  • 1. Data: 2004-10-26 15:24:11
    Temat: kontrola z urzędu skarbowego
    Od: "Leszek" <s...@c...pl>

    Witam - siedzę sobie w pracy w silnej psychozie. Czym wywołanej? Bynajmniej
    nie tym, że nie płacę podatków, że nie wypłacam wypłat, albo nie udzielam
    urlopów. Ani też (nie daj Boże), że nie mam klientów i obrotów. Te wszystkie
    sprawy zasadnicze są OK.
    Boję się natomiast tego, że jak przyjdzie do mnie Pani z Urzędu Skarbowego -
    to nie będzie mi sie co do grosza zgadza stan kasy w kasie ze stanem
    wskazywanym przez drukarkę fiskalną.
    W głowie mi się w ogóle nie mieści, że musi się zgadzać - no bo firma moja,
    kasa moja wydatki typu pączek do kawy dla mnie i pracowników ponoszę według
    uznania.
    Czy ktoś mi wyjaśni, czy rzeczywiście muszę mieć taką zgodność stanu w
    szufladzie ze stanem na drukarce fiskalnej? A jeśli tak - to według jakiego
    przepisu?
    A tak w ogóle - podobno coś tam się zmieniło w zakresie możliwości
    przeprowadzania kontroli przez US - czy mogą sobie tak ot wejść i zacząć mi
    kontrolę bez jakiegoś ważnego powodu ?
    Proszę o odpowiedź - pomoc - bo dzisiaj podobno kilka firm ukarali.

    Leszek

  • 2. Data: 2004-10-26 17:18:01
    Temat: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:
> [...]
    > szufladzie ze stanem na drukarce fiskalnej? A jeśli tak - to według jakiego

    Skąd Ci coś takiego przyszło do głowy? Kasa fiskalna nie służy do
    ewidencji środków pieniężnych tylko do ewidencji sprzedaży.
    Jeżeli jestes właścicielem firmy to możesz sobie bez pytania zabrać cały
    utarg do kieszeni i przepić. Urzędu nic to nie obchodzi. Obchodzić może
    co najwyżej pracowników i kontrahentów, jak przepijesz pieniądze na
    pensje i zaplate rachunków :-) ale nie wczesniej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-10-26 17:48:08
    Od: "Leszek" <l...@c...pl>

    Przyszło mi do głowy stąd, że odwiedziłą mnie dzisiaj sąsiadka prowadząca
    sklep nieopodal i "pochwaliła się " stanem swoich nerwów dzięki kontroli,
    której jednym z punktów było sprawdzenie zgodności stanu kasy "rzeczywistej"
    i wskazywanej przez urządzenie fiskalne.
    Ja też uważam i wydaje mi się to absolutnie normalne, że skoro firma jest
    moj i kasa moja, to mogę ją w dowolnym momencie wyciągać wkładać i robić co
    mi się podoba. Ja tak uważam, ale boję się że Pani Urzędniczka może uważać
    inaczej i na punkcie zetknięcia się naszych przeciwnych uważań może zostać
    sporządzony karny protokół.
    A nie jest to pierwszy przypadek kiedy słyszałem o tego rodzaju praktyce
    Urzędu (oby koniec jego bliski)

    Leszek

  • 4. Data: 2004-10-26 17:54:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:
> [...]
    > inaczej i na punkcie zetknięcia się naszych przeciwnych uważań może zostać

    To kompletny idiotyzm. Nie ma przepisu który nakazywałby utrzymywanie
    gotówki z utargu w kasie.
    Albo sasiadka cos pokręciła albo dała sie zrobic w balona.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-10-26 18:04:31
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@c...pl> napisał
    > A nie jest to pierwszy przypadek kiedy słyszałem o tego rodzaju praktyce
    > Urzędu (oby koniec jego bliski)
    > Leszek
    Re : A możesz podać który to urząd i ew. dane personalne przeprowadzającego
    kontrolę ?
    AR

  • 6. Data: 2004-10-26 18:13:56
    Od: "Leszek" <l...@c...pl>

    Hm, no aż tak dokładnych danych nie mam - ale mogę sąsiadki spytać.... -a
    Urząd Skarbowy Wodzisław Śląski
    A czy również według Twoich informacji żądanie podobnej "zgodności" jest
    nieprawne?
    Bo w moim Biurze Rachunkowym prowadząca mnie księgowa powiedziała -"no
    oczywiście, że stan kasy w kasie musi się zgadzać z kasą fiskalną" .....

    I co... ?

    Leszek

    P.S. - zabrzmiało groźnie to Twoje pytanie - czyżbyś był Prywatnym
    Likwidatorem Niedobrych Urzędników Skarbowych ?

  • 7. Data: 2004-10-26 18:33:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:

> [...]
    > Bo w moim Biurze Rachunkowym prowadząca mnie księgowa powiedziała -"no
    > oczywiście, że stan kasy w kasie musi się zgadzać z kasą fiskalną" .....

    Podstawowe pytanie - podstawa prawna. Bo o ile kontrolera raczej nie
    masz okazji zapytać o podstawe dopóki sie u ciebie nie zjawi, to swoja
    księgową możesz w każdej chwili (chyba że ja jakos szczególnie
    rozpieszczam klientów :-) ).
    Sama jestem ciekawa na czym Twoja księgowa opiera tą pewność, więc
    prosze, na powaznie, napisz co Ci odpowiedziała.

    I co jeżeli przyjmujesz płatności kartą, przelewem? A co jeżeli masz
    dobre serce i sprzedajesz "na krechę"?

    > P.S. - zabrzmiało groźnie to Twoje pytanie - czyżbyś był Prywatnym
    > Likwidatorem Niedobrych Urzędników Skarbowych ?

    I ile bierze od sztuki? :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2004-10-26 18:37:30
    Od: "Jerry" <n...@n...pl>

    > Bo w moim Biurze Rachunkowym prowadząca mnie księgowa
    > powiedziała -"no oczywiście, że stan kasy w kasie musi się zgadzać z
    > kasą fiskalną" .....
    czesc, zmien biuro rachunkowe, to kompletne bzdury i kontrola z us z
    cala pewnoscia tym sie nie zajmuje.
    wiem co mowie bo pracuje w ww urzedzie, oczywiscie w innym niz Twoj.
    pozdrawiam
    j.

  • 9. Data: 2004-10-26 18:50:55
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@c...pl> napisał
    > P.S. - zabrzmiało groźnie to Twoje pytanie - czyżbyś był Prywatnym
    > Likwidatorem Niedobrych Urzędników Skarbowych ?

    Re : Właśnie o to chodzi, żeby nareszcie nasze głosy brzmiały groźnie. I aby
    nie pisać "jakiś urzędnik z jakiegoś urzędu". Jeśli mamy podstawę
    twierdzić, że urzędnik jest niekompetentny, niedouczony, że łamie prawo - to
    konkretne fakty , z imieniem i nazwiskiem . Publiczne piętnowanie jest
    bardzo skuteczną bronią. Oczywiście wymaga to rozwagi i rzetelnej wiedzy,
    aby w finale nie okazało się, że jednak to urzędnik miał rację (bo wówczas
    trochę głupio...)
    Pozdrawiam AR

  • 10. Data: 2004-10-27 05:31:26
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako Leszek napisał:
    > W głowie mi się w ogóle nie mieści, że musi się zgadzać - no bo firma
    > moja, kasa moja wydatki typu pączek do kawy dla mnie i pracowników
    > ponoszę według uznania.

    a czy jak ponosisz dla pracowników większe nakłady niż przewidują przepisy
    to czy aby oni nie powinni od tego zapłacić podatku?
    P.