  • Data: 2008-11-14 00:18:00
    Temat: Re: jeszcze raz srodek trwaly
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Nov 2008, ups wrote:

    > To się podepnę z pytaniem.
    > Kupuję rzeczone body .
    > Pożyczam obiektyw od kolegi.
    > Spisuję umowę, "pożyczam NIEODPŁANIE na okres 30 dni taką a taką rzecz celem
    > testów"
    > W okresie tych 30 dni - przetestowałem, a nawet trafiła się robota - zorbiłem
    > na sprzęcie pożyczonym.
    >
    > Czy taka darmowa umowa uzyczenia jest zgodna z przepisami?

    "A dlaczego by nie"? :D
    Oczywiście jej wartość, równowartość najęcia takiego sprzętu, stanowi
    przychód do opodatkowania.

    > Czy tak sprawdzone i wykorzystane body mogę juz zacząć amortzyozwać? Czy może
    > tylko za miesiąc (obowiązywania umowy użyczenia) go zamortyzować ?

    IMHO tylko to drugie, bo *raczej* nie podłapie się takie użytkowanie pod
    "sezonowość" (art.22h.1.3), gdyż "sezon" to raczej coś wymuszone przyczyną
    zewnętrzną na którą nie ma się wpływu a nie samemu wybrana organizacja
    użytkowania ST.
    Teza do dyskusji: art.22c..5:
    "składniki majštku, które nie sš używane na skutek zaprzestania
    działalnoœci, w której te składniki były używane; w tym przypadku
    składniki te nie podlegajš amortyzacji od miesišca następujšcego
    po miesišcu, w którym zaprzestano tej działalnoœci"

    pzdr, Gotfryd