  • 1. Data: 2006-07-27 10:03:10
    Temat: ksiegowaie faktury- trzeba czy nie?
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    jak wyglada sprawa obowiazku ksiegowania faktury, czyli czy musze ja
    ksiegowac u siebie, czy moge poprostu wyrzucic? Mam na mysli sytuacje kiedy
    na f-re bedzie zakupiony sprzet nie zwiazny z dzialalnoscia, ew chce go
    zatrzymac do uzytku prywatnego i nie wrzucac na firme?
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-07-27 10:19:05
    Temat: Re: ksiegowaie faktury- trzeba czy nie?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 12:03:10 Michał Trych <m...@U...pl> napisał:

> [...]
    > na f-re bedzie zakupiony sprzet nie zwiazny z dzialalnoscia, ew chce go
    > zatrzymac do uzytku prywatnego i nie wrzucac na firme?

    A jak wezmiesz musztarde dla dziadka na fakture to musisz wpisywac :) ?

  • 3. Data: 2006-07-27 10:24:05
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > A jak wezmiesz musztarde dla dziadka na fakture to musisz wpisywac :) ?

    No wlasnie nie;) ale jest cos takiego jak kontrola krzyzowa, czy jakos tak i
    wtedy zapytaja gdzie f-ra ktora mi wystawila firma x, co wtedy?
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2006-07-27 10:35:58
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Michał Trych" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie nie;) ale jest cos takiego jak kontrola krzyzowa, czy jakos tak i
    > wtedy zapytaja gdzie f-ra ktora mi wystawila firma x, co wtedy?

    zagubiła sie i nic wtedy
    a kontrola krzyżowa zazwyczaj jest w drugą strone - sprawdzają czy wystawca
    zaksięgował

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-07-27 10:55:43
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 12:35:58 gasper <g...@p...comp> napisał:

> [...]
    >
    > zagubiła sie i nic wtedy
    > a kontrola krzyżowa zazwyczaj jest w drugą strone - sprawdzają czy

    Dokładnie, jesli to nie towar czy materiał handlowy to sam sobie działasz
    na szkodę zawyżając podstawę opodatkowania i nic chłopakom z US do tego.

  • 6. Data: 2006-07-27 18:06:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 27 lipca 2006 12:55
    (autor t
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.tdcgm5t85o25xk@serwer>):

    > Dokładnie, jesli to nie towar czy materiał handlowy to sam sobie działasz
    > na szkodę zawyżając podstawę opodatkowania i nic chłopakom z US do tego.

    Niekoniecznie. Mogą myśleć, że sprzedawca pierze pieniądze.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 7. Data: 2006-07-27 18:30:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 20:06:58 Tristan <n...@s...pl> napisał:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <op.tdcgm5t85o25xk@serwer>):

    > Niekoniecznie. Mogą myśleć, że sprzedawca pierze pieniądze.

    Myśleć mogą zawsze - nierzetelna księga nie będzie, wadliwa też nie,
    napocą się i nic nie udowodnią bo wszytsko będzie ok.

  • 8. Data: 2006-07-27 19:51:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Michał Trych napisał(a):
> [...]
    > na f-re bedzie zakupiony sprzet nie zwiazny z dzialalnoscia, ew chce go
    > zatrzymac do uzytku prywatnego i nie wrzucac na firme?

    Ja zawsze FV typu "dziwolag" wpinalem do klasera pt. FV nieodliczone w
    DG. Pani z US byla zachwycona. Wszystko sie zgadzalo, kwity sa. Robota
    latwa, prosta i przyjemna.

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 9. Data: 2006-07-27 20:13:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:

    > Myśleć mogą zawsze - nierzetelna księga nie będzie, wadliwa też nie,
    > napocą się i nic nie udowodnią bo wszytsko będzie ok.

    Niewykazywanie wszystkich kosztów, też może przynieść negatywne
    skutki - to właśnie może być przyczyną uznania księgi zarówno za wadliwą
    czy nierzetelną.

  • 10. Data: 2006-07-27 20:15:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Niewykazywanie wszystkich kosztów, też może przynieść negatywne
    > skutki - to właśnie może być przyczyną uznania księgi zarówno za
    > wadliwą czy nierzetelną.

    Trochę nie po polsku, ale wiadomo o co chodzi.
    Jak jak w czasie krzyżowej nie znaleźli jakiejś tam faktury u mnie,
    stwierdziłem, że pewnie się zgubiła i nikt nie zauważył.