    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie faktur - obowiązkowe?
    Date: Sat, 15 Jan 2005 23:01:44 +0100

    > ^^^^^^^^^^^

    > ...tylko pod pewnymi warunkami.
    > Ustawa nie może naruszać Konstytucji, rozporządzenie nie może
    > łamać Konstytucji oraz przekraczać upoważnienia ustawowego.

    Nie zapominajmy, że Konstytucja nie spadła nam z nieba - to w końcu
    _ustawa_ zasadnicza :-))
    Można powiedzieć - "wszystkie drogi prowadzą do Sejmu"

    > ^^^^^^^^^
    > Nieprawda.
    > Jest ścisły zapis *co* minister może uregulować: "aby stanowiła dowód
    > pozwalający na określenie zobowiązań podatkowych".
    > Minister nie jest upoważniony żeby nakazać wpisywać do KPiR dat
    > urodzin dzieci podatnika tudzież listy chorób jego i jego żony.

    Całą zabawę zainicjował jednak ustawodawca wprowadzając termin
    "księga przychodów i rozchodów" i minister nic tu nie kombinował
    (oczywiście wiemy, że de facto kombinował przygotowując projekt ustawy,
    ale to już inna sprawa).

    > A weź ty i sprawdź ;)

    A co konkretnie masz na myśli?

    > Nic.
    > Mianowicie można uznać iż "rozchody" stanowią nadzbiór "kosztów"
    > i problemu nie widać.

    Zaraz, zaraz.
    Ustawodawca od początku ustawy posługuje się słowami "przychody"
    i "koszty", tutaj pozostawia "przychody" ale juz zamiast "kosztów"
    wprowadza zupełnie nowy termin "rozchodów" i to ma nic nie
    ZNACZYĆ???
    IMHO taka interpretacja to chyba jawne pogwałcenie ratio legis jednak.
    A jeśli nawet przyjąć koncepcję nadzbioru to dalej jesteśmy w tym samym
    punkcie siegając do słownika.

    > Przepraszam ja cię bardzo - a jak wygrasz w totolotka, to PRZYCHÓD
    > *też* wpiszesz do KPiR ?

    No to ja przepraszam - czy kupując kupon totka bierzesz fakturę na
    firmę???

    > A przecież KPiR *nie* nazywa się KPiROwRDG, czyli "osiąganych
    > w ramach DG".
    > NAZWA obejmuje NADZBIÓR operacji - i nikomu to nie wadzi.
    > A ty się czepiasz ;)

    A gdzie są zdefiniowane granice tego nadzbiou?

    > Przykro mi, nie podzielam opinii że nKUP "wpływa" na podatek :]
    > Wpisz do protokołu rozbieżności ;)

    Wpisano!
    Ale z tym, że zamazanie wpisu albo wyrwanie kartki z księgi na podatek
    wpłynąć może to się chyba zgadzasz? ;-)

    > Ależ ja "wiarygodności" lub "niewiarygodności" nie podważam.
    > Ja podważam obowiązek wpisywania do KPiR faktu wygranej w totka...
    > ;)

    O ile kupon został kupiony "na firmę" to kto wie co z tego może wyniknąć
    :-)

    > Sorry sir, mi NIE wynika. Ty byś chciał - ale powołać się na
    > "wiarygodność", to mnie NIE interesuje - mnie interesuje czy
    > WPŁYWA.

    Ale niestety wiarygodność czyli rzetelność może interesować urzędnika :-(

    > Przepraszam, 9.1 - źle popatrzyłem.
    > ++++
    > 4. W przypadku dokonywania przesunięć (przerzutów) towarów
    > handlowych oraz materiałów podstawowych między zakładami
    > należšcymi do tego samego podatnika, podatnik dokumentuje
    > te zdarzenia dowodami wewnętrznymi, zwanymi dalej
    > ^^^^^^^^^^^^
    > "dowodami przesunięć".

    To nie wydaje się jednak dotyczyć rozchodów w rozumieniu "wydatków
    pieniężnych"!

    > Ależ ty każesz wpisywać *wszystkie* zdarzenia.

    Upraszam aby mi nie imputować takich rzeczy ;-)
    Primo - nie "wszystkie zdarzenia". Cały czas poruszamy się w obrębie
    przychodów i rozchodów, więc zdarzenia też muszą polegać na
    przychodach i rozchodach (a oprócz tego dorzucono inne, jak
    choćby remanenty)
    Secundo - to nie ja każę tylko MF wespół z parlamentem!

    > A więc nie tylko *wszystkie* rozchody, ale również *wszystkie*
    > przychody (są w nazwie KPiR ? - są). Także te ... utracone :>

    No, gdyby książka nazywała się KUPiR czyli Księgą Utraconych
    Przychodów i Rozchodów to pewnie trzeba byłoby takowe wpisywać ;-)

    > Przecież nieosiągnięty dochód działa tak samo jak nKUP: *jest*
    > ale nie ma efektu :>

    A czy nieosiagnięty dochód jest wydatkiem pieniędzy, czyli rozchodem?

    > A co z darowizną ? :)

    Konsekwentnie należałoby zastosować tą samą zasadę.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również, Pix