    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieruchomosciowy zawrot glowy
    Date: Tue, 4 Sep 2007 13:58:08 +0200

    On Tue, 4 Sep 2007, strzeli wrote:

    > http://www.0.org.pl/nieruchomosc/sprzedaz/
    >
    > strona 4 - paragraf 8 i chyba wszystko jasne nie???

    Na 4 stronie nie ma par.8!
    A na poprzedniej brzmi on "...przechodzą wszystkie prawa i obowiazki..."
    I co z tego?
    :)

    > A co do US - juz sie zglosili, ustalili ze nie jestem zameldowany

    A!
    To było pisać, że zarzucili Ci iż tam nie mieszkasz i że DLATEGO
    jest podatek.

    > z tym ze mieksznaie wycenione bylo na 25tys,

    Czytam ja tę umowę, czytam, i jak dla mnie wychodzi że mieszkanie
    jest warte 25 200 zł.
    Ale podstawą opodatkowania powinno być 25 200 - 5 040 - 1497 zł.
    Czyli jakieś 18 500 zł.
    Dobrze gadam?

    > od tego jeszcze ponad 9 tys jest zwolnione

    A to też :)
    A nie za mało aby?
    Problem w tym, że trzeba mieć pod ręką treść owej "starej" ustawy,
    a jej nie mam.
    Ale kołacze mi się, że oprócz ok. 9 tys. zwolnienia "wg skali" było
    jeszcze *dodatkowe* zwolnienie, nie pamiętam czy tylko od rodziców,
    czy w ogóle "od I grupy" (chyba "od I"!) do 9 tys. "od osoby" i do
    18 000 łącznie.
    Byłoby w ten deseń ok.:
    - 25000 wartości mieszkania
    - 5000 "wartości zmniejszającej w postaci obciążeń"
    - 1500 kosztów
    ...czyli ok. 18 500 do opodatkowania, z czego prawie 9000 zwolnione
    "na cele mieszkaniowe" *oraz* prawie 9000 zwolnione "tak w ogóle".

    Gdzie się mylę?

    pzdr, Gotfryd