  • 11. Data: 2007-09-04 11:58:08
    Temat: Re: nieruchomosciowy zawrot glowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2007, strzeli wrote:

    > http://www.0.org.pl/nieruchomosc/sprzedaz/
    >
    > strona 4 - paragraf 8 i chyba wszystko jasne nie???

    Na 4 stronie nie ma par.8!
    A na poprzedniej brzmi on "...przechodzą wszystkie prawa i obowiazki..."
    I co z tego?
    :)

    > A co do US - juz sie zglosili, ustalili ze nie jestem zameldowany

    A!
    To było pisać, że zarzucili Ci iż tam nie mieszkasz i że DLATEGO
    jest podatek.

    > z tym ze mieksznaie wycenione bylo na 25tys,

    Czytam ja tę umowę, czytam, i jak dla mnie wychodzi że mieszkanie
    jest warte 25 200 zł.
    Ale podstawą opodatkowania powinno być 25 200 - 5 040 - 1497 zł.
    Czyli jakieś 18 500 zł.
    Dobrze gadam?

    > od tego jeszcze ponad 9 tys jest zwolnione

    A to też :)
    A nie za mało aby?
    Problem w tym, że trzeba mieć pod ręką treść owej "starej" ustawy,
    a jej nie mam.
    Ale kołacze mi się, że oprócz ok. 9 tys. zwolnienia "wg skali" było
    jeszcze *dodatkowe* zwolnienie, nie pamiętam czy tylko od rodziców,
    czy w ogóle "od I grupy" (chyba "od I"!) do 9 tys. "od osoby" i do
    18 000 łącznie.
    Byłoby w ten deseń ok.:
    - 25000 wartości mieszkania
    - 5000 "wartości zmniejszającej w postaci obciążeń"
    - 1500 kosztów
    ...czyli ok. 18 500 do opodatkowania, z czego prawie 9000 zwolnione
    "na cele mieszkaniowe" *oraz* prawie 9000 zwolnione "tak w ogóle".

    Gdzie się mylę?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-09-04 11:59:59
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > A po cholerę zadajesz pytanie na grupie, skoro nie chcesz czytać
    > odpowiedzi?

    Chcę słuchać, bardzo chcę. Poporostu nie mam pojecia w tej materii i ciezko
    mi niektore rzeczy przeytawic, zrozumiec, za co przepraszam.

    I jezeli jest szansa aby mieszkanie juz teraz zamienic to super, mowie
    chetnie odpowiem na wszystkie pytanie (ktore zrozumiem) , chetnie tez
    podesle ew. inne skany jezeli ma to cos komus pomoc w pomocy dla mnie, za
    ktora dziekuje po raz kolejny.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 13. Data: 2007-09-04 12:06:57
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    Witam
    Nie wiem gdzie sie mylisz, bylem wczoraj w US.
    Babka zakwalifikowala mnie do 1 grupy w darowiznie, Kwota mieszkania jest ok
    ~ 25.000 pln, od tej kwoty babka w US odjela ok 9000 (kwota calkowicie
    zwolniona) i chyba cos jeszcze odjela, bo przyznala mi stawke 5% (widelki sa
    3-7) i powiedziala ze zaplace ~ 600zl ....

    5% od kwoty 16tys (25-9) to jest ok 800zl a wiec pewnie jeszcze cos tam
    zostalo uwzglednione, powiem szczerze ze nie wiem dokladnie co i ile...
    siedzialem i co chwile sie klocilem z babka jak pisalismy oswiadczenie;- )
    Np. ona:"osiwadczam ze nie jestem zameldowany .... ze byc moze zamierzam
    sprzedac" , a ja dopisywalem "oswaidczam ze czesto zamieszkiwalem w domu,
    opiekowalem sie chorym dziadkiem ..... byc moze zamieszkam i zamlduje sie
    tam" hehe i bylo wiecej smiechu i zarazem zdenerowania niz to wszystko
    warte;-)
    Oswiadczylem i zgodzilem sie na wszystko i niebawem zaplace 600zl i do tej
    sprawy nie ma co wracac.
    Jezeli jestes mi jeszcze w stanie cos pomoc, doradzic to chetnie wyslucham
    cennych rad.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 14. Data: 2007-09-04 12:07:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2007, strzeli wrote:

    > Wyslalem link:
    >
    > http://www.0.org.pl/nieruchomosc/sprzedaz/
    >
    > i tu jest paragraf 8....

    A!
    No to mamy jasność :)
    Swoją drogą, nie przyuważyłem że zapodałeś inny katalog, i już mi
    z Chomika "wyszedł" post w którym czepiam się że na 4. stronie nie
    ma par.8 :)

    > Spoko pojde po 1 do notariusza z ktorym to wszystko zalatwialismy a jak on
    > powie ze jest szansa to pojade do gminy wypytac o szczegoly.

    Zdarzało się, że w niektórych gminach, po kolejnych wyborach :) radni
    zmieniali "zasady wykupu" i zwalniali owe "zastawy" hipoteczne.
    Ale tego można dowiedzieć się tylko w swojej gminie.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-09-04 12:10:42
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > Na 4 stronie nie ma par.8!
    > A na poprzedniej brzmi on "...przechodzą wszystkie prawa i obowiazki..."
    > I co z tego?

    http://www.0.org.pl/nieruchomosc/sprzedaz/4e.jpg

    " 1. W przypadku zbycia lokalu przed uplywem 5 lat ... od dnia jego nabycia
    ...."
    Dla mnie - osoby nie majacej do czyniania na codzien z nieruchomosciami i
    prawem paraggraf 8, ust 3 mowi wszystko w zasadzie....
    Chcialbym sie mylic, chcialbym nie miec racji i miec mozliwosc zamiany
    mieszkania niebawem.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 16. Data: 2007-09-04 12:12:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > 5% od kwoty 16tys (25-9) to jest ok 800zl a wiec pewnie jeszcze cos tam
    > zostalo uwzglednione, powiem szczerze ze nie wiem dokladnie co i ile...

    Pewnie koszty, około 1500 zł - masz na ostatniej stronie aktu.
    Szkoda ze nie wziąłeś sobie zapisu z obliczeń.

    > siedzialem i co chwile sie klocilem z babka jak pisalismy oswiadczenie;- )

    :)

    > Jezeli jestes mi jeszcze w stanie cos pomoc, doradzic to chetnie wyslucham

    Spróbuj odszukać treść ustawy o podatku od darowizn z roku którego
    dotyczy podatek, i sprawdź czy tam jest (oraz czy się "łapiesz") zapis
    dotyczący dodatkowego zwolnienia na cele mieszkalne.
    To było gdzieś na początku ustawy, nie tam gdzie "tabelka" z podatkami!

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-09-04 12:28:27
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Chcę słuchać, bardzo chcę. Poporostu nie mam pojecia w tej materii i
    > ciezko mi niektore rzeczy przeytawic, zrozumiec, za co przepraszam.
    >
    > I jezeli jest szansa aby mieszkanie juz teraz zamienic to super,

    No to zamieniaj.
    Ale jeśli US doczepił się lat WSTECZ, w których nie mieszkałeś to już za
    późno.

  • 18. Data: 2007-09-04 12:31:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Dla mnie - osoby nie majacej do czyniania na codzien z nieruchomosciami i
    > prawem paraggraf 8, ust 3 mowi wszystko w zasadzie....

    Mylisz się.
    Ten paragraf to powtórzenie zapisów ustawy o darowiznach, żeby nie było
    wątpliwości że o taki przypadek chodzi.
    Ale tylko w części.
    Ona sama jest szersza, przewiduje również sprzedaż bez podatku.

  • 19. Data: 2007-09-04 12:36:56
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    > A co do US - juz sie zglosili, ustalili ze nie jestem zameldowany i bede
    > placil 5% podatek od darowizny... z tym ze mieksznaie wycenione bylo na
    > 25tys, od tego jeszcze ponad 9 tys jest zwolnione wiec tak naprawde wyszlo
    > podatku chyba 600zl ;]

    W akcie notarialnym nie ma jednego słowa o zameldowaniu w mieszkaniu jako o
    warunku decydującym o płaceniu lub nie płaceniu podatku.
    Paragraf 11 mówi i owszem coś, ale o _zamieszkaniu_.
    Można mieszkać i nie dokonać obowiązku meldunkowego.
    Brak zameldowania, który urząd ustalił jest bez związku ze sprawą.
    BTW - jeśli mieszkałeś z dziadkiem, a nie byłeś zameldowany to może warto
    coś o tym wspomnieć.
    Kwestia wyceny wartości łażenia po US i straty czasu i nerwów.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 20. Data: 2007-09-04 12:47:51
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > Kwestia wyceny wartości łażenia po US i straty czasu i nerwów.

    No , nie nadaje sie na klotnie z nimi. Tym bardziej ze mwimy o 600 a nie np
    6000 pln...
    Zaplace i niech spadaja ze tak brzydko powiem.

    z poważaniem
    Łukasz