    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: modernizacja zestawu komputerowego
    Date: Mon, 18 Aug 2003 15:33:54 +0200

    On Mon, 18 Aug 2003, Bohdan wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ > On Mon, 18 Aug 2003, Bohdan wrote:
    [...]
    >+ > >+ wiem, że możnaby od razu w koszty, ale tak nie chcę.
    [...]
    >+ > 2. Literalnie z przepisów wynika że inaczej nie można. Napisali:
    [...]
    >+ > Krótko mówiąć: ja bym zaliczył w KUP i już :)
    >+
    >+ poza tym wpisując w KUP, nie jest na ewidencji bilansowej, więc w jaki
    >+ skuteczny sposób kontrolować ich fizyczne istnienie w firmie ?

    Arrrrrrrgh !!

    Po pierwsze: czuję się winny nie wykazania się czujnością :>
    Mianowicie nie obtentegowałem cię :) za zakładanie że my tu
    jakoby z wróżek korzystamy :] - założyłem nie wiedzieć czemu
    że mowa o KPiR, wobec tego pominąłem efekty uboczne z PK ("bo
    się na tym nie znam" :)).

    A co do samego zamiaru dalszej rozbudowy - to powiem,
    żeśmy już temat wałkowali (jakbyś szukał w googlu - to również
    Bogusław Szostak argumentował sporo) i jasnej wykładni dotąd
    brak.
    Czego brak ?
    - po pierwsze nie wiadomo co zrobić jeśli "rozbudowa" polega
    na dołączaniu "części lub peryferii". Zapis ustatowy jest
    na tyle mętny, że fakt iż koszty *usług* nalezy sumować
    i do progu liczy się suma roczna - jest poza konkursem,
    ale już czy sumować *części* - <censored>, bo w poprzedniej
    części zdania złożonego (przed "sumą roczną") jest
    "wartość jednostkowa" :>
    - zakładając że liczy się "suma roczna" bądź że przekroczy
    się koszty robocizny lub usług - to nie wiadomo czy
    nalezy naliczyć odsetki karne na podstawie zapisu
    o niezaliczeniu do ŚT; chodzi o to że jest to ustawowa
    regulacja *nie* stanowiąca "korekty zeznania", choć
    rachunkowo wychodzi na to samo (ale nie trzeba składać
    żadnych wyjasnień ani "czynnych żalów").

    Krótko mówiąc: nie wiadomo co zrobić w twoim przypadku,
    a przynajmniej nikt się nie pochwalił "oczywistym" wnioskiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)