  • Data: 2007-11-02 20:29:29
    Temat: Re: jak wprowadzić prywatny towar do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Nov 2007, gonia wrote:

    > z rozp.MF w sprawie księgi
    >
    > 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    > materiałami, i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie zakupu
    > datą i podpisem osoby, która je przyjęła.
    >
    > mowa jest wyraźnie o materiałalch podsatwowych, służących jak gdzieś
    > zauważyłeś produkcji

    Tak, zgoda...

    > w sensie działalności,

    Ale to jest "w sensie działalności"!

    > nie stworzenia nowego ST.

    Mówisz, że stworzenie nowego ST nie jest "produkcją", czy że
    nie słuzy "sensowi DG"? ;)

    > a teraz ustawa o podatku dochodowym
    >
    > Art. 22a. 1. Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c, stanowiące
    > własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym
    > zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:
    >
    > zwracam uwagę na wytworzone, bo to jest to, o czym w naszym przypadku
    > Mamy do czynienia ze ST wytworzonym we własnym zakresie, co stanoi istotę
    > problemu

    Ależ zgadzam się, co nie zmienia faktu że nabycie materiałów "na ST"
    powoduje drobny problem: nie przestają być "materiałami".

    > no wskazałam wyżej art.22a, który stanowi, że powstały ST podlega amortyzacji
    > a wg przedstawionego stanowiska, zakup materiałów do budowy ST stanowiłby
    > bieżący koszt działalności,
    > co prowadziłoby do zaniżenia miesięcznych
    > zaliczek - np przy budowie hali produkcyjnej, której fundamenty postawiono w
    > styczniu (zima była ciepła), a oddano ją do użytku 29 grudnia.
    >
    > Bo zakładam, że po zbudowaniu ST zamierzałeś wyksięgować go z kosztów.

    Tak, oczywiście wyksięgować.
    Przyznam, że w takim przypadku mam zagwozdkę z wytłumaczeniem się :(
    Faktycznie, nabycia *z zamiarem* produkcji ST nie powinny iść
    w koszty.
    Pytanie, czy pozwala to nie stosować do nich "zasad ustalonych
    dla materiałów"?
    IMO - nie bardzo.

    > W innej sytuacji moglibysmy go 2 razy ująć w kosztach

    Z tym zgoda.

    > ale nie składa się z części, które już raz stanowiły kup, więc raczej
    > przykład z innej bajki

    Przykład był "zaporowy", do zabezpieczenia się przed atakiem
    z tej strony. Oczywiście, pierwotnie idzie o części nabyte
    "dla celów DG".

    > a tutaj kawałek bardzo starego wyroku, który mimo swoich lat jak dla mnie
    > jest aktualny w tym przykładzie

    Thx.
    Pasuję!

    pzdr, Gotfryd