    From: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: modernizacja zestawu komputerowego
    Date: Mon, 18 Aug 2003 11:21:22 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.56.0308181050190.-513627@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > 1. (z ciekawości) - dlaczego ?
    gdyż planowane są zakupy nowych monitorów o wartości przekraczającej 1500zł,
    to po co mam korygować potem koszty i dekalarację.

> [...]
    > - spełzły na niczym (w odróżnieniu od zaliczenia do ŚT jako
    > takiego, gdzie "można" uznać dowolną wartość - a ponad 3,5 kzł
    > "musimy" :))
    >
    > Krótko mówiąć: ja bym zaliczył w KUP i już :)

    > IMHO nie. Pomijając zastrzeżenie jak wyżej - to "wyjmując" używaną
    > część albo ją likwidujesz (i wtedy "znika" z wartosci) albo przeznaczasz
    > do sprzedaży lub równoważnej czynności - i wtedy przychód z tej
    > sprzedaży liczy się do sprzedaży (tak "po prostu").
    > Ktoś kiedyś pisał że powinno mieć miejsce jako "inne przychody",
    Czyli reasumując najpierw mogę dokonać likwidacji starych podzespołów (gdy
    wpiszę nowe to będą mi się "plątać" ze starymi) a potem podwyższam wartość
    początkową o wartość modernizacji. Pojawiła mi się jednak jeden problem z tą
    "moją" likwidacją. Na fakturze nie ma wyszczególnionch wartości
    poszczególnych podzespołów, więc chyba chcąc nie chcąc muszę podwyższyć
    wartośc pocz. i na tym zakończyć swoje operacje z wartością początkową.

    > Nową *wartość początkową*, czyli zmieni się nie tylko wartość
    > raty ale i kwota do umorzenia w danym roku :), i to nie tylko
    > o wartość raty - ale również może "przybyć rat" !

    Tak, zgadza się, niestety to moja przypadłość stosowania "skrótów
    myślowych". Tak jeszcze dla uściślenia, ustalam nową wartość początkową,
    mnożę przez określoną wcześniej stawkę amort., wyznaczam nową ratę oraz sumę
    odpisów na pozostałą część roku.

    > To na pewno nie...
    tak też myślałem, ale nigdy nie zaszkodzi sprawdzić....

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT)

    pozdrowienia z podziękowaniami za wszelkie wyjaśnienia,
    Bohdan