  • 11. Data: 2004-10-27 05:52:25
    Temat: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Leszek" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:clm465$ql2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Hm, no aż tak dokładnych danych nie mam - ale mogę sąsiadki
    spytać.... -a
    > Urząd Skarbowy Wodzisław Śląski

    Wow -- aż mnie zmroziło. To mój rejon.

    > A czy również według Twoich informacji żądanie podobnej "zgodności" jest
    > nieprawne?
    > Bo w moim Biurze Rachunkowym prowadząca mnie księgowa powiedziała -"no
    > oczywiście, że stan kasy w kasie musi się zgadzać z kasą fiskalną" .....

    Doradztwo Podatkowe "Delta" Graczykowej?
    Powiedz którego biura należy unikać.

  • 12. Data: 2004-10-27 06:34:09
    Od: "Leszek" <l...@c...pl>

    Dzień Dobry !

    Chyba to nie problem, którego biura unikać - bo Panie ze Skarbówki nie
    pracują w Biurach Rachunkowych.

    Ale zobowiązałem się, więc wyniucham dzisiaj dokładniejsze dane dot. tej
    kontroli i zajdę jeszcze raz do mojego Biura, żeby usłyszeć cokolwiek o
    podstawie prawnej do sprawdzania zgodności stanu kasy z kasą.

    A czy ktoś coś napisze na temat drugiej częsci mojego pytania - tej
    dotyczącej powodów kontroli z US? Bo moja żona słyszała w TV jakoby coś się
    zmieniło w przepisach i nie można ot tak sobie - z głupia frant - bez
    wyraźnego powodu skontrolować firmy.

    Co Wy na to ?

    Leszek

  • 13. Data: 2004-10-27 07:39:16
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Hm, no aż tak dokładnych danych nie mam - ale mogę sąsiadki spytać.... -a
    > Urząd Skarbowy Wodzisław Śląski

    To bardzo dziwne, bo ten urzad skarbowy jest jednym z lepszych w Polsce.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 14. Data: 2004-10-27 09:12:58
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Re : http://www.isnet.katowice.pl/bip/wodzislaw.htm
    i dalej :
    Naczelnik - Stanisław GRZYBEK , z-cy Elżbieta Proskura-Ledwoń i Anna
    Kulikowska

    Z tą "zgodnością" - to jakaś epidemia !

    Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie , dział PDOF dla osób prowadzących
    działalność gospodarczą , dzisiejsze rozmowy telefoniczne :
    Pytanie : Czy w przypadku OF prowadzącej DG dokumentującej obrót kasą
    fiskalną stan gotówki w szufladzie tejże kasy (albo w innej szufladzie)
    musi być w każdej chwili zgodny z zapisem w pamięci tejże kasy ?
    Odpowiedź : Tak, musi być w każdym momencie zgodny. Po to jest kasa
    fiskalna, żeby to można było w każdej chwili sprawdzić.
    Pytanie : A jeśli chcę wziąć gotówkę na zakup towaru, lub na zakup butelki
    wódki, bo mnie od wczoraj suszy ?
    Odpowiedź : To trzeba pobranie gotówki udokumentować odpowiednim dowodem
    wewnętrznym wjaśniającym pobranie na zakup towaru lub pożyczenie gotówki z
    kasy (ze wskazaniem na jaki cel).
    Pytanie : Ponownie informuję, że jestem OF prowadzącą DG, a nie osobą
    prawną.
    Odpowiedź : To nie ma znaczenia.
    Pytanie : Poproszę o podstawę prawną.
    Odpowiedź : Rozporządzenie o prowadzeniu książki przychodów i rozchodów. A
    poza tym to proszę porozumieć się z tymi od kas fiskalnych.
    Pytanie : A czy Pani czytała rozporządzenie, na które raczy się powoływać ?
    Odpowiedź : ........... (milczenie)
    Rozmówczyni odmawia podania swojego nazwiska. Po naleganiach informuje, że
    urzęduje w pokoju nr 108.

    No to telefonujemy do innego pokoju tegoż I US w Lublinie (też PDOF DG).
    Rozmowa IDENTYCZNA. Cholera, uszczypnąłem się, ale nie śpię !

    Telefonujemy więc do szefowej - kierowniczki o nazwisku SUPERCZYŃSKA (też
    nie ma zwyczaju przedstawiać się, ale niech tam...)
    I tutaj ręce mi opadły. Pani Superczyńska twierdzi TO SAMO , co dwie
    poprzednie rozmówczynie !.

    Jedynie "Tych od kas fiskalnych" z I US w Lublinie nieźle rozbawiłem
    relacjonując przebieg cytowanych rozmów.

    Panie Naczelniku MAJCZYNA z I US w Lublinie ! Panie Dyrektorze PAWLONKA z
    Izby Skarbowej w Lublinie !
    Co Panowie na to ?

    AR

    Ps. Gwoli prawdy należy dodać, że pracownik Izby Skarbowej w Lublinie
    (któremu relację zdałem) obiecał zająć się sprawą urzędniczego dyletanctwa.

  • 15. Data: 2004-10-27 09:13:27
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    > To kompletny idiotyzm. Nie ma przepisu który nakazywałby
    utrzymywanie
    > gotówki z utargu w kasie.
    > Albo sasiadka cos pokręciła albo dała sie zrobic w balona.

    możliwe, że to drugie...
    w Kaliszu też chodzą takie "plotki kontrolne"
    sił mi brak na dementowanie za każdym razem, ale skąd się biorą????

    > Maddy

    regent...
    (zmęczony...)

  • 16. Data: 2004-10-27 11:09:01
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Wed, 27 Oct 2004 09:39:16 +0200, "Lesio5" <l...@w...pl> wrote:

    >To bardzo dziwne, bo ten urzad skarbowy jest jednym z lepszych w Polsce.

    "Lepszych"? Pod jakim względem? I czy to jest w interesie podatników?
    :)

    Pozdrawiam
    AS

  • 17. Data: 2004-10-27 11:54:58
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej Solich" <a...@n...pl> napisał w
    > "Lepszych"? Pod jakim względem? I czy to jest w interesie podatników?
    > Pozdrawiam
    > AS

    Re : Proponuję nie "przeginać" w drugą stronę. Podatki płacić należy i jest
    to w interesie samych podatników. Dla mnie "lepszy" oznacza kompetentny,
    skuteczny, którego pracownicy perfekcyjnie znają prawo, któremu nikt nie
    uchyla decyzji i który wykazuje się dużą ściągalnością NALICZONYCH podatków.
    Kolejny przykład indolencji, a może i czegoś więcej ...
    Urząd Skarbowy w Chełmie, dział podatku od czynności cywilno-prawnych,
    rozmowa telefoniczna z pracownicą o nazwisku DURKO ( przedstawiła się
    dopiero po zażądaniu tego w końcowej części rozmowy ).
    Rozmówczyni twierdzi, że w każdym przypadku kupna-sprzedaży rzeczy ruchomej
    (np samochodu) jeśli wycena rzeczoznawcy (powołanego w wyniku rozbieżności
    zdań przy ocenie wartości) jest wyższa od wartości zadeklarowanej - koszty
    rzeczoznawcy ponosi podatnik. Próba "naprowadzenia" urzędniczki na właściwy
    przepis ("...a coś tam jest o 33 %...") kończy się ewidentnym niepowodzeniem
    i urzędniczka twierdzi, że przepis ten ma zastosowanie tylko do takich spraw
    jak spadki i darowizny mieszkań, domów itp. Stanowczo upiera się przy swoim
    zdaniu. No to walę cytat z ustawy art. 6 ust. 4. Po dłuższym milczeniu
    (słychać szelest przewracanych kartek) urzędniczka Durko przyznaje mi rację.
    Ja się nie dziwię, że pomocnik pastucha mojej kozy chce być urzędnikiem
    skarbowym, mieś swoje krzesło, biurko i co miesiąc odbierać minimum 1500,-
    pln, ale Szanowny Panie Naczelniku Urzędu Skarbowego w Chełmie albo Pan nie
    wie jakimi kwalifikacjami dysponują Pańscy urzędnicy , albo Pan wie i ...
    AR

  • 18. Data: 2004-10-27 13:43:22
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:clo2aq$c2n$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Andrzej Solich" <a...@n...pl> napisał w

    > Dla mnie "lepszy" oznacza kompetentny,
    > skuteczny, którego pracownicy perfekcyjnie znają prawo, któremu nikt nie
    > uchyla decyzji

    Dokladnie o tym mówie.
    Wlasciwie zarzadzany, majacy kompetentnego naczelnika (a raczej pania
    naczelnik).
    Naczelnik US ma bardzo szerokie prerogatywy. Od osobowosci naczelnika US
    zalezy bardzo wiele. Powiedzialbym - zbyt wiele.
    Co moze zly naczelnik pokazuje przypadek bylej naczelniczki US z Cieszyna
    pani Ewy K. (stowarzyszenie poszkodowanych, próby samobójcze podatników itp)

  • 19. Data: 2004-10-27 14:21:25
    Temat: Re:a może kontrola Urzędu Skarbowego ... przez SIKKKUS ?;-)
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Andrzej R. <a...@n...pl> napisał(a):
> [...]

    > poprzednie rozmówczynie! ...
    >
    > Panie Naczelniku MAJCZYNA z I US w Lublinie ! Panie Dyrektorze PAWLONKA z

    Włos się jeży =8-O
    /aha, nie jestem żadnym z w/w jakby co ;-)/

    Hmmm, rozmarzyłem się ;-)
    A może by tak powołać do życia jakiś SIKKKUS?
    (Społeczną Internetową Komisję Kontroli Kompetencji Urzędników Skarbowych)
    I w taki sposób jak w powyższym poście relacjonować, tu na grupie,
    oczywiste bzdury wygłaszane przez rozmaitych urzędasów z US??
    Może w ten sposób udałoby się choć trochę
    podnieść ich średnią wiedzy prawnej i podatkowej?

  • 20. Data: 2004-10-27 15:27:23
    Od: "livia" <s...@p...pl>

> [...]
    >spytać.... -a
    >
    >Wow -- aż mnie zmroziło. To mój rejon.

    >Doradztwo Podatkowe "Delta" Graczykowej?

    Pani księgowej widocznie mylą sie firmy, które obsługuje. To często się zdaża.
    Szczególnie gdy księgowy bardziej kocha rachunkowość od jakieś tam KPiR.
    Wszystko w tedy sprowadza do wspólnego mianownika

    A jeśli chodzi o sprawdzanie stanu kasy, to słyszałam, że takie kontrole są
    przeprowadzane w celu złąpania na goracym uczynku osób, które nie fiskalizują
    całej sprzedaży.
    Jeśli w kasie jest manko, to nie powinno być sprawy. Gorzej jeśli zostanie
    odkryta superata.

    pozdrawiam Maja
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl