    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak wprowadzić prywatny towar do firmy
    Date: Fri, 2 Nov 2007 10:59:19 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711020937280.3584@athlon64...

    > Nie bardzo - idzie o ilość.
    >
    > IMO teza o "przeznaczeniu" jest nie na miejscu. Trzeba by mieć
    > prasowalnię,
    > żeby twierdzić że do własnego użytku potrzebna jest paleta żelazek;
    > mimo że US nie ma prawa do określania środków których uzywa prowadzący,
    > to w tej skali IMO teza "bo ta paleta była potrzebna do wewnętrznych
    > potrzeb" by się w przeciętnej małej firmie nie ostała.

    Nie no, jasne że by się nie ostała, trzeba by dokonac pozorowanych działań
    zmierzających do stworzenia wrażenia zamiaru rozszerzenia profilu
    działalności, a dodatkowo nie brać na raz 147 szt. tylko jakos tak partiami
    rotacyjnie... Dlatego pisałem, że problem widzę, tylko mniejszy niż przy
    cemencie.

    > Co, 70mb pręta zaliczysz jako "środek trwały"???

    A jaki z tym problem przewidujesz? Znaleźć sensowne zastosowane tegoż w
    firmie, opisać i voila. Bo ja wiem, jakies "umocnienie konstrukcji", jakiś
    szkielet do łuku z krzeseł, jakiś wieszak...

    > No toż piszę że przesadzasz.
    > Nabywasz *JEDEN* GPS naraz, może dwa, prawda?

    No powiedzmy kilka.

    > Taki szczegół: a po co kombinować, inaczej mówiąc: co Ci to daje, takie
    > "ściągnięcie"? Bo chyba nie chcesz powiedzieć, ze nie płacisz VAT
    > przy imporcie, czekając aż US do tego dojdzie i powiadomi celników :>

    Ja sobie to sam przywożę jak jestem w USA, względnie ktoś mi przywozi jak
    jedzie. Tak jak zwróciłeś uwagę, gdybym opłacał cło oraz VAT, to działanie z
    "przeksięgowywaniem" byłoby raczej mało sensowne. A tak to mam odbiornik,
    który powiedzmy, że chcę sprzedać. Jeśli ktoś chce fakturę VAT, no to
    wprowadzam na d-g jako środek trwały, po pewnym czasie "przeksięgowywuję" i
    sprzedaję ovatowując tę sprzedaż w PL (naturalnie żadnego podatku vat nie
    odliczając). Uważam, że US nie ma szans do tego dojść, bo niby jak. Sam
    musiałbym siebie "wsypać", a ja to ogólnie robię raczej sensownie, nie tylko
    przez jedną firmę itd. :-)

    > Po polsku: w KPiR wykazuje się ich sprzedaż w kol. 8 a nie 7 KPiR,
    > chyba nie ma podstaw do "przeksięgowania na towar" - możesz takie
    > podstawy wskazać? Znaczy powód dla którego przestajemy uważać
    > "były środek trwały" za "nieśrodek trwały" :) i *możemy* nie zaliczyć
    > tej sprzedaży zgodnie z art.14.2 ?

    Nie, nie potrafię takich podstaw wskazać. Jednak jest niezaprzeczalne, że
    takie zjawisko w realnym obrocie może wystąpić, zazwyczaj na skutek zamiany
    środka trwałego na inny spełniający podobną funkcję. Przestajemy czegoś
    używać w działalności jako środka trwałego - wiemy na pewno, że nie będziemy
    tego używać - można prowadzić filozoficzne dyskusje, czy mimo to nadal
    pozostaje to środkiem trwałym, ale chyba to nasza wola o tym powinna
    decydować, czy chcemy aby coś było w naszej d-g środkiem trwałym czy nie.

    Jako że ja do prawa pisanego jestem dość zdystansowany, nie zadałem sobie
    trudu aby takiej konkretnej podstawy poszukać. Podejrzewam, iż jest wysoce
    prawdopodobne, że taka podstawa może nie istnieć, podobnie jak nie istnieje
    chyba podstawa aby kupić jakąś rzecz, podzielic ja na kilka innych i
    sprzedać jako kilka innych. Jednakże takie manewry w moim przypadku
    przechodziły pozytywnie przez kontrole US, co jest pewną wskazówka
    praktyczną. :-)

    marekz