    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mały podatnik VAT - zalety i wady
    Date: Mon, 19 Nov 2007 12:48:03 +0100

    Dnia 19-11-2007 o 12:32:27 Marcin <m...@n...nospam> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Niestety niedługo przekrocze limit obortów dla nie-vatowców i będę
    > zmuszony zostać vat-owcem... W związku z tym mam do szanownej grupy dwa
    > pytanka :

    Jest koniec listopada, może dasz radę jakoś się doturlać do Sylwestra?

    > 1. Czy opłaca sie być małym podatnikiem ?... Znam zasady, ale nie wiem
    > jak to jest w praktyce... Chciałbym rozliczać się kwartalnie (chyba
    > mniej uciążliwe?) ale czy nie ma w tym jakichś kruczków ?

    Kwartalność jest ql jeśli:
    1) nie wydasz podatku do wpłaty
    2) nie masz zwrotów

    Ad.1 wystarczy założyć lokatę i jeszcze trochę zyskasz.

    > 2. Zakładając ze będe MP , czy skorzystanie z metody kasowej VAT jest
    > dobrym pomysłem ? W internecie często widze opinię że powoduje to
    > problemy dla kontrahentów, a faktury "VAT MP" mogą działać
    > odstraszająco...
    >

    > PS. Moja działalność to prawie wyłącznie usługi (koszty są nieduże...
    > zyski średnie... ja z płatnościami nigdy nie zalegam.. natomiast moi
    > klienci czasami tak)

    Kasowość jest OK jeśli czekasz dłużej na płatność. Ale jeśli rozliczasz
    się kwartalnie i większość trransakcji zamknie się kwartałami,
    to to nie ma większego znaczenia.
    Natomiast faktury VAT-MP faktycznie mogą odstraszyć - np mnie raz
    odstraszyła,
    bo gość wystawił mi z błędami, jak się okazało od 5 lat tak wystawiał :)
    Co do odliczenia to nie było problemu, bo i tak za wszytsko płacę od razu.