
    wejście do malucha zastępuje godzinę siłowni :):)

    > A czemu by nie? :)
    Tu mam ciąglę wątpliwości - bo na świstku będę ja i żona a działalność jest
    tylko moja. Nie upieram się że mam rację, ale to mi nie pasuje
    Czy kiedyś jakaś kontrol nie doczepi się że "firmowym" czyli tym wciągniętym
    w koszty firmy samochodem jeździ żona która z kosztami tej firmy nie ma nic
    wspólnego ? No bo jak nie jeździ to po co ją dopisywac do ubezpieczenia?
    Własnie z tej strony mam obawy, że ktoś może się czepić.

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2008-08-20 03:04:21
    Od: WZ <k...@s...lex.pl>

    Na temat sporo wątków ale też bywają sprzeczne odpowiedzi w archiwum
    więc pozwolę sobie zadać pytania:
    1. samochód 1500zł kupiony na działalność gospodarczą (na umowie dane
    dg)
    2. czy jednorazowo (bo poniżej 3tys) można wrzucić w kpir i nie bawić
    się z ewidencją ST?
    3. jakie koszty można wrzucić do kpir (przerejestrowania, oc)?
    4. czy też lepiej kupić na osobę i przekazać do działalności (i co
    wtedy z kosztami oc przerejestrowania i czy może yć jednorazowy koszt
    czy też ewidencja ST?

    W sumie pilne jak kto zna dokladne odpowiedzi będę zobowiązana

    Kresaka

  • 10. Data: 2008-08-20 06:37:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    >
    > Tu spotkałem dwa stanowiska. Jedno mówi, że wpisać można z chwilą
    > zakupu, druga że z chwilą przerejestrowania.

    A możesz dać namiary na to drugie stanowisko? Bo rozumiem że to było
    jakieś oficjalne źródło a nie "nocne polaków rozmowy"?

    Środek trwały wpisujemy do EŚT gdy jest jest kompletny i zdatny do użytku.
    Którego warunku nie spełnia świeżo kupiony używany samochód w okresie,
    w którym zgodnie z prawem możemy używać jeszcze papierów poprzedniego
    właściciela?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl