  • 1. Data: 2003-04-21 22:01:47
    Temat: korekta numeru faktury
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

    Szanowni grupowicze kozystam z programu DRUCZEK firmy JZK - jakiś czas temu
    wysłałem do nich takowe zapytanie .
    =======================================
    Chcialbym wystawic faktury korygujace do faktur ktore wystawilem swojemu

    | kontrahentowi. W wystawionych fakturach jest bledna numeracja ( z tego co

    | wiem koryguje sie to nota korygujaca , ale kontrahent wymaga ode mnie

    | faktury korykujacej) jak za pomoca programu skorygowac tylko numery faktur

    | pierwotnych .

    =========

    I dostałem taką oto odpowiedź

    ========

    |Witam,

    |Dziekujemy za zgloszenie.

    |Akurat czegos takiego nie ma Pan prawa w ogole korygowac! Moze Pan jedynie

    |przyjac od kontrahenta zwrot oryginalu takiego dokumentu, przekreslic go,

    |napisac ANULOWANO i trzymac w swoich dokumentach przez 6 lat. Nie wolno

    |korygowac rzeczy typu nazwa dokumentu, numer, podpis, data wystawienia
    itd -

    |bo zahacza to o przestepstwo przeciw dokumentom, np falszerstwo albo

    |poswiadczenie nieprawdy - co jest przestepstwem zagrozonym kara wolnosci do

    |lat 3, 5 lub nawet wiecej, zaleznie od kwalifikacji.

    Nie jestem znawcą ale wydaje mi się że ktoś pomylił zagadnienia ( albo moje
    pytanie było nieszczegółowe)

    Chodzi mi o to że według mojej księgowej prowadzę błędną numeraację faktur
    i ta oto księgowa zaproponowała, aby fakturami korektami zmienić numeracje
    już wystawionych faktur. ( faktur nie jest dużo więc nie będzie z tym
    problemu) jednakże po odpowiedzi z firmy JZK - sam zdurniałem.

    Prosze o wyjaśnienie

    MAKWI

  • 2. Data: 2003-04-21 22:53:22
    Temat: Re: korekta numeru faktury
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Makwi" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z tym
    > problemu) jednakże po odpowiedzi z firmy JZK - sam zdurniałem.

    Spróbować skorygować księgową. Jak się nie da to wymienić ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-04-22 05:50:56
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Spróbować skorygować księgową. Jak się nie da to wymienić ;-).

    No wlasnie - ja juz trzy wymienilem. Zawsze powodem byla powazna
    nieznajomosc przepisow majacych zastosowanie w mojej,
    prostej wszakze, DG.
    No i zostalem sam na sam z ustawami...... :-(
    No nie...... nie calkiem sam...... jest jeszcze pl.soc.prawo.podatki :-))))

    Latet